Hai sambung.....
Keesokan hari nya ...
Ali bangun dri tido yg lena nya...bila dia ingat balik kejadian dijamuan semalan dia tersenyum dia bersyukur dia dgn alicia masih bersama dia juga dh thu bahawa alicia yg derma kan darh utk dri nya sewaktu dia kecil lagi ....xlah kecik lama umur 3-4 thun cm tu....ali pun bangun dan mandi selepas siap semua ali turn kebawah dia melihat Dr Ghazali x ada dh oergi kerja hri ni cuti so dia x thu pergi mana pagi pagi dah pergi rumah alicia....
Author: tahu lah alicia hero dia tpi pagi kot dia pun nk tido gak?
Ali: biar lah dh pukul 9 kot x akn x bangun lagi
Autho: dia ni nk kalau boleg aku khwin kan kau dgn alicia terus kan bru thu ...
Ali: kau ni kan ...bla dulu
Author: eh ali aku x hbis ckp....Ali sampai dirumah alicia waktu tu dia nampak alicia sedg menyiram bunga ali mengetuk pintu pagar alicia...
Alicia terpandagn..
Alicia: eh ali pagi dtg knp?
Ali: nk jumpa awk lah heheh..
Alicia membuka pintu pagar dan membiar kan ali masuk..
Ali: general xada ke?
Alicia: x ada sebb kerja lah...( still menyiram pokok)
Ali: ooo rajin nya awk ...
Alicia: x ada lah ...biasa lah ni ...
Ali:alicia..awk dh makan?
Alicia: blum lagi...
Ali: kalau cam tu saya nk masak boleh?
Alicia; awk nk mask are you srsly?
Ali: yes alicia kita makan hah ada lah kita masuk dulu bru saya ckp ok?
Alicia: ok awk ...( alicia dan ali masuk kedlm rumah ali memulakan masakn nya ala ala cef 5 bintang...)...Alicia tergelk gelk melihat gaya ali memask adohb ali bersepah dapur...alicia pub dtg dan amik tepung dan.....
Ali: ALICIA!!! ( ali mengosok muka nya yg ada tepung)..
Alicia tergelk bila ali marh manja pada nya..
Alicia: alamk ada hantu tepung hahaha...
Ali: hahasini ingay dia seorg kena amik ni( ali menlumut kan tepung pada alicia)
Mereja sangat gembira...sesekali alicia nak lari sebb ali nk sapu tepung lagi alicia tertolak ali....ali jatuh dada nya terhetak kuat.......Ali: aduh arrghhhh...( alicia perasaan dgn apa yg berlaku dia terkejut terus dia dekt dgb ali )
Alicia: ali!??...ali!??( cuak gelabah )
Ali: sa...sakit....( ali mula lemah)
Alicia: ali ali ya allah.....maaf kan aku ali?
( ali mendpt idea nk prank alicia ali pun pura pura pengsan ..)..
Alicia terkejut bila ali dah menutup mata nya..alicia takut sangat....air mata nya jatuh...Ali mendgr tangisan alicia...
Alicia: ali bangun...jgn tinggal kan aku ??!!
Ali masih lagi tidak bagi apa apa respon...
Alicia: ali....bagun....hiskkk...
Tiba ali x dpt tahan gelak dia dia pun tergelk ...
Ali: hahaha alicia risau awk ye?
Alicia terdiam dia germ dgn ali..
Alicia; hah awk ni x baik lah tipu saya??
Ali: jgn lah nagis alicia kalau betul betul lah kan saya mati takdi cam mana?
Alicia: awk ni x baik lah...ni siaoa nk kemas?
Ali; awk lah saya nk mask...
Alicia; kemas sama sama ye.....
Ali: ye lah alicia ku...dh jom sambung...Mereka pun mask dgn happy....
Setelah selesai mask mereka berdua rehat dahulu sebb penat sangat...mask 😂😂
Ali baring diats peha alicia dia masih fikir apa yg perku dia lakukan ...tiba ada org dtg rumah alicia...alicia bangun dan buka pintu ...
Ali: siapa tu awk?
Alicia: iman moon lah..
Ali;ooo
Iman moon: hai alicia eh ali? Kau buat aoa sini?
Ali: aku dtg teman alicia je?
Alicia: masuk lah korg...
Moon: wH sedp bau korg mask?
Ali: aah ..
Iman: dh macam suami isteri dh haha
Alicia: his korg ni...( alicia duduk sebelh ali ali pun bring dipeha alicia ...)...
Iman: uuuu sweeet lah..
Alicia: heheh sebenarya salh aku juga tertolak dia sampai dada dia terhentak kuat..
Moon: alicia alicia ...
Ali; tulah dia ni ...sakit tau x?
Alicia: sorry...( mereka beborak tiba ali tertido...)..Alicia tersenyum melihata ali...
Alicia; meski ku bukn yg pertama dihati ku tpi cinta ku terbaik utk mu mesti ku bukn bintang dilangit tpi cinta ku yg ter baik...
Moon: uuu kau naynyi utk dia eh?
Alicia; kau rasa?
Iman: sah hahah..
Alicia: shuuu dia tido kesain dia
Iman: hahah okk nanti kita makn sama ye?
Alicia: aku ok je...Mereka bertiga beborak ali pula tido ...
Setelah beberapa minit ali bangun ...
Ali; eh sorry alicia aku tertido...
Alicia: xper jom makan ?
Ali: aah okk...
Ali dan alicia bangun dan oergi dapur iman moon pun sama..
Moon dan iman duduk alicia menghidang kan makan ...
Ali pula menegtuai bacaan doa dan mereja makan...Iman: korg dgr x ujian mata?
Alicia; dgr knp?
Moon: lagi 6 hri je ni takut..lah kalau x lulus.
Ali: ujin tu can mana?
Iman: ujian tu susah tau nanti kitairg bagi thu sedg kan alicia pernh gagal 2 kali ni kami kan moon.
Moon : aah kalau gagal ada denda weh.
Ali:ooo macan seram je..
Alicia: memang seran pun dia diadakan pada waktu malan tau..
Ali: wah menarik ...
Moon: memg lag tpi susah lah..
Ali: yelah nanti kita berlatih lah boleh lulus ok
Semua: okkk...Mereka makan setelah selesai makan alicia basuv pinggan ali iman moon bermain kat luar ...rumah .
Iman duduk dibuaian moon main gambar ali hanya temenung ..
.bersamnung
Hai semua ok x kali ni kalau x sorry tau
YOU ARE READING
My hearth is so Tired
Romancekisah ini bermula daripada seorg lelaki iaitu Ali yg baru sahaja berpindah ke sekolah baru .sekolah menengah sanis cyeberaya (SMSC).disekolah itu ali bertemu dgn serg gadis bernama alicia.ali mula jatuh hati dgn gadis yg berambut perang itu tpi bany...