Hai semua ok sambung...
Sementar menuggu rehat habis mereka pergi jln jln sikit...tpi bila mereka lalu je disebuah pokok tiba tiba...
Ali: huk bweukk( ali muntah )( viktor nampak terus gelabah dia)
Vik:ali??? Kau ok xni?? ( risau)
Ali: okkk ( selepas ali selesai muntah viktor membawa ali kekerusi utk duduk rehat )
Vik: kau kena pergi hoapital ali amik ubat jgn lah macamni ma..
Ali: x nk lah vik aku kan x berguna wat apa aku sihat baik aku mampus je senang semua x sakit hati ..kan.?
Vik::apa kau merepek ni ali? Aku ? Kau x kesian dgn aku?pls jgn nk ikut marah kau kat semua org ali.? Mana ali yg aku kenal seorg yg ceria ?? X suka marah?? Sejak kes alicia tu kau dh banyaj berubah ali jgn kata mood kau je kau punya degil dah naik ali??( ali hanya mendgr sahaja apa yg dikatakan oleh vijtor memang betul pun ali dh banyak berubah tpi bukn kehendaknya ali pasrah melihat viktor yg seakan akn merjuk dgn nya dia pun..mengalah)
Ali; ok fine viktor aku pergi !?...
( viktor terus pdg ali )
Vik: petg ni!! Ok?
Ali: ok but aku nk kau teman aku jumpa alicia bole?
Vik: rindu kah?? Heheh boleh je!?
Ali: hehe rindu tu memng tpi x thu lah apa yg akn jdi ...Mereka beberok ali rasa lega. Sebb ada yg masih syg kan dia...
Sikp time..
Balik.....Ali dan viktor mahu menujuk ke hospital selepas balik sekolah tetapi ali nenyuruh nya balik dahulu kerna ali nk pergi rumah nya viktor hanya menaggukan kepala nya tanda fahm..
Ali pergi kerumah nya..
Dia masuk je x ada org macam biasa ayah nya kerja ali masuk dan amik ic dia didln donpet nya...Ali; sampai hati ayah kan x nk percaya kan ali hiskk bukb ali yg buat ayah...hiskk( air mata ali jatuh)...( selepas ali mandi dia pun pergi kerumah viktor dan bwa beberap helai baju)..
Dirumah vijtir..
Ali: hai vik..
Vik: ye ali sudh kah jom pergi..( ajak viktir ali hanya meniya kan aja)..Mereka menujuk ke hsoptal..
Sesampai je ali terus mendftr dri nya.
Ali duduk disebalh viktor..
Tiba dia teringat time ni alicia dtg dan teman kan dia automatik air mta ali jatuh sebb teringat akn perkara itu...Ali: alicia( sayu).
Vik: sbr lah ali ...tuhan thu kau x slh ali..
Ali: berat aku nk terima semua ni vik selepas alicia ni ayah aku pula yg x caya aku lepas ni apa pula?? Stu dunia pula?? Hurm aku penat vik nk tanggung semua ni alicia kalau dia sedar x mungkin dia ingat aku vik sebb doktor ckp dia hilang ingatan( sayu ali menjelaskan kdp vijtor viktor fahm akan situasi ali ).
Vik: kalau aku dpt lah org yg buat kau cam ni aku angkot guna abg keranda ⚰️⚰️biar dia thu rasa nya..pastu aku campak dia dilarva gunung berapi ..biar mati terus ..
Ali tergelk mendgr apa yg viktor kata kan ali thu viktor cuma nk buat dia rasa tenang sikit tpi dia tetp rasa sedih..
Vik: x cukup abg kernada kita bwa dia naik van jenazah....leoas tu tolak masuk gaung hahaha...
Ali: hahaha aduh vik sakit perut aku galk haha..
Vik: macam ni lah ali yg aku kenal dia seorg yg mudh terhibur....
Ali: haha okk..( mereka beberok )Selepas itu time lah ali diperiksa..
Doktor menyatakan ali hanya deman biasa ali kena banyak rhat dan banyak minum air sahaja..
Viktor tersenyum mendgr apa yg doktor katakan ..selepas mereka siap semua nya ali dan viktor menujuk ke wad alicia..Sikp perjalana
Sampai..
Sesamapai je mereka disana ali berada dup dap je sebb dia tkut ada org dan akn halau dia keluar. ..Vik: kau boleh..
Ali: ok..bisimilah..Ali memgetuk pintu...tpi x ada org yg menyauh ali membuka pintu dilihat hanya alicia sahaja yg ada...
Ali tersenyumm dia masuk dan mendekati alicia..
Ali; alicia!?( sayu)aku dtg ni aku ni ali..aku dtg nk tengok kau kau ok?
No respon..
Vik: saber ali alicia aku viktor dtg jumpa kau gak ..cpet lah sedae ali rindu kau...hehe ..
Ali: hehe..kau ni ..
Vik: ali kata dia rindu kau alicia kalau kau nk thu ali kena tuduh mencuri kat sekolah apa org buat dia kalau kau ada ofc kau tling ali now semua x caya dia aku hrp kau percya dia dia x buat nenda tu ..
Kata viktir pada alicia sahaja ali tersenyun..Ali: bagub alicia kau x nak tengok aku ke? Alicia kau x rindu aku? Sampau bila kau nk macam ni alicia ..bagun lah general rindy kau ....bangun alicia kuat kan dri kau ( ali memengng tangab alicia alicia seprt memberi rspon ali dpt rada alicia gengm tangab nya..)..
Dan tiba tiba..
Alicia: arghhh...
Ali dan viktor terkejut .
Ali: alicia!!!!
Tiba tiba semasa alicia sedg bertarung ...nayawa antara sedar ke tidak ada org yg dtg..??:ALI APA KAMU DH BUAT DGN ANK SAYA?!!!(kata lelaki itu ali odg rupa nya org itu ada lah)
Ali: general!!?
.
.
Bersambung
Hai semua ok x kali ni kalau x sorry tau nk thu sila baca ok bye vote komen bye
YOU ARE READING
My hearth is so Tired
Romanskisah ini bermula daripada seorg lelaki iaitu Ali yg baru sahaja berpindah ke sekolah baru .sekolah menengah sanis cyeberaya (SMSC).disekolah itu ali bertemu dgn serg gadis bernama alicia.ali mula jatuh hati dgn gadis yg berambut perang itu tpi bany...