episod 2

1.4K 64 2
                                    

Hai sambung ye ok...







Kesokan hari nya ali bangun pgi utk pergi kesekolah nya bgi membuat surah pindah sekolah....ali bangun rasa sedih mula menghampirnya ...

Ali: hummm aku x nk pindh knp berat ujian aku ni huwaaa( ali pun terus pakai baju biasa je )( ali turun ke bawah dia melihat ayah nya sedg makan roti sambil cicah dgn milo panas )...

Ali: hum ayah perlu ke ali ikut sekali?
DrG: perlu lah ali akn hri ni last ali sekolah kat situ x nk ucap kan selamat tinggal kat kwan kwan ali ke??
Ali: humm ye lah ( ali duduk dihadapan ayah nya dan mula makan )...

Sikp time
Selepas makan ali dan dr .gazali bergerak sekolah utk membuat pemohonan pindah....


Sikp perjalanan...
Sampai...

Ali turun dri kereta dilihat suasan sekolah nya saya pada padg ali dia rasa sedih sangat..ali mengehela nafas berat ...dan mula kan langkah nya masuk ke kawasan sekolah...ali dan dr gazali menujuk ke kelas ali..

Sesampai je ali dikelas nya ali mendji tumpuan kwan sekelas nya ramai padg ali dgn padagn yg sayu atasu sedih...

DrG: assalamualikum cikgu murni 😊
Cikgu m: waalaikumussalam ye eh dr gazali maaf saya x thu tuan nk dtg ...( kata cikgu murni dgn rasa terkejut).
DrG: x per ni cikgu saya nk bincg ni ..
CikguM: apa dia sila masuk Dr ...
( en gazali dan ali masuk ke kalas itu )( ali hanya tunduk dgn rasa sedih )..
DrG: macam ni cikgu saya nk buat pemohonan pindah sekolah ni ...
CikguM: oooo so now ali sekolah mana nanti??( dgn senyuman manis).
Ali hanya diam sahaja x ada stu pun perkataan yg keluar hanya air mata kelihatan ...
DrG: maaf cikgu ali sedih nk tinggal kan kwan kwan dia ..ni..
Cikgu: ooo x per ali pergi lah bork kali terakhir dgn kwan kamu tu
Ali pun pergi ...




Semetara dr gazali menguruskan hal ali ..ali pergi ke arah kwan kwan nya dan bork..

Aiman: ali humm sedih aku wey.
Ali: humm aku x thu nk ckp apa..
Safiq: apa apa pun ali kat mana sekali pun kau kitaorg ni still kawan kau ok ..
Ali: thanks semua aku syg korg...
Semua senyum.
Tiba tiba seorg gadis tegur..
Hana .: ali awk pindag mana?
Ali pdg gadis itu..
Ali: cyeberaya ..
Hana: oooo jaga dri ali kat sana ok ?
Ali: hehev ok ..( ali terjdi malu )
Sofia: ali malu tu?! Hehe 😂
Ali:ma..mana ada lah kau ni 😂
Semua: hahahag ....




Sikp time
Selepas semua nya selesai ali dan dr gazali balik ke rumah nya ..

Ali masuk kerumah nya dia duduk disofa dan mula teringat kenagan manis nya dia tersenyum...bru je dia nk temenagun ali teringat pasl semalan...

Ali terus mencari ayah nya..

Ali: ayah??!
(No respon).
Ali: his mana ayah ni !? Ayah???
DrG: hah ye ali ayah kat belakang rumah ni
Ali segera ke belakang rumah ..
Ali: ayah ayah ayah...( panggil ali dgn tergesa gesa).
Drg: knp ali?? Cuba tenag ??
Ali: hum hah ayah ali nk tanya knp ayah x duduk kat cyeberya je masa ali kecik dulu?
Dr .gazali terlihat terkejut ia x thu nk jwb apa lagi ...
Ali: ayah?
DrG: humm x ada apa lah mama kamu nk pindh sini dulu..( cuba bohong).
Ali: hum yeke ?? Ok ..baiklah..

Ali pergi kedlm rumah nya semula..







Dr gazali pov...
Hum maaf ali blum sampai masa ali nk kena thu hal sebenarnya knp ayah pindh sini tpi  wat masa ni ayah yakin kamu ok lagi ...kalau ayah bagu thu sekarg ayah x rasa kamu boleg terima ia nya hummm maaf kan ayah...
End pov..

Selepas siapa kerja dr gazali masuk kerumah nya dan kemas apa yg patut...







Mln hri.
Ali bring di katil nya dia rasa tenang je tpi ia pelik kenp ayah nya macan sorok kan sesuatu je dri dia.....

Ali: apa yg ayah cuba nk sembunyi dri aku ni humm aku kena thu juga. .....


Ali terus ke bawah bila je dia sampai ke bwah tiba tiba...

























Bersambung
Hai semua ok x kali ni kalau x sorry tau nk thu x apa jdi kena baca tau sila vote komeb tau bye

My hearth is so Tired Where stories live. Discover now