Hai semua so sambung ye.
Ali turun ke bawah dan tiba tiba ali terdgr apa yg dr gazali ckp .....
Dr gazali: maaf kan ayah ali( ali yg dgr macam terkejut tpi ia hanya diam dan dgr) .
Ayah hrp kamu x marah ayah kalau kamu thu hal tu .....aliya maaf kan abg sebb lama x ziarah aliya...( air mata dr gazali mengalir ..ali yg dgr rasa curiga mula dtg).
Ali: ayah? Knp ni???..
DrG: eh a...ali ali dgr ke apa yg ayah ckp?
( terkejut melihat anak nya itu).
Ali: ali dgr yg ayah ckp ayah minta maaf hrp ali x marah ayah dan x ziarah mama tu je kbp ni ayah ada benda ali x thu ke?.
DrG: eh x ada lah ayah cuma...cuma rindu mama kamu hri ni besday dia ali...
Ali: oooo....hurm ayah ni apa ( ali tunjuk kan stu kerja tpi tulisan nya tulisan org cina).
Dr gazali yg melihat nya terkejut dia terus rampas kertas tu dri ali dan ...
DrG: dri mana ali dpt ni?
Ali: eerrr ali jumpa masa kemas brg ayah tu apa ?? Knp ia tulis nama ali kat situ??? Knp ni ayah tu macam lambang hosptal je ayah knp ??? ( ali bertanya banyak soalan kepada dr gazali )..( dr gzali mula naik angin).
DrG: ALI JANGAN NAK SIBUK LAH NI BUKAN MAINAN NAK MAIN .( kata dr gazali ali terkejut dia cuma tanya je knp tpi ia pelik sebb dia tanya dan membuat kan dr gazali marah pda nya air mata ali jatuh ).
Ali: hiskk..a..ali..cu..ma..ta..tanya je..k..knp a..ayah nk marah ali huh...( kata ali dgr nada yg terkejut dan ngis)( dr gazali mula rasa kasihan pada ali ).
DrG: ali dh pergi sana jgn ganggu ayah pergi!!! (: ali terus berlari naik ke bilik nya dia menutup pinti dan mengis di atas katil nya..)...Di bilik ali.
Ali pov..
Knp ayah marah ali ali cuma tanya je tu pun ayah marah kan ali ali cuma nk thu je apa maksud surat tu knp lambang hospitak cyeberaya knp ada nama aku tu je yg ayah nk marah knp slh ke aku tanya ...hiskk mama apa semua ni ali x fahk ma ali rindu mama knp mama tinggal kan ali mama hukk..( ali mengias disebbkan dia mengis terlalu lama ali jdi penat dan akhirnya tido.).Esok nya..pgi
Ali bangun dri tido nya ia terus mandi ...
Ali masuk dlm bilik air dan melihat muka nya mata ali bengkak sebb nagias semlam...ali x hirau kan nya dia terus mandi sebb hri ni ali akn pindh ke cyeberaya...Selepas siap
Sikp timeAli turun ke bawah ia melihat ayah nya sedg mengunpul kan banyak kotak utk masuk dlm lori...
Ali: ayah ...( tunduk)( dr gazali yg sibuk mengankat barg melihat anak tunggal nya itu )
DrG: ye ali maaf sebb ayah marah ali semlam ?
Ali: x per alu slh sebb ali tanya pasl tu maaf kan ali ayah?
DrG: x per ali ali ok x ni jom tolong ayah kemas kita nk pindh ni ?Ali pun tlong..lah..selepas siap mereka menguncap kan selamat tinggal pada jiran tetangga dan bertolak lah ke cyberaya..
Semasa dlm perjalanan.
Ali hanya pdg ke luar tingkap kereta nya..x ckp pun dia masih berfikir pasl surat tu...
Dr gazali yg perasaan terus tegur ali...DrG: ali ? Ali ok knp ayah tengok ali sedih je ni?
Ali: hurm ayah kat sana best x ?( ali nk tanya benda lain tpi lain yg keluar dri mulut nya)
DrG:;usih best sangat ali kat sana teknologi ia lebih canggih tau kat sana banyak tempat tempat yg best best nanti sampai sana ayah bawa ali pergi pantai nk?.
Ali: hah pantai nak nk ..hhehe..( ali dan dr gazali pun borak lah).Sikp perjalanan
Sampai
Tiba je mereka di cyebraya ali terpengun dgn kemajuan cyberaya betul lah apa yg dicerita oleh ayah nya dr gazali terua bawa ali ke pantai sebelum mereka pergi kerumah baru mereka ....Sampai pantai...
Ali: wow cantik nya ....( melihat pantai)
DrG: ayah dh ckp kan jom tpi ali hri nk hujanni so sekejp je tau ?
Ali: ok boss yeahh( ali terus turun dan berlari macam budk budk ).Dr gazali hanya melihat sahaja hati nya terdetik dia tersenyum sayu apa bila pdg pantai tu dan ali tiba tiba dr gazali teringat stu peristiawa yg pahit bagi dia dan aliya...
Flasback on..7 thun yg lalu...
Pada hri yg indah ali aliya dan dr gazali pergi ke pantai...utk berkelah..
Ali yg ketika itu bru sahaja berumur 2 thun memanggil mama nya..
Ali; ma..man ita nak gi antai ke ( kita nk pergi pantai ke)( kata ali dgn muka yg cute sekali).
Aliya: yes syg jom ayah dah tunggu tu ..
Ali; yeah antai gi antai ( ali berlari keluar rumah )...Mereka pun bergerak ke pantai.sesampai je sana ali melompat dgb riang sekali...
Aliya: syg hati hati nanti jatuh..
Ali: yeah mama ..li nk ain air tuu( kata ali sambil tunjuk air laut )
DrG: boleh syg jp ye ayah nk keluar kan makanan..
Ali: yeahh( ali menarik tangan aliya mereka berdua pergi ke tengah pasir menetara dr gazali menyiapkan bekal mereka )...Selepas siap dr gazali aliya dan ali mandi pantai ali kelihatan normal lah uti kanak kanak mandi dgn riang sekali ...selepas 2 jam mandi aliya dan dr gazali naik sambil bawa ali mereka duduk makan...ali yg takdi germbira tiba tiba jdi pucat dan lemah..
Aliya: ali knp ni syg( risau)
Ali: uhuk.ma.ma ada ali akit.( kata ali sambil menyentuh dada nya )
DrG: hah ali aliya cuba chek ank tu( risau)
Aliya meletakan tangan nya kedada ali jantung ali berdegup laju...
Aliya: abg dada dia laju ni( risau)
DrG: jom bawa ali ke hospitalDr gazali bangun dan kemas sementar aliya meminpin tangn ali tp belum sempat aliya pengang tangn ali....tiba tiba...
Bersambung
Hai semua ok x kali ni hah nk thu apa jdi mesti kena baca ok nantikan vote komen pls hehwh and thanks
YOU ARE READING
My hearth is so Tired
Roman d'amourkisah ini bermula daripada seorg lelaki iaitu Ali yg baru sahaja berpindah ke sekolah baru .sekolah menengah sanis cyeberaya (SMSC).disekolah itu ali bertemu dgn serg gadis bernama alicia.ali mula jatuh hati dgn gadis yg berambut perang itu tpi bany...