H4 Herrick High School

333 20 0
                                    

Onze ouders zetten ons voor de school af. Fijn, de eerste dag en afgezet worden door je ouders. Connor: "Ben je klaar voor weer een nieuw leven?" Ik: "Laten we gaan." We lopen naar binnen. Een vrouw komt naar ons toe gelopen. De vrouw zegt: "Kan ik jullie ergens mee helpen?" Ik: "Ja, kunt u ons vertellen war de kamer van de rector is? Dit is onze eerste dag." De vrouw: "Oh, jullie zijn Connor en Roxanne Whiteman." Ik: "Dat klopt." De vrouw: "Welkom op Herrick High School. Ik ben mevrouw Herrick. Mijn man vertelde al dat jullie vandaag zouden komen." Connor: "Wij hoorden het anderhalf uur geleden." Mevrouw Herrick: "Ondanks dat zijn jullie wel vroeg. Ik kan jullie alvast naar het kantoor van mijn man brengen, maar ik vrees dat hij pas over een half uur beschikbaar is." Ik: "We kunnen dan nog even naar buiten, het was een lange rit. Zou u ons alvast kunnen laten zien waar het kantoor is? Dan weten we waar we straks heen moeten." Mevrouw Herrick: "Volg mij." We volgen haar door de gangen. Gelukkig is het kantoor van meneer Herrick niet moeilijk te vinden. Dan gaan we nog even naar buiten. Connor fluistert in mijn oor: "Ik wou dat ik eerst nog even kon rennen." Ik: "Dat zit er niet in." Ik kijk om me heen. Ik: "Laten we daar even gaan zitten." We gaan op een bakje in het zonnetje zitten. Ik kijk op mijn horloge. Het is negen uur. Om half tien moeten we bij de rector zijn. Ik pak de camera uit mijn tas, die ik er in de camper in heb gedaan en sta ermee op. Ik: "Lachen." Ik maak een foto van Connor terwijl hij op het bankje zit. Zijn huid glinsterd van de zon. Connor: "Nu jij." Ik: "Voorzichtig." Ik geef hem de camera en ga op het bankje zitten. Terwijl ik glimlach maakt hij de foto. Ik: "En nu één samen." Hij komt naast me op het bankje zitten en slaat een arm om me heen. Ik strek mijn arm en maak een foto van ons. Daarna kijk ik of de foto gelukt is. Ik: "Als alles uitgepakt is ga ik ze afdrukken. Ook die van het afscheid." Connor: "Oké. Ik ga de jongens even bellen." Ik hoor hem lachen met de jongens. Na een paar minuten geeft hij zijn mobiel aan mij en zegt: "Ray." Ik pak de mobiel van hem aan en zeg: "Hey sexy." Ray: "Hey lekkerding. Is de omgeving daar mooi?" Ik: "Ja. Je zou het hier geweldig vinden, het is midden in een bos." Ray: "Dat is inderdaad geweldig." Ik: "En mis je me al?" Ray: "Ja, ongelovelijk erg." Ik: "Ik jou ook." Connor: "Dan moeten jullie allebei snel op zoek naar jullie mate." Ik geef hem een duwtje en zeg: "Moet je weer mee luisteren?" Hij haalt zijn schouders op en kijkt op zijn horloge. Connor: "Ik wil niet tussen jullie geslijm komen, maar we moeten gaan." Ik kijk op mijn horloge en zeg tegen Ray: "Hij heeft gelijk, sorry." Ray: "Maakt niet uit. Ik bel je snel. Doei lekkerding." Ik: "Doei sexy." Ik hang op. Connor: "Doei sexy." Ik geef hem nog een duwtje. We lopen naar het kantoor. De rector: "Jullie zijn vast Connor en Roxanne Whiteman. Welkom op Herrick High School." Hij wijst naar twee stapels met boeken en zegt: "De linker is voor Connor en de rechter is voor Roxanne." We pakken onze boeken. De rector: "Ik zal jullie begeleiden naar jullie kluisjes. Het tweede uur is net begonnen, dus het is nu rustig op de gangen." We lopen door de gangen. We stoppen bij een kluisje. De rector maakt hem open met een pasje en zegt: "Dit is Roxanne's kluisje." Als ik de stapel met boeken erin heb gelegd geeft hij me het pasje en een lesrooster. Terwijl ik de goede boeken pak loopt Connor met de rector verder de gang in. Mijn kluisje is aan het begin van de gang en die van Connor aan het eind. Als we allebei de goede boeken hebben lopen we achter de rector aan naar onze lokalen. Als we stoppen bij mijn lokaal zegt Connor: "Succes vandaag." Ik: "Jij ook." Dan klop ik op de deur. Iemand in het lokaal zegt: "Binnen." Ik doe de deur open, loop het lokaal in en doe de deur weer achter me dicht. Iemand fluit. Mevrouw Herrick negeert het en zegt: "Stel jezelf eens voor aan de klas." Ik: "Oké. Ik ben Roxanne Whiteman. Ik ben hier komen wonen met mijn broer en ouders. Ik hou van fotografie en filmen." Mevrouw Herrick: "Zoek maar een plekje." Er zijn nog maar twee plekjes vrij. Één helemaal voor in de klas en één helemaal achter in de klas. Ik wil niet als een nerd overkomen, dus ik ga achter in de klas zitten. Helaas is het wel z'n populaire jongen zo te zien. De jongen: "Hey. Ik ben Keith." Ik: "Hey." Ik pak mijn spullen voor de wiskundeles uit mijn tas. Als ik alles op de juiste bladzijde heb geöpend kijk ik waar het over gaat. Ik zucht. Alweer vergelijkingen. Keith: "Wat is er? Is wiskunde niet echt jouw ding?" Ik: "Wiskunde is te makkelijk, vooral als ik het hoofdstuk vrijdag al op mijn vorige school heb afgesloten." Keith: "Kan je mij dan helpen? Ik snap er helemaal niets van." Ik: "Tuurlijk." Ik help Keith de hele les. Als de bel gaat zegt Keith: "Kom je bij mij en mijn vrienden zitten?" Ik: "Oké, maar ik moet eerst even langs mijn kluisje. Loop je mee?" Keith: "Absoluut." We lopen samen naar mijn kluisje. Connor staat daar al te wachten. Connor: "Ik heb je nog nooit zo snel vrienden zien maken." Hij fluistert in mijn oor zodat de normale mensen het niet horen: "En al helemaal niet met een vampier." Ik kijk Keith verbaasd aan. Keith: "Hier maakt het niet uit welke van de drie je bent. Zolang je maar niemand pijn doet." Ik kijk nog steeds verbaasd naar Keith. Ik had helemaal niet verwacht dat hij een vampier is. Keith: "Ik zie dat jullie nog te nieuw zijn om dat te begrijpen. Ik ga wel weg." Ik pak zijn arm en zeg: "Nee, wacht. Ik wil het begrijpen." Ik wissel snel mijn boeken terwijl ik zeg: "Tenzij je niet meer wil hebben dat ik bij jou en je vrienden kom zitten." Keith: "Mijn uitnodiging geldt nog." Ik: "Mooi." Connor: "Ik wilde eigenlijk vragen of je bij mij en wat klasgenoten komt zitten. Ze wonen in White Stones." Ik: "Dat lijkt me echt leuk, maar ik moet ook vrienden maken van mijn eigen leeftijd. Een andere keer." Connor: "Oké." Een minuut later krijg ik een sms van Connor: 'Vergeet niet wat pap heeft gezegd.' Ik sms hem terug: 'Als ik de mijne spreek zal ik het onthouden.' Connor: 'Hoe ben je het te weten gekomen?' Ik: 'Mama vertelde het me vanacht.' Keith: "Als je liever bij je broer zit, is dat ook goed." Ik: "En weer tussen de wolfvrienden van mijn broer zitten, dacht het niet." 

RoxanneWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu