10. Only he knows it

280 26 2
                                    

Jai's pov)

Verbaasd kijk ik naar de scène die voor mijn ogen aan het gebeuren is. Bieke,de vriendin van Sam, ligt op het bed en Dioni zit ernaast en geeft haar een kust op haar hoofd.
What the hell? Heb ik iets gemist ofzo? Bieke was toch nog samen met Samuel als ik het mij goed herinner.

Ik hoest ongemakkelijk en direct draait Dioni zich met een betrapt gezicht om. 'Wat is dit?!'zeg ik terwijl ik naar Bieke sta te wijzen.
'Shht ze slaapt!'fluistert hij. 'Ja,dat was me nog niet opgevallen',zeg ik sarcastisch. Ondertussen is hij naast mij komen staan.

Dioni duwt me zowat de kamer uit. 'Waar slaat dit op?'vraag ik verward met een boze ondertoon. 'Ik dacht dat we broeders waren!Maar nee, jij duikt zomaar in bed met onze bro's meisje!'roep ik nu woedend.
'Waar heb je het in godsnaam over?'zegt hij een beetje beledigd. 'Bieke is haar geheugen kwijt,met zulke nieuwe gebeurtenissen gaat ze verkeerde dingen beginnen denken',leg ik uit.

'Je lag met haar in bed!'herhaal ik nog een keer. 'Bieke is gewoon een vriendin voor me net als voor...'zegt hij maar ik onderbreek hem. 'Ze lijdt aan geheugenverlies, ze is verward en weet dus niet wat ze van de realiteit moet verwachten.' 'Dat heeft hier niks mee te maken',verdedigt hij zichzelf. 'Je lag met haar in bed, ze kan verkeerde gevoelens voor je ontwikkelen!Denk aan Samuel en wat hij nu meemaakt!'
'Ik zou nooit iets met haar beginnen Jai,dat weet je zelf ook wel...'

We zitten ondertussen aan onze keukentafel en Dioni heeft me alles vanaf het begin uitgelegd. 'Ik wist echt niet dat er zo iets zou kunnen gebeuren',zegt hij emotieloos. Ik heb hem net uitgelegd dat dit Bieke een verkeerd beeld zou kunnen geven. Verkeerde emoties zou kunnen opwekken voor de verkeerde persoon.

'Ik ga Samuel bellen',zeg ik terwijl ik opsta. 'Is dat wel zo een goed idee?'vraagt Dioni gespannen. 'We kunnen het niet verzwijgen,dan zal zijn reactie nog erger zijn',leg ik uit. Ik moet vandaag echt veel dingen aan hem uitleggen. 'Nu maar hopen dat Samuel het ook zal begrijpen.'

(Samuels pov)

'Waarom ben ik weggegaan?Als ik was gebleven was ze nu niet weg',zeg ik een beetje tegen mezelf.
'Het is niet jouw schuld, ze was gewoon in de war',zegt Kaj opeens. Wat doet hij hier nog? Ik dacht dat hij al vertrokken was. Blijkbaar niet.

'Kaj,het is wel mijn schuld.Ik had beter op haar moeten letten!'zeg ik nu jammerend. 'Ze wist niets wie je was,ze dacht waarschijnlijk dat je een inbreker was!Ze had je iets aan kunnen doen,ze was doodsbang',legt hij.

'Denk je dat me iets kan schelen!'roep ik nu met een betraand gezicht. Kaj kijkt me met grote ogen aan. Er zijn zo van die moment waarop ik een uitbarsting krijg,dit is zo een moment. 'Samuel,kalmeer.Ze vinden haar wel...'probeert hij me te kalmeren.

'Haar ouders gingen jouw als eerste op de hoogte brengen als ze zelf iets meer wisten',stelt hij me gerust. 'Thanks bro,je bent echt een goeie steun',zeg ik tussen de tranen door.
Op dat moment gaat Kaj zijn phone af.

Hij springt recht en neemt onmiddellijk op. 'Oké,ja we komen er zo aan.'zegt hij tegen de persoon aan de andere kant van de lijn.

'Het was Jai,hij weet waar ze zit.'

-----
Dagg lezertjes!
Het is Sinterklaas! Spannend!
Dit heeft me dit opgestuurd om aan jullie cadeau te doen ;)

Nieuw hoofdstukje en ook een volledig nieuw concept want nu wordt dit verhaal door 2 schrijfsters geschreven!

Me and B-BabeJessi are a team now! Kweet nie of jullie haar boeken al lezen maar ze zijn top dusss als je ze nog niet leest opzoeken maar!

Vote
Comment
Follow

xxBIEKExx
Xx Jessi

TegengifWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu