Hai sambung jommm....
Mmm.
Selepas sahaja ali dan roza bincg pasl surat yg mereka jumpa tu diaorg dh agak siapa...
Roza: aku rasa rudy!?kn?
Ali: tah aku x thu tpu aku rasa cam tu juga.
Roza: ye lah sebb alicia kata masa kau ke aku x thu nk apa kan alicia tu dia kata mata kau hitam bukn coklat oastu dia kata kat tangan kau x ada oaruk ni...
Ali: oooo aku rasa ada org nk aku pergi jauh ni?
Roza: tu lah eh aku kena balik ni kena mask utk mak aku ...
Ali: hah okkk bye..
Roza: okk nanti kita cari lagi ok bye...roza balik setelah itu ali pun balik...
Sesampai je dirumah ali ternampak ayah nya dan uncle bakr ...
Alli hanya diam sahaja....DrG: li sini ayah nk bincg sikit..
Ali ikut sahaja..
Ali: knp ayah???
DrG: ayah dh uncle kamu dh setuju nk masuk kan kamu ke sekolah akadmeik tentera..supaya kamu lebih baik ali kamu dh teruk sangat ni perangai ayah dh thu..
Ali terejut...
Ali: ali x nk ayah masuk sana ...
Uncle:: kalau x masuk kan lepas ni banyak pula maslh jgn susah kan org ali ...( diding)
Ali tunduk..sahaja dia terus naik atas..Dia masuk bilik nya ...dia baring dikatil...dia x nk masuk sekolag tu...dia kena cari bukti yg dia x slh...
Ali dan roza mencari segala bukti mereka jumpa satu perstu ....bukti...
Sikp time 3 hri berlalu....
Ali menujuk keakdemik setelah diberithu oleh roza yg dia kena dtg...
Ali pergi jelah...Sesampau disana semua palau ali termasuk lah uncle dia...hanya roza sahaja yg layan dia..ali bersyukur yg roza nk tlong dia ...
Semua berkumpul...
General: baik lah semua kita kan hadapi acaman besar selepas ni ??
Alicia: aoa tu??
General: ada org sabutas misi kita sekali lagi pihak musuh dh thu mereka akn serang kita kita kena hati hati...
Rudy: ni mesti kerja budk x thu malu tu?!?( tujuk ali ali hanya diam)
Roza: kau apa hal nk tuduh dia aku tembak kau kan ...
General: sudh jgn gaduh saya nk kamu semua bersiao sedia fahm!??
Semua: faham...Selepas sahaja meething mereka semau duduk diarena...
Rudy: wey tengkk tu budk tu pun kena bertempur juga ke??
Jet: tah aku x thu..
Ali hanya diam sahaja..roza x ada dua dh balik sebb ada urusan...kini dia disitu nk je dia balik tpi mereka tidak dibenarkan bakik lagi ...Rudy: oi budk lemah kau nk join sekali?? Sekali tembak mati hahaha..
Alicia; tah susah kan org hancur kan hidup org je.....
Ali diam dia fahm knp org wat dia can tu...Ali berasa dri dia x sihat sangat dia rasa sakitpada bahagian hati dia tpi dia tahn dha 3 hri sakit...ali pun jarng makan ...
.Rudy dtg..
Rudy; ooii aku ckp kau buat x thu kurng ajar??( tolak ali)..
Ali jatuh terduduk..
Ali; aduh korg jgn kacau aku akux kacau pun kan...eerghh ( tahan sakit )
Rudy: aku tolak dh sakit !? Lemah...
Ali bangun dia jaln nk keluar tpi rudy tarik..
Rudy: kau ni apa hal??!!! Aku belum puas nk tumbok kau dh lah hanacur kan hiduo alicia...makwer aku ex kau hahahab lwK
Ali; dh kah rudy aku taknk gaduhh..Rudy tolak ali ali jatub seblum sempat ali kena pijak roza dtg tolak rudy...
Roza: kau aoa hal??!
Ali; za!?
Roza; ali kau ok??
Ali; ok!?
Roza: muka kau pucat ali diaorg buat apa kat kay?Ali; x diaorg x buat apa pun !?...( lemah)
Roza: dh jom ali...Roza dan ali keluar dri situ ....
Rudy: tunggu kau...
Roza membawa ali kehospital...sebb ali dh terlampau x larat..doktor merawat ali...hasil dri rawatan doktor terkjut juga..apa yg dihadapi oleh ali ..
Ali: aku redh je...za...
Roza: hiskk tpi kau hiskkk ..
Ali;;za jgn ngis tau aku akn cuba utk tenag ok?
Roza: aku x thu ali kita hampir je nk thu siapa org tu ...
Ali: za kalau aku x ada nanti kau bagi thu daourg tau aku maaf kan mereka..
Roza: ali...huskkkk...Mereka sedih berdua ..hanya mereja je thu ao yg jdi...roza marah sangat kat diairg tpu ali kata jgn dendam baik nya ali sampai samggip hadpi benda ni....
...
Bersambung
Hai smwua ok x kali ni kalau x sorry tau nk thu aoa jdi sila baca ok
YOU ARE READING
My hearth is so Tired
Storie d'amorekisah ini bermula daripada seorg lelaki iaitu Ali yg baru sahaja berpindah ke sekolah baru .sekolah menengah sanis cyeberaya (SMSC).disekolah itu ali bertemu dgn serg gadis bernama alicia.ali mula jatuh hati dgn gadis yg berambut perang itu tpi bany...