Soren neohrozene pokračuje ku starému susedovi a úplne zabúdajúc na košík, čo zostal ležať na zemi sa zastaví tesne pred ním. "Vy ste pán Blčák?"
Rýchlo k nemu pribehnem. Sused sa už výstražne zdvíha zo stoličky a premeriava si ho zúrivým pohľadom. V jeho malých očkách badať typický odpor a zlobu, dnes zastrené aj pod opojnosťou alkoholu.
"A ty si čí?" Jeho zažltnuté fúzy od filtrov toľkých cigariet, čo vyfajčí denne sa proti anjelovi ostro naježia. Zodvihne fľašu a zaženie sa ňou, Soren ma však chvatne odstrčí, aby mi neublížila. Až vtedy si ma Blčák všimne. "Ach, starostova dcéra. Jassie Fosterová."
Povie to s takou zášťou, že ak by som to nebola ja, celkom iste by som ju taktiež znenávidela.
"Ja som Soren a prišiel som vás požiadať, aby ste nám dali vášho psa."
S Blčákom obaja ustrnieme.
"Ako sa opovažuješ žiadať niečo také?" zahrmí sused. "Už aj odtiaľto vypadni!"
Stiahnem Sorena smerom k bráne a poviem mu, aby nebláznil, ale on trvá na svojom. "Sľubujem, že sa oňho postarám lepšie než vy."
Starému Blčákovi tým akosi čudesne udrel na city, o ktorých sme si už všetci mysleli, že dávno nemá. "Čo si to povedal?"
"Počuli ste ma."
Sused navraživo pozrie opäť na mňa a dovolí svojmu hnevu k bodu varu. "Ty," našpúli pery, "ty si ho k tomu donútila! Nielenže mi tvoj otec zobral všetko - teraz chce aj môjho psa! Zlodeji!"
Soren siahne na jeho fľašu a pevne mu ju vytrhne z ruky aby tak viac nikoho neohrozoval. "Všimol som si, že je tu viacero ľudí, ktorých nemáte v láske," pokračuje Soren prísne a ja sa stále čudujem, čo má za ľubom. Prečo žiada o to psisko? "A rovnako oni nemajú v láske vás. Mne to môže byť jedno, nebývam tu. Ale neznesiem tie vystrašené pohľady malých detí, ktoré tu žijú s vami. Boja sa vás. Zastrašujete ich a nedávate im dobrý príklad."
"To mi je jedno. Môjho psa sa ani nedotkneš."
"Pokiaľ sa neviete správne správať ku deťom, o nič lepšie sa nebudete správať ani k vášmu vlastnému psovi."
Vykročí k nemu a vezme mu cigaretu priamo z ruky. Starý Blčák je tak prekvapený, že na to ani nestihne zareagovať. Nemo sleduje, ako sa ju udupe pod topánkou a posadí na zaprášenú stoličku vedľa neho. Zloží si ruky. "Pohovorme si o vašom psovi. Prečo ho držíte na reťazi? Viete o tom, že tým naháňa hrôzu ostatným?"
"Prečo ho tak veľmi chceš? Tvoja priateľka sa ho aj tak bojí," odsekne sused, pohľadom sa vpije do môjho. Zbadám v ňom strach. Nevie, čo má od Sorena čakať. Nepozná ho. Vidím, ako mu to príde na rozum, že jeho následník na starostovskom kresle ho chce nadobro zničiť. "Chcete ma odtiaľto vysťahovať, však?" preľakne sa. "Kto, dopekla, si?"
YOU ARE READING
𝒦á𝓋𝒶 𝓈 𝒶𝓃𝒿𝑒𝓁𝑜𝓂
RomanceV srdci rušného veľkomesta, kde sa čas akoby zastavil, začne sa odvíjať osudový príbeh neobyčajného stretnutia. Jasmine, mladá novinárka s vášňou pre záhadné príbehy, prežíva každý deň v zhone za správami a sníva o tom, že raz odhalí príbeh, ktorý z...