episod 32

750 49 6
                                    

Hai semua...







Semasa ali melangkah ke akademik tiba tiba...rudy dtg dan menolak ali dgn kuat sekali...

Buk..( jatuh)
Ali: aduh apa hal kau ni??
Rudy: tolak sikit dh jatuh lemah..
Semua hanya pdg sahaja..
Moon: x baik lah kau buat cam tu kat dia!?
( kata moon )
Rudy: kau nk backup dia moon kau thu x dia tu pembunuh opsss silap hampir jadi penbunuh ..
Iman: awk jaga mula awk rudy!!! Ali x slh !! Tah tah awk yg suruh org. Rempuh si alicia kan!!! ( kata iman dgn nada yg marah sekali dia thu ali x akn buat cam tu dgn alicia...rudy tersentap..dia diam sejenak)..
Khai: sentap?! Jdi betul lah!?
Rudy; prfff aku upah org suruh langgar si alicia??? Hahah lawak lah wey aku syg dia buat apa aku nk langgar dia korg ni sudh sudh lah backup si budk lemah ni x reti jaga anak org ...( kata rudy dan dia berlalu pergi semua pergi kearah ali)

Khai; kau sbr eh ali kitaorg ada dgn kau ok?
Ali: hummm..
Moon: jgn sedih ali nanti kita jumpa alicia?
Ali: nanti  general marah..
Iman: insyallah x ali awk ok?
Ali: hurm tah lah dh lah sya pergi dulu..
Khai; mana??
Ali: tenang kan dri..
Khai: but general nk jumpa!?
Ali berhentu dia bru ingat..semua senyum kearah ali ali tersenyum kembali dia rasa lega sebb ada org yg prcya dia ...








Semenatar rudy!?

Rudy: usih nasib baik x kantoi takdi moon ni hiss kena hati hatu rudy jgb sampai semua org tgu yg kau slh hisss tunggu kau ali aku akn buat semua org benci kan kau.


Rudy menubok poko disebelah nya..




Sikp time
General berjumpa mereka diarena termasuk lah mentor ..

E.B: knp general?
General: ada benda penting sya nk ckp
Moon: apa?
General: bru bru ini kita semua dpt item bru berkenaa rizwan ...
E.G: apa yg dia nk lagi??
General:sya x thu myebe dia nk kan ....Ali!?( ali yg tunduk itu mengankat muka nya...pdg kearah general).
Ali: saya?
General: ye kerna kamu pakai iris jdi saya nk kamu jaga jaga ..kta x th apa yg akan terjadi.
Semua  hanya nendegr sahaja apa yg dikatakan oleh general..setelah siap metting antara mereka  ali ingin balik kerumah nya..







Tpi
Khai: ali jom pergi lepak?
Ali; x per lah aku kena balik ni?
Moon: laah sekejap je!?
Ali; sorry lah.
Iman: xper lah ..
Khai: ok hati hati jln bye.
Ali: ok...





Ali pun balik
Sikp time/perjalanan
Sampai..
Ali sampai ke rumah nya dia terus naik keatas dan baring...




Ali: alicia aku rindu kau .hurnm..bila lah kau nk sedar ni ...kdg aku penat dgn org sekeliling ni sampa bila pun aku x thu...





Ali melolong sendri selepas itu ali pun bangun dan menyiapkan kerja sekolah nya. .









Sikp time
Maln
Semasa ali tengh duduk main game. Dr gazali masuk bilk ali..






DrG: ali!? Ooo ali!?
Ali: ye ayah!?
DrG: jom makan?
Ali: ali x nk ali dh kenayang..
DrG: bila ali makan ayah x mask?ke ali tipu ni jujr ali?
Ali: humm ali x lapo ayah ..
DrG: mana boleh x lapa vik kata ali kat sekomah x makan ..rumah x makan dh masuk 2 hri ni ali x makan ali x boleh macam ni nanti ali sakit.
Ali: ali betul betul x lapa ayah ..
DrG: yelah ..kalau ali nk makn makan je ok
Ali: ok ayah...

Dr gazali pun keluar dri blik ali .ali terus maib game dia selepas main ali tertido...











Kesokkan hari nya
Ali bangun pagi sebb sekolah..
Ali:;hurmm hri ni hr apa? Knp aku rasa pelik je ni??( ali terus membuka phone nya dan melihat kalender dia terkejut hri ialah hari)..




























Happy birthday .??...🤧aku rindu sangat kat kau  kalau kau masih ada mesti aku x jdi cam ni kan tpi aku x slh kan kau kau pergi pun sebb aku juga hurnmn aku syg kau rindubkau ...kau tlong lah doakan alicia eh.  .











.kata ali dgn sayu...selpas itu ali pun mandi dan pergi sekolah...








Sikp perjalan
Sampai
Masuk hri ni dh 3 hri alicia x sedarkan diri dan x pergi sekolah...ali rasa sunyi sangat sebb selalu nya alicia lah yg selalu ada dgb nya ali masuk kesekolah ramai yg odg dia dah macam biasa ali hanya diam sahaja bila dgr org meyata pasl nya ..





??: kau tengok tu..
??: kau thu x dia lah yg buat KP kita exsiden
??: ye aku thu dia lah punca nya..
??: korg thu KP kita keritikal
??: thu sebb dia lah x padan dgb budj bru hrp muka je hesmon tpi jahat kan
??: aahh...

Ali hanya diam sahaja bila merek mereka semua ckp pasl ali..






Ali: apa slh aku bukb semua nya slh aku( kata ali dlm hati)...







Ali masuk kekelas dia beljar macam biasa.






..

Sebelum rehat tiba tiba guru disipln dtg kekelas ali....









Cikgu afiq: assalamualikum puan munuh
Pm: ye wasln knp ni?
C.A: saya nk jumpa ali!?
( ali yg duduk itu terkejut kanp dia dipanggil semua org dlm kelas menyata ali)..



Pm: hah ye lah ali??
Ali: ye cikgu..
Pm: ikut cikgu ni ..
Ali: b..baikk( ali ikut sahaja langkah cikgu afiq ali tiba di depn bilik guru besar)...



























Bersambung
Hai semua ok x kali ni kalau x sorry tau nk thu apa jdi sila baca ok vote komeb

Bye

Korg rasa apa jdi komen tau

My hearth is so Tired Where stories live. Discover now