9. The look in her eyes

260 25 10
                                    

(Dioni's pov)

Ze herkent me!
Ik dacht toch dat ik verwarring in haar ogen zag, maar blijkbaar was dat niet zo. Ik kan niks anders doen dan haar aankijken en glimlachen.
Ik verwacht dat ze ook glimlach maar dat gebeurt niet. Er is toch iets niet helemaal juist...

'Hoe gaat het met je?'probeer ik het gesprek wat op gang te brengen.
'Dat kan ik eerlijk gezegd beter aan jou vragen,wanneer ben je me voor het laatst komen opzoeken?'zegt ze fel. Ik kijk haar verbaast aan na haar kleine uitbarsting. 'Ik...uhhh...'ik weet echt niet wat ik moet zeggen. 'Zulke mensen noemen zich dan vrienden,ik heb een fucking ongeval gehad en meneer komt me niet eens opzoeken?!'roep ze nu.

'Bieke,kalmeer,het spijt me',verontschuldig ik mezelf. 'Ik wou jou en sam',ik word middenin mijn zijn onderbroken. 'Ohw effe terug wie is Sam?'vraagt ze verward.
Nee ze is het weer vergeten,daarom belde hij me daarjuist!
'Samuel is je vriendje,hij is één van mijn beste maten',leg ik uit.

Ze kijkt voor zich uit en lijkt diep in gedachten verzonken. Terwijl zij nog wat voor zich uit staart,haal ik mijn gsm boven. 12 berichten en 32 gemiste oproepen. 4 berichten van Kaj,5 van Samuel,1 van mijn moeder en 1 van Jai. Weird...

(->van Kaj)
-Gast,waar zit je?!
-Joe neem je phone op!!!!
-Je bent een meisje aant versieren hé
-Tis nie meer grappig man...

(->Samuel)
-Ze heeft me buiten geschopt...
-Heb jij Bieke gezien?
-Ze is weg!!!!
-Fack man ze is spoorloos!
-Kom naar men huis

(->Mam)
-Eet je vanavond thuis? x Mam

(->Jai)
-Bieke is weg!!!

Verward kijk ik naar mijn scherm tot er iemand op mijn schouder tikt.
Bieke kijkt me lief aan. 'Dioni,kan ik met jou mee naar huis?'vraagt ze zacht. Dat is voor mij zeker geen probleem,misschien moet ik het eerst effe vragen aan Jai en Jasha. Nha ze kennen Bieke dus maakt bie uit. 'Tuurlijk,weten je ouders dat je weg bent?' 'Ouders?'

Dit is echt foute boel. Ik wist dat ze zich niks meer kon herinneren, maar dat het zo erg was dat ze Sam en zelfs haar ouders niet meer kent...

'Ik bel ze zo wel', ik steek men hand naar haar uit en ze pakt hem twijfelend beet. We lopen hand in hand,op een vriendschappelijke manier naar mijn appartement.
Ik deel het met Jai en Jasha. Ja de Jasha Rudge, die goeie DJ!

Het zijn men twee beste maten en daarom wol ik er nu mee samen. Voor ik het weet staan we aan mijn voor deur. Ik maak hem open en merk nu pas dat er niemand thuis is.
Handig.

'Wil je iets?'vraag ik aan Bieke. 'Nee dankje,ik ben alleen moe',zegt ze terwijl ze moet geeuwen. 'Je kan in mijn bed slapen,ik slaap wel op de bank',zeg ik terwijl ik in de richting van mijn kamer loop.

'Heb je iets waar ik in kan slapen?'vraagt ze als we in de kamer zijn. Ik geef haar één van mijn T-shirts. Ze begint haar voor mijn gezicht uit te kleden.
Niet dat ik haar nog nooit in ondergoed heb gezien, maar dit is anders. Het voelt anders,Bieke is anders.

Ik kijk ongemakkelijk naar de andere kant van de kamer. Pas als ik haar in het bed hoor kruipen,draai ik me weer om. Ik loop stilletjes naar het bed en zie dat ze al slaapt.
Ik druk een kus op haar hoofd en op dat moment hoor ik iemand zijn keel schrapen...

---------

Heyyyy flappy's

Toch nog een hoofdstukje voor de examens! Nu zullen jullie echt 2 weken moeten wachten.... Sowy!

Weer een Dioni pov.. Wat vinden jullie? Goed of nahhh??

En wie zou er daar staan? Enig idee?

Veel succes met jullie examens/toetsenweek!!!

Vote
Comment
Follow

xxBIEKExx

TegengifWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu