Perspectief Anna
Langzaam doet J/n de deur open en komt ze naar buiten. Ze is helemaal in tranen... "Ah lieverd! Kom eens hier!" Ik geef J/n een hele dikke knuffel. "Waarom ben je nou zo verdrietig?" "Het is gewoon... Het is gewoon die foto die je liet zien..." "He? Wat is er met die foto? Het is toch gewoon een foto van jou en Niels hand in hand?" "Ja... Dat is het hem juist... Dat mag gewoon niet..." Er rollen tranen over J/n haar wangen. "J/n. Ik snap je niet. Wat mag niet? En van wie?" "Ik mag geen..." En dan gaat opeens de deur van de wc's open. Het is Joke. "Hier zijn jullie! Ik heb jullie overal gezocht! Ah J/n! Waarom huil je?" Joke loopt naar J/n toe en geeft haar een knuffel. "Wat is er?" "Ik mag geen relatie met Niels..." zegt J/n huilend. Joke en ik kijken haar verbaasd aan. "Geen relatie? Van wie mag dat niet? En die foto dan? Jullie liepen hand in hand. Ik snap het niet." "Niels en ik... Niels en ik hebben een geheime relatie... Of ja... Hadden, want jullie weten het nu..." Ik snap het nog steeds niet helemaal en Joke volgens mij ook niet. "J/n? We kunnen je nog steeds niet helemaal volgen. Waarom heb je een geheime relatie?" "Wat denk je zelf!" schreeuwt J/n opeens. Ik schrik ervan en J/n zelf ook. Er stromen nog meer tranen over haar gezicht. "Sorry... Dat was niet de bedoeling... Maar het is gewoon... Ik mag van mijn ouders geen relatie met Niels. Eigenlijk met geen jongen. Ze vinden me daar nog te jong voor..." "En daarom hebben jullie een geheime relatie, zodat je ouders er niet achter komen?" "Ja... Maar nu kan dat niet meer, omdat... Omdat jullie het nu weten..." "Wij gaan het toch niet aan je ouders vertellen." "Nee, maar... Maar mijn ouders komen er zo wel sneller achter en... En dat wil ik echt niet..." "Ik vind het echt heel vervelend voor je dat wij het nu weten." "Er is niks aan te doen... Ik ga Niels vanmiddag vertellen dat het klaar is..." Ik zie dat J/n tranen in haar ogen heeft staan, maar ze niet meer wil laten zien. "En nu wil ik het er niet meer over hebben. We gaan naar de les." J/n veegt haar tranen weg en loopt dan de wc's uit.
JE LEEST
Geheime liefde
RomanceEr zijn twee mensen heel erg verliefd op elkaar, maar ze mogen niet samen zijn. Ze krijgen een geheime relatie... Loopt dit goed af of komt iemand erachter? {Voltooid} {Geschreven 10 februari 2020 - 8 mei 2020}