(Bieke's pov)
Die enige jongen zit me heel de tijd angstaanjagend aan te staren. Creep. Ik houd Dioni zijn hand stevig vast terwijl ik de jongens één voor één bestudeer. De eerste jongen heeft een bruine huid en 2 stretchen,de jongen daarnaast is een meer Aziatisch type. Er zit ook een blonde jongen met blauwe ogen aan tafel en dan heb je die vierde. Die met een jaloerse uitdrukking naar Dioni en mij zit te staren.
'Ga je nog wat uitleggen of wat?!'vraagt de chagrijnige jongen aan Dioni. 'Kan je wat vriendelijker doen,ja danku!'zeg ik tegen die jongen. Hij wil iets terugzeggen maar houdt dan toch zen mond.
'Samuel,eerst moet je weten dat niks van dit alles met opzet gedaan is',begint Dioni. Aahn die jongen noemt dus Samuel.'Jajja,dat weten we nu al!'zegt Sam geërgerd. 'Ik kwam haar tegen in Amsterdam daarstraks en daarna heb ik er naar hier gebracht.Zodra we hier aankwamen was ze zodanig moe dat ze direct in slaap viel',legt Dioni uit. Wacht heeft hij het nu over mij? Waarom moet hij aan deze jongens een verklaring afleggen?
'Wat is hier in godsnaam aan de hand?'vraag ik verward aan niemand in het bijzonder. 'We zijn haar eigenlijk wel een verklaring schuldig',zegt de bruine jongen opeens. Ook de eerste keer dat hij praat deze avond. 'Bieke,we gaan je nu iets uitleggen.Laat ons eerst uitleggen en stel dan vragen,ok?'vraagt Dioni lief. Ik knik.
'Samuel',hij wijst naar de chagrijnige jongen aan de overkant van de tafel,'is je vriendje.' What? Is dat onbeleefd kind mijn vriendje? No way dat dat mijn lief is. Ik wil gaan protesteren,maar denk dan aan wat Dioni zei. 'Jij hebt geheugenverlies en weet niks meer van je oude leven,maar op de één of andere manier kan je je mij wel terug herinneren',legt Dioni uit.
Uh? Geheugenverlies? 'Daarom is Sam dus jaloers en boos want hij denkt dus dat wij iets hebben omdat jij hier amper 4 uur bent',maakt de Aziatische jongen af.
'Dus als ik het goed snap,dat is mijn lief',ik knik in Samuels richting,'en jullie hebben ruzie om mij?' Ze mompelen instemmend.
Die Samuel heeft nog geen woord gezegd,hij staart alleen nog maar naar de tafel.(Samuels pov)
Ik staar wat voor me uit tot ik een tik op mijn schouder voel. 'Is het nu weer goed tussen jullie?'vraagt Kaj terwijl hij naar mij en Dioni wijst.
'Tuurlijk gast,zand erover',zeg ik zo overtuigend mogelijk. Want diep vanbinnen borreld nog steeds die jaloezie en boosheid.'Dat gaan we nu een film kijken en pizza bestellen!'roept Jai hyperactief. De stemming verandert meteen van somber naar blij. Cassius loopt naar de gang om naar de pizzeria te bellen. Kaj gaat languit op de zetel liggen en Dioni en Jai kiezen een film. Uiteindelijk blijven ik en Bieke nog alleen over aan tafel.
'Dit is best raar,jij bent mijn vriendje en ik ken je niet eens',zegt ze zacht. Ik kijk op en grijns kort. 'Dan moeten we elkaar opnieuw leren kennen.Wat dacht je van een nieuwe start?'stel ik voor. Ze lacht even kort en knikt dan.
Ze leunt over de tafel en steekt haar hand uit.'Aangenaam,ik ben Bieke...'
'Samuel,Nice to meet you...'We kijken elkaar recht in de ogen aan als opeens Dioni naast ons verschijnt. 'De film begint zo',zegt hij opgewerkt niet merkend dat hij een moment verstoord. Bieke laat mijn hand los en loopt naar de woonkamer. Dioni praat opeens weer:'Thanks bro,dat je me gelooft!'
Ik geef hem een klopje op zijn schouder en loop ook naar de living. Daar ligt Bieke op de grond terwijl Jai popcorn naar haar hoofd gooit. Old times. Dit waren zo van die momenten die vroeger bijna ieder week voorkwamen. Hoe ze daarna alle popcorn uit haar haar moest halen en ik haar hielp. Mooie tijden.
Kaj,Cassius en ik zitten samen in de ene zetel. Jai,Dioni en Bieke in de andere. Bieke zit dicht tegen Dioni aangekropen en legt haar hoofd op zijn schouder. Met pijn in mijn hart wend ik mijn hoofd af van het beeld. Ik kan er niks aan doen. Ik weet dat hij niks voor haar voelt,maar is dat omgekeerd wel ook zo? Ze kent haar eigen echte gevoelens niet eens.
We kijken een horrorfilm. Het is echt een goeie,één van de betere die we al hebben gekeken. Bij enge stukken hoor ik Bieke zachtjes jammeren,het liefst zou ik haar nu in mijn armen willen sluiten en knuffelen. Maar nee,ze ligt in de armen van Dioni.
Ik kan het niet meer aanzien.'Jai,kan ik hier pitten?'vraag ik aan Jai. Hij knik zonder van het scherm weg te kijken. Dan opeens gaat de tv uit. Iedereen begint te protesteren.
De lichten werken ook niet meer. Jai flipt al direct:'Nee,de moordenaar komt ons halen!' Hij rent gillend door het huis.'Jai doe effe normaal!'zeg ik streng. Als oudste van heel de groep moet je de situatie onder controle houden.
'Weet je wat deze stroompanne betekent?Slaapfeestje in de living!'roept Jai luid.Nadat alle matrassen in de living liggen en eindelijk iedereen ligt,staar ik naar het plafond. Genietend van de stilte en de rust. Ik lig naast Dioni en daarnaast ligt Bieke. Ze is zo dichtbij,maar ik kan haar niet hebben. Hoe is dat mogelijk?
Net als iedereen bijna slaapt,gaat de voordeur open en verschijnt er een gedaante in de deuropening.
Jai flipt again en nu doet Bieke mee.
Dan hoor ik de bekende lach van Jasha.'Houden jullie nu een slaapfeestje zonder mij?!'
---------
Heyyyy lezertjes!!Nieuw hoofdstukje!
Mijn rapport was goed 😊😊
Dat van jullie??Vote
Comment
FollowxxBIEKExx
XxJessi
JE LEEST
Tegengif
RomanceDe liefde van je leven vinden is tegenwoordig niet meer zo eenvoudig. Wat als je hem hebt gevonden,maar je telkens vergeet wie hij is. Iedere ochtens weer word je wakker met de vraag:wie ben ik? Zou jij dat leuk vinden? Dit overkomt Bieke. Bieke lij...