18

4.5K 224 18
                                    

"Dah sedia nak berlatih?"

"Sedia!"

"Baiklah. Kuasa tahap tiga kau terdiri dari Kristal, Voltra, Beliung, Inferno, Salju, Balak dan Gamma. Tidak mudah untuk mengendalikan semuanya. Diperkirakan kau akan latihan selama kurang lebih satu pekan sebelum kau menyelamatkan Yaya. Karena bangsa Du-Gasta adalah bangsa terkuat dahulu, sebelum planet mereka musnah." Terang Tok Kasa.

"Baik tok. Boboiboy faham!"

"Baiklah. Biar Atok kenalkan kamu dengan guru-guru lama barumu."

"Eh? Guru lama baru? Maksudnya?" Tanya Boboiboy tak faham.

"Kau kata faham tadi."

"Faham yang Atok terangkan sebelumnya. Bukan yang guru lama baru." Jelas Boboiboy.

"Ooh, maksud Atok mereka guru lama kau yang baru."

"Maksud Atok?" Tanya Boboiboy masih tak faham.

"Biar Atok jelaskan. Panjang ceritanya."

"Pendekkan Tok." Kini Ochobot juga ikut menyimak.

"Dahulu, semasa Atok dan Retakka dapat kuasa kristal dan gamma, Retakka merampas kesemua kuasa elemental dari para pemilik asal. Kecuali kuasa kristal milik Atok. Setelah kau kalahkan Retakka, kuasa elemental yang ia rampas pun telah kembali kepada pemilik asal dan mereka hidup kembali. Namun mereka tetap dalam keadaan muda, tak seperti Atok yang dah tua." Jelas Tok Kasa diakhiri keluhan tua.

"Oh, okey. Boboiboy dah faham!"

Tok Kasa merubah dirinya dengan Power Sphera kristal yang mungkin sudah diperbaiki. Tok Kasa pun berubah layaknya seorang Power Rangers, penuh dengan gaya.

"Jaman '90-an." Komen Boboiboy.

"Baik Boboiboy. Mungkin kau harus berpecah menjadi tujuh dahulu sebelum para guru lama baru datang." Saran Tok Kasa mengelus jenggotnya.

"Baik! Tiada masalah! Boboiboy kuasa tujuh!" Tak lama keluarlah lingkaran kuning di belakang Boboiboy dan keluarlah tujuh kembaran Boboiboy yang masing-masing mengendalikan satu elemen.

Tepat setelah Boboiboy berpecah, para guru lama baru pun datang.

"Boboiboy semua, perkenalkan saya Hang Kasa. Pemilik asal kuasa elemental kristal. Atok akan mengajarkan ilmu kristal kepada gempa." Tunjuk gempa diseberangnya. Gempa mengangguk paham.

 Gempa mengangguk paham

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.

"Kami dah tau la tok." Balas semua elemental Boboiboy.

"Dan sebelah Atok pula adalah Satriantar. Pemilik asal kuasa elemental Voltra. Dia akan mengajarkan ilmunya kepada Halilintar." Lanjut Tok Kasa menjelaskan dan menunjuk Halilintar yang sedikit tersenyum.

" Lanjut Tok Kasa menjelaskan dan menunjuk Halilintar yang sedikit tersenyum

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.
About time [TAMAT]Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang