Nadia

4.4K 218 14
                                    

Aku menjeling telefon yang berbunyi dari tadi. Kurang asam punya orang. Bikin suspen je. Tampo kang berterabur gigi.

《Aween》

Aween : Boo! Hahaha mesti kau ingat mesej ni dari aiman kan? Hoho salah~
[Sticker]
[Sticker]


Ye Aween,suprise kan? Esok kita tengok kepala siapa kena celup dalam kolam ikan,tudung siapa kena ikat kat tiang dan kasut siapa kena baling dari tingkat 3 ke bawah.

Untuk mesej Aween tadi tu aku hanya balas dengan tiga tanda noktah dan huruf k. Im so pissed off right now gurl. Handphoneku terus berbunyi. Mesej daripada Aween. Gelakkan aku lah tu. Haih sabar jelah Nadia,Aween tu sewel sikit.

Aku meneruskan kerjaku scroll twitter. Dah 5 minit dah ni kenapa Aiman tak balas? Dia benci aku ke? *violently cries a river*

Aiman Farish sent you a message

Kaku. Betul ke ni? Ya Allah aku mimpi ke? Untuk memastikan kesahihannya aku cepat-cepat buka wechat. 7 mesej dari Aween aku biarkan,buat-buat tak nampak dan aku terus buka chat dari Aiman.

Aiman : Waalaikumussalam

Me : Yang spelling dengan crossword tadikan dah cancel so bila?

Send. Nak taip benda tu pun menggigil. Banyak typo jugak. Ayat tu tak nampak gedik sangat kan? Normal je kan? Chill Nadia,chill.

Aiman : Ntah la

Tu je dia balas? Seriously? Macam taknak layan je. Dia benci aku ke? Kenapa dia benci akuu? *dramatically cries*. Aku reply "ok" je. Sedih tau :(

Aiman : Ptang tadi sepatutnya ada tapi cikgunya membebel. Hahaha

Me : haha tahu takpe

Dia tak benci aku rupanya haha. Tak sangka dia macam ni jugak. Dasar pengawas tak guna.

Aiman : Btw,ni siapa eh?

Me : Oh haha nak cakap pun takut Aiman tak kenal. Tapi one of the contestant lah.

Aiman : Cakap je. Btw,panggil abang je. Jangan panggil nama,tak biasalah.

YA TOHAN KENAPA DIA MACAM NI. NAK PANGGIL ABANG? AHAKS DENGAN SENANG HATI. Aku taip perkataan "ok" dan tatkala aku nk taip abang tu,tangan aku menggigil sampai phone aku pun bergegar. Sumpah,tak tipu. Lepas aku bagitahu nama aku,dia tanya kelas pulak.

Tapi yang tak patutnya dia tanya "tingkatan 2 apa eh?" Cis aku ni form 3 lah. Tak lama kemudian aku chat semula dengan Aween dan ceritakan segalanya. Kemudian aku usha moment pula. Tiba-tiba aku teringat kat abang koop tu pulak. Aku terus bukak topik tu pada Aween.

Me : Aween kau tahukan abang koop yang aku cakap haritu?

Aween : yes. Kenapa dengan dia?

Me : Apa pendapat kau tentang dia?

Aween : dia tu? Entahlah. Kenapa nak tahu? Kau suka dia pulak ke?

Me : Hish kau ni. Taklah. Saja je tanya. Sebab entahlah.

Aween : Oh. Hm bagi akulah,dia tu selekeh selebet macam baru bangun tido je. Lepastu baju dia orang lain tuck in kemas-kemas,dia punya tuck in lain macam. Lepastu muka blurr je haha tapi dia selalu kat koop,kan? Kenapa eh?

Me : haha aku tengok dia biasa je. Entahlah aku pun pelik. Saja lepak kot.

Lepastu kitorang borak benda biasa. Aween dengan kek buatan dia,aku dengan imaginasi aku. Tapi serious ni,memang betul ada sesuatu kat abang koop tu. Sesuatu misterious and i somehow will figure it out.

PelangiWhere stories live. Discover now