Het was fijn om even te rennen. Ik voelde me vrij in mijn wolvengedaante alsof er niets anders was dan rennen. Maar toen ik weer in een mens veranderde besefte ik me dat ik nog veel belangrijke dingen moet doen. Na het avondeten ben ik naar boven gegaan en heb de kist van oma erbij gepakt. Nu blader ik door het boek naar de derde brief. Er staat: "Open eerst de tweede kist met de ketting van de alfa." Ik zoek de tweede kist tussen de kisten. Als ik hem heb gevonden zet ik hem naast de eerste kist neer en open hem. Dan lees ik verder...
Lieve Roxanne,
Ik weet dat je nog niet alles nodig hebt gehad uit de eerste kist of begrijpt wat alles is, maar toch moet je nu beginnen met de volgende kist. Ook uit deze kist zal je misschien niet alles nodig hebben. Maar ik weet zeker dat die dingen later goed van pas komen. Maar nu moet je je bezighouden met je volgende taak. Nu moet je een plek vinden waar je roedel veilig zal zijn. En de naam is natuurlijk ook niet onbelangrijk. Daarom wil ik je eerst laten weten dat mijn echte achternaam White is. Nu je dat weet zal ik je de geschikte plek vertellen voor je roedel. Er is een legende over een wereld, een wereld waarvan de ingangen verstopt zijn in dit bos. Maar wat ik heb ontdekt dat het geen legende is, het is echt waar. En de poorten kunnen alleen geopend worden door een maanwolf met een goed hart en een nieuwe roedel. Zoals jij en jouw roedel. Ik weet ook waar de hoofdpoort is en hoe je die kunt openen. Maar ik zal je eerst het een en ander over deze wereld vertellen.
In deze wereld leefden ooit vormverwisselaars en weerwolven samen in vrede. De maanwolven waren toen iets minder zeldzaam. Maar er ontstonden meningsverschillen tussen de vormverwisselaars en weerwolven. Het werd zelfs zo erg dat deze vredige wereld zich opslpitsten en de maanwolven in het midden rondzwerften. Na een paar maanden apart onstond er oorlog. De maanwolven werden afgeslacht. En er gingen veel van de andere verloren. De laatste maanwolf besloot een heks te zoeken in de verboden wereld. Dat is de wereld waar wij nu in leven. De maanwolf wist niet zeker of heksen wel bestonden, maar gelukkig vond ze er een die haar wilde helpen. De heks heeft de overgebleven weerwolven en vormverwisselaars verspreid over de verboden wereld. De maanwolf vond dat nog niet genoeg. De maanwolf vond dat haar wereld afgesloten moest worden tot en een maanwolf zou komen die een gemengde roedel had gevormd. De heks vertelde dat de maanwolf de spreuk niet zou overleven. De maanwolf was bereid hiervoor te sterven. Maar de heks heeft de maanwolf niet verteld dat er meer eisen zullen zijn voor de volgende maanwolf. Ze wilde nog z'n oorlog absoluut voorkomen. De nieuwe eisen waren: De maanwolf moet de alfa zijn van een nieuwe roedel en een goed hart hebben. In de roedel moeten weerwolven, vormverwisselaars, mensen, vampiers en heksen zitten. Van elk minstens één.
Deze wereld zal zich aanpassen aan hoe de alfa is. Je moet de spreuk verbreken om er toegang tot te krijgen. Je moet dezelfde heks gebruiken die je roedel heeft verbonden. De hoofdingang is bij de stenenwaterval, je moeder weet wel waar dat is. De andere ingangen weet ik niet, maar volgens de legende weet jij die te vinden zodra je de wereld hebt geopend. Meer kan ik je niet over deze wereld vertellen. Maar ik heb de meeste boeken over deze wereld verzameld en in deze kist gedaan. Er zit ook een boek bij waar het ritueel in beschreven staat, wat ervoor nodig is en de spreuk die nodig is. Ik weet dat het je zult lukken. En dat je roedel je erbij zal helpen. Je moet wel weten dat het veel kracht kost en dat jij een tijdje zal slapen. Het kan een paar uur duren, of een paar dagen, voor de weer wakker wordt. Het is belangrijk dat je in deze wereld blijft tot je weer wakker bent. En de andere zullen niet in staat zijn om tot die tijd met jou in deze wereld te zijn, dus waarschuw ze van te voren even. Tijdens deze slaap zal deze wereld je zijn verhaal vertellen, je rondleiden en je met de vreemde planten en wezens kennis laten maken. Als je wakker wordt ken je deze wereld net zo goed als een beste vriend.
Veel succes
Oma Roxanne
Ik leg het boek weg en begin het eerste boek te lezen. Na een paar boeken ga ik naar beneden voor het avondeten. Gelukkig heeft Ian eraan gedacht om iets te bestellen. Ik vertel hem dat we binnenkort al een plek zullen hebben voor de roedel. Als we klaar zijn met eten en we hebben afgewassen ga ik weer naar boven om nog een paar boeken te lezen. Alleen het boek over het ritueel heb ik nog niet kunnen lezen, want ik ben in slaap gevallen. De volgende ochtend word ik wakker in mijn bed. Ian ligt naast me zonder shirt. Ik geef hem een kusje op zijn voorhoofd en sluip de kamer uit. Ik ga naar de kisten van mijn oma en lees het boek over het ritueel. Na een uur heb ik het uit. Ik ruim alles op en ga naar de keuken. Ik maak het ontbijt klaar. Als ik klaar ben komt Ian binnen. Ik: "Je komt als geroepen." We gaan zitten en eten. Ian: "Ik heb gisteravond de andere gebeld om hier heen te komen, dan kan je ze zelf vertellen over die plek." Ik: "Oké. Hoe laat komen ze?" Ian: "Om half twee." Ik: "Dan ga ik me klaarmaken." Als ik klaar ben bereid ik me voor op wat ik ga zeggen. Sommige zijn precies op tijd en andere zijn laat. Om twee uur zeg tel ik iedereen over de andere wereld en in grote lijnen over het ritueel. De meeste dingen vertel ik nog niet, zoals waar de hoofdingang is. Terwijl de jongens videogames spelen gaan de meiden en ik naar de winkel om boodschappen te doen. Die avond gaan we met zijn allen barbecuen.
JE LEEST
Roxanne
WerewolfRoxanne, oftewel Roxy, is bijna 16 jaar en dol op fotografie en filmen. Samen met haar ouders en haar broers verhuizen ze veel. Zo ook een week voor haar verjaardag. Haar ouders en broer zijn wolven. Roxy wist dat er een kans was dat ze geen gewone...