____________
''Harry malı yüzünden nasıl puan kaybedeceğiz, oynat bakalım.''
Hermione ve Ron ile Karanlık Sanatlara Karşı Savunma dersindeydik. Harry İhtiyaç Odası'na girmeye çalışmakla vakit kaybettiği için derse geç kalacaktı. Tam bunu düşünürken Harry telaşla sınıfa girmişti.
''Gene geç kaldın, Potter,'' dedi Snape. ''Gryffindor'dan on puan.''
Harry, Ron'un yanına otururken ''Aferin salak.'' deyip alkışladım.
Snape bana döndü. ''Haydi, Yılmaz'a bir İnferius ile bir hayaleti birbirinden nasıl ayırt edeceğimizi soralım.''
Sıçtık galiba.
Geçen gece de hiç uyuyamamıştım, cevabını bildiğim sorular kafamdan çıkmaya başlamıştı.
''Casper da bir hayalettir.'' neden bunu dedim ki amk?
Snape tek kaşını kaldırdığında boğazımı temizleyip saçmalamaya devam ettim. ''Şey, hayaletler beyazdır bu durumda süt de beyazdır. Süt uykumu getirirken kahve uykumu kaçırıyor. Bu durumda sütlü kahve de latte seven hayalet yapar.''
Hermione şoklar içinde bana bakıyordu, Ron ve Harry ise gülmemek için kendilerini çok fazla sıkıyorlardı.
''Gryffindor'dan beş puan daha.'' dedi ve Harry'e baktı. ''Potter, bu kadar eğleniyorsan aralarındaki farkı biliyorsun demektir.''
Harry üç saniye buga girdikten sonra ayarlarına döndü. ''Ee - şey - hayaletler saydamdır.''
Dönememiş.
''İkinizin de aldığı yaklaşık altı yıllık sihir eğitiminin ziyan olmadığı kolaylıkla görülüyor.'' dedi ve Harry'e atıfta bulundu. ''Hayaletler saydamdır.''
Pansy Parkinson kulağımı titretecek kadar tiz bir şekilde kahkaha attı. Diğer Slytherinler de pis pis sırıttığında gözlerimi devirmeye çalıştım.
Harry, sakin bir şekilde devam etti. ''Evet, hayaletler saydamdır ama İnferiuslar ölü bedenlerdir, değil mi? Öyleyse -''
Snape, Harry'nin cevaplamasını kesti. ''Beş yaşında çocuk bile bu kadarını söylerdi. İnferius, karanlık bir büyücünün büyüsüyle yeniden canlanmış bir cesettir. Büyücünün isteğini yerine getirmek için kukla gibi kullanılır. Hayalet ise yeryüzünden ayrılmış bir ruhun bıraktığı izdir... Potter'ın bilgece bize söylediği gibi, saydamdır.''
''Eh, onları ayırt etmek için en yararlısı!'' dedi Ron. ''Biriyle karanlık bir yolda karşılaştığımızda 'Affedersiniz, siz yeryüzünden ayrılmış bir ruhun izi misiniz?' diye sormayacağız herhalde.''
Bütün sınıfla beraber attığım kahkaha, Snape'in attığı bakışla dindi. ''Gryffindor'dan on puan daha.''
E puan kalmadı kardeşim.
____________
17'sini dolduranların Hogmeade'de gireceği Cisimlenme sınavı gelmişti. Harry daha temmuz ayında dolduracağı için Hermione, Ron ve benimle beraber güzelim ilkbahar havasında sınava giremeyecekti. Bir sonraki sınava da giremeyecekti çünkü bu sınavdan hemen sonraydı. Enayi bir türlü giremiyordu sınava.
Sınavı yapan Profesör Twycross ''Granger, Hermione.'' diye Hermione'nin adını anons etti.
Ron ve ben, Hermione'ye ''İyi şanslar.'' dedik.
Ben Hermione'den önce olmuştum ve neyse ki gerekli her şeyi yapmıştım. Balyumruk'a Cisimlenmem gerekiyordu, tam kapı aralığına Cisimlenebilmiştim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Inside of Hogwarts | Harry Potter
FanficBade, dört yıldır Hogwarts Cadılık ve Büyücülük Okulu'nda istemeden de olsa öğrenim gören bir genç kızdır. Karanlık Lord'un dönüşü ile kızın bütün arkadaşlarının hafızası silinir ve sil baştan Hogwarts Cadılık ve Büyücülük Okulu'nda, herkesin kader...