episod 6

1.1K 57 1
                                    

Hai sambung...







Ali melihat gadis itu dgn pandg yg teruja ...

Ali: eh kau kan!??..( ali melihat gadis itu gadis itu juga turut terkejut )
Alicia: hai ali nice to meet you agin ..( buat muka mls)
Ali: hai alicia err sebelah kau siapa?
??: ni ke ali yg kau cerita tu?
Alicia: yes dia lah so ali kenal kan ni rudy dia ni penolong pengawas kat sekolah ni ok..( ali memadg rudy dgn senyuman tpi rudy hanya odg ali dgn muka mls).
Rudy: ooo ali hai aku rudy.
Ali; aku ali...(mereka pun berkenalan dan sambung belajr).




Sikp time.
Rehat ali x thu nk rehat dgn siapa dia bejalan sekeliling sekolah tpi dia x thu nknwat apa..tiba tiba ia tersempak dgn alicia.dilihat alicia sedg makan roti dan duduk sorg di tamab ali mendekati alicia ..

Ali; hai alicia..
Alicia; oh ali hai ...( sbung makn)
Ali: alicia aku nk tanya boleh?
Alicia: apa tanya lah selagi benda tu x sakit kan hati !?
Ali: ok hurm kau x ada kwan ke??
Alicia tersentap dia batuk ali jdi risau segera hulur alicia air nya alicia minum ...selepas itu alicia odg ali..
Alicia: aku.....dh biasa sendri knp?
Ali; ooo aku x ada kwn boleh kita jdi kwn?
Alicia: aku ok je hum a...( belum sempat alicia tanya tiba tiba phone alicia bunyi tanda mata call)
Alicia:* masa ni lah dia panggil * wrr ali aku kena pergi ni nanti jumpa kat kelas ok?
Ali: hum ok..(;alicia berlari dan hilang dri pdgan ali ali hanya menghelah nafas berat ...
Ali: hurm bru nk try bork tpi ada kerja pula dia hurm x li banyak lagi masa humm.
(:ali masuk kedlm kelas selepas itu dia belajr semasa dia belajar dia hairan knp alicia rudy khai dan iman x masuk kelas tpi dia pikir positif je ...)...






Sikp time balik ..
Ali tunggu ayah nya sampai setelah 2 minit ayah nya tiba..ali lihat bukn ayah nya sahaja didlm kereta malah ada org lain juga tpi dia x beberap kenal....

Ali masuk keldm kereta..
Ali: assalamualikum ayah ..
DrG: waslm ali hah ni kenal x siapa??( dr gazali tunjuk laki yg duduk didepn nya).
Ali; err x ...sorry..
DrG: haha kamu x ingat bukn x kenal ali ni lah uncle bakr kamu ...
Uncle: hahah ali ali dh besar panjg kamu dulu uncle jumpa masa tu ali s......( dr gazali mnutup mula uncle bakr x nk terbagi thu hal sebanrya)...
Ali; ali apa?( hairan)
Uncle: err ali kecik lagi ...😂
Ali: oookkl..maaf uncle ali x ingat mm..
Uncle: x per so ali sihay?
Ali: ok cuma kdg rasa lemah semacam je 😊tpi ali ok...
Uncle: ooo* hum ali x per lah * ...


Mereka bertolak kerumah sesampai je dirumah ali masuk dan terus keatas...




Semenatr uncle bakr dan dr gazali dibawh.
Uncle; dh besar si ali tu..hensom pula haha
DrG; hahaha dia ikut mama dia tu hHa.
Uncle; haha so paklong ...ali tu dh thu ke ? Pasl sebenarya?
Dr gazali yg duduk itu pdg kearah uncle bakr sambil menggeleng kan kepala nya..
Uncle: kalau dia thu ofc sedih ni hum x per lah nanti kitaa kena bincg hal ni ...
DrG: aah...betul tu...
Uncle: tpi kan paklong ali tu kuat org nya dia mesti terima apa yg dh jdi saya kdg tengok ali tu lemah je dh lama ke dia x wat tu??
DrG; dh lama bakr sejak pindh ke sana ali dh x terima lagi sebarg nya ...
Uncle: hum kalau kakak ada mesti dia nk buat uti ali..
DrG: aah kan ali x boleh thu 2 perkara tu lagi biar dia happy dulu ok.
Uncle: ok...


Mereka bebrok semenatr ali didlm blik nya dia cuba cari ig alicia tpi x jumpa.😂





Ali; aduh apa ig dia ni x jumpa langusng humm tanya viktor tpi aku x ada nom dia humm cam mana ni esok kena tanya ni ( ali bangun dan nk turn tpi dia rasa lemh tiba tiba)....knp ni ...ayah....tlong ali...( ali terduduk..).

DrG; ye ali knp ni?? .
Ali; x thu ayah ali rasa penat ...
Uncle: ali kamu ok x ni ??
Ali; x sempat nk jwb mata nya kabur dan doa pengsan....


























Ali tersedr dri pengsan nya..
Ali; humm aku kat mana ni?
DrG: ali dh sedar alhamdulilah ali ali ok sakit ke?
Ali; x ada lah ayah ali ok je..x thu knp .
Uncle: ali kamu deman ali panas badan kamu ni ada main kat mana mana ke?( risau)
Ali: x ada cuma sekolah je knp?
Uncle; ke ali dh jumpa sesuatu?
DrG: bakar ??!
Ali; apa maksud uncle ayah ali x fahm lah..
Uncle; x..xada apa apa rehat lag ali...











Ali still x fahm dia hanya duduk sahaja tiba uncle bakr dpt stu panggil penting dri mata uncle terua pergi ali jdi terpinga pinga ..









Ali pov dlm hati
Aku rasa ada rahsia disebalik semua ini aku kena thu juga aku x boleh duduk diam makin lama makin pelik..selepas je aku thu semua ni aku nk try pikat alicia hehehe.
End pov...







Ali pdg ayah nya dr gazali kelihatan risau kan ali tpi ali x rasa sakit pun ...ali bangun dan terus ke ats tanpa ckp apa apa...





















Bersambung
Hai semua ok x kali ni kalau x sorry tau nk thu apa jd kena baca ok

My hearth is so Tired Where stories live. Discover now