episod 13

997 64 6
                                    

Hai semua sorry semaln x udp cerita sebb author ada sikit maslh ye so korg fahm lah ye ni author upd pun sebb author rasa pelik x upd cerita ok sorry tau jom tanpa melengah kan masa sambung......












Ali dan alicia segera ke base MATA .

Sikp perjalanan
Sampai.

Semasa mereka sampai mereka melihat semua ketua teras berada disitu .ali yg berdiri mula rasa takut sebb ejen yg paling garang disitu ejen gazs dri takdi memerhati dia je...




Ali:* aku ada wat slh ke hum *( dlm hati).
Tiba tiba.
E.G: ali!? ...( ali yg tunduk segera mengakat kepala nya ...)
Ali: y....ye saya ...😧
E.G: jdi ni lah anak ejen aliya ? Humm
E.D: betul tu ni lah ali ali ini ejen gasz kombat ....so semua dh ada?
Semua: dh ejen dayang.
E.D: baiklah hri ni merupakan hri pertama kita ada rakan bru saya harp sangat x ada diantara kamu yg cuba buli dia fahm?
Semua: fhm..
E.G: disebb kan dia terlah mengaktif kan iris ali akn berada di ters tekno? ( kata kata ejen gazs membuat kn ali jdi kecut perut )
Khai: naisunnn ..ali kau team aku( sambil pegang  bahu ali)
Ali: er hehe ok 😅

Mereka semua borak ....





Semasa mereka sedg bork alicia yg dri takdi diam tiba tiba terpdg ali ......bila dia pdg je ali automatik di tersenyum ...hati nya tenang je ....tengah dia sibuk pdg ali dia x perasaan yg moon iman nanpak..


Moon: heyy .....~~~ ( alicia tersentap)
Alicia:apa?( tegas)
Iman: awk ok?
Alicia:ok je knp?( tegas)
Moon: ye ke hbis knp pdg je ali tu???
Ali yg dgr nama nya disebut ters pdg?
Alicia: ma..mana ada kau ni !?(alicia mula rasa malu )
Iman: alicia!? Humm heheh ali kau thu x yg takdi kan alicia kan!?( ayat iman tergantung bila alicia mula bersuara)
Alicia: iman apa ni!?( malu +tegas)
Iman: heheh ali alicia pdg je awk tau!?( alicia mula rasa nk marah si iman tu tpi sebb kan benda betul jdi dia x jdi marah iman tpi perasaan malu mula menguasi dri nya.)...

Alicia segera bangun dri duduk nya dan pergi ke taman dia x boleh duk situ kalau x nanti makin banyak org perli dia ...



Ali: knp tu?( hairan)
Bulat: den rasa kan dia suka kau lah tpi tu lah dia x mo bgi thu !?
Ali: err ok hum* what? Alicia srs lah wey aku suka kau x leh ni kena cari dia *( ali terus bangun dan pergi ke taman)..

Crish: hok aloh lah wey supo cerito hindustan doh diaoreng ni
Mika: hahahah....





Ali pergi ke taman dilihat alicia tengah duduk disebelah pokok.dia tegur sialicia yg dri takdi temenung .....



Ali: er alicia kau ok?
Alicia terpdg dia terkejut ali disitu.
Alicia: eh ali hum ok...
Ali: why you look sad !? What is your problem tell me i can help you!?( kata ali dgn senyuman)( alicia memdg ali dia menyuruh ali duduk ).
Ali; hah knp cuba ckp?
Alicia: x ada lah aku cuma pikir pasl lakonan je !?
Ali: oooo tak yah risau kau tu kan pandai dlm bak bak ni ok.
Alicia: yelah..( ali dan alicoa borak mereka gelk ketawa bersam tanpa merek sedar ada yg memerhati)...





























Kau tunggu ali aku kan buat kau pisah dgn alicia...kau tunggu( ujai org itu sambil memerhati dgn tajam sekali).














Sikp time..
Selepas mereka balik kesekolah mereka berdua dipanggil utk membuat latihan ..berlakon..


C.A: so ali alicia cerita ni kisah kan dua org kwan yg dh lama kenal mereka suka antara stu sama lain tpi x berani jujur fahm!
Alilicia: fahm..
Ali: eh !? Knp x berani jujur jelah senang 😂
C.A: sebb mereka ni dh lama jdi member so kekok lah tu nk bagi thu perasan ok
Ali: ooo cam tu pula hai...* alicia aku huh suka kau tpi tulah malu lah * ...

Mereka mula berlatih alicia tergelak melihat cara ali berlakon ali saje je nk buat lawka...

Lakonan🎬

Ali: err wey aku nk tanya ni
Alicia: hum apa?
Ali: kau..ada bf ..jsjeb( ali slh sebut skrip )
Apa yg aku ckp ni ya allah ...( sambil menutp mulut nya ..)
Alicia: hahah ali ali bukn lah kau dh ada cruh ke haha ni laju beno hahah ...
Ali: heheh...










Ali dan alicia makib rpt wlaupub alicia x thu yg ali suka akn dri nya ali nk je bagi thu tetapi dia nk tengok dulu alicia ok x dgn dri nya...











Mereka berlatih dan terus berlatih...sampai lah boleh...















Sikp time..
Semasa balik ali berlajn disebuh lorong yg agak sunyi dia balik seorg sebb alicia ada hal pengawas nya lah...semasa dia berlajn seorg tiba tiba ada seseorg dtg dan mengetuk kepala ali dgn kuat..






Buk ( ali diketuk kepala nya)
Ali: arghhh ( tahan sakit)
??: rasa kan hahah
Ali cuba membuka mata nya tetapi dia sudah tidak ada tenaga mata nya makij lama makin kabur dan akhirenya ali pengsan disitu...









Tup tup tup....



























Ali tersedar dri pengsan nya kepala nya sakit sangat sangat..dia melihat dri nya bukn dirumah atau pun ditempat takdi dihat ke kiri ayah nya sudh menuggu nya..

Ali; err ayah ali kat mana ni!?( lemah)
DrG: ali ali dh sedar?? semua ali dh sedar ( mereka yg menuggu ali semua dtg hampr ali)
Khai: wey ali ok x ni ?? Risau kami tau x?
Ali: apa jdi aku x ingat?
Moon: kau x sedar kan dri ali !?
Ali: berpa lama?
Alicia: dh 2 hri ali tpi siapa buat kau cam tu ali???
Ali: tah lah aku x nampak siapa org tu yg aku thu dia laki end ali pakai baju warna kelabu kot x silap aku( sambil menyentuh kepala nya)
Iman: ok ali awk rehat lah alicia dh jgb risau ali dh sedar ok( iman senyum nakal pada alicia memberi isyarat yg dia sedg mengusir alicia alicia jdi malu )...









Ali : apa maksud kau?? Iman??



















Semua odg alicia.
















Bersambung
Hai semua ok xkali ni kalau x sorry tau hah nk thu apa jdi sila baca ok bue vote komwn tau

My hearth is so Tired Where stories live. Discover now