extra.ep73

1.9K 60 46
                                    

Hai semua ok kita extra kan 😂ada seen mengejut tau 😂










Selepas 3 tahun kemudian.......

Alicia menuju ketaman sambil membawa sebuah kotak...


Roza: hah memg aku kena tunggu kau pun
Alicia: laaa sbr ah aku kemas bilik takdi sorry eh?
Roza: yelah ...so kau ok?
Alicia: yea ok...dh 3 thun kot ali pergi aku dh rela...
Roza: aah kan kau thu x rudy mati sebb kena hukuman tu..
Alicia: thu dia kena gantung sampai mati...
Roza: yea aku thu aku dh maaf kan dia..huh
Alicia: yes aku pun sama ..wey tengok ni aku bawa kotak ...
Roza: kau nk buat apa?
Alicia: kau thu x dlm kotak ni ada barang yg membuat kan kita jdi BFF ok?
Roza: wah srsly??
Alicia: yea ni yg prrtama ...( alicia mengeluarkan ssecap meggie)
Roza: knp dgn meggie?
Alicia: x ingat..??
Roza: ouh ingat ingat kau time tu lapa kan pastu aku bawa meggie kita makn sama sama kan??
Alicia: yea betul tu kita kosnig dgn ali sekali kan..
Roza: yea time tu dia masih hidup ..dan kau x putus dgn dia kan ...
Alicia: yea aku rindu dia....
Roza: aku pun...so apa brg kedua?
Alicia: ( keluarkan rambut palsu)
Roza: apa ni?? Ada kenagn ke??
Alicia: ada lah time tu kau nk kena kan aku time pekhemhan perdan kan ?? Kau jdi hantu nk kejut kan aku...
Roza: aah aag aku ingat....aku dgb jet kan hahah
Alicia: hahah....
( selepas itu alicia mengeluarkan...sekeping gambar)
Roza melihat gambar itu ...
Roza: eh time ni kau simpan??
Alicia: yea time ni kita dan ali pergi jln jln time ni seblum aku dan ali putus dan dia pergi...
Roza: korg dua sweet je aku cam wth?!! Hahah
Alicia: hahaha...
Roza: apa yg kau nk ckp time tu ali?
Alicia: kena ke aku ckp?
Roza: yea kalaux. Cerita ni x akn hbis?
Alicia: aoa?
Roza: x ada apa lah...

Alicia; aku nk ckp....








Dh lebih 10 thun kita kwan kan roza ...pahit manis kita bersama ...kau selalu ada dgb aku ....selepas kematian ali yg amat membuat ku derita kau ada disisi ku kau lah bff aku sampai bila bila aku memg rindu ali aku syg kan ali aku menysal sebb x caya kau dan dia time tu tapi semua dh x ada guna dia dh pergi aki rela dgn dia aku sayg kan dia....apa yg aku nk ckpa ialah...



















Aku syg kau roza...


( alicia mengusap gambr itu air mata nya jatuh...alicia tersenyum melihat gambar itu time ti dia ali dan roza ke taman waktu malam seblum ali pergi ..seblum dia dan ali putus....







Bila alicia memusing kan gamabr itu ada tulis...







Dlm kenagan...

Roza binti ahmad &
Ali bin ghazali...


Air mata alicia jatuh...bila dia pdg kearah depan tidak ada sesiapa pun...

Alicoa; aku syg kau ali aku syg kai roza tenag lah korg disana..( alicia vangun dan pergi keakademik bru siap dibina)

Disana moon tegur alicia..
Moon: alicia..sbr lah...
Alicia: allah tarik 2 org yg aku syg hiskk
Iman: kami fahm roza meninggal kan kita dgn harapn bahawa kita boleg terua kan hidup...
Alicia: yea dh 3 bulan dia pergi aku rindu sangat ...
Iman: takdi kau pergi ketaman aku dgr kauckp dgn roza? Tpi kau thu kan roza dh mati...
Alicia: yea aku thu aku rindu dia...
Khai; kau sbr eh...
Alicia memgguk...mereka teraenyumm







Sikp time..

Alicia didlm bilik nya sambil menulis dariy..

Alicia menulis...

3/4/5090 hri ahad...

Aku rindu sangat kau ali aku rindy juga kau roza korg pergi membuat kan dri ku sedih sangat sangat...rudy mati kena gantung x lama dri tu kau pula roza kau pergi tinggal kan aki sebb kau kemalagan...lori rempuh kereta kau kau pervi tibggal kan aku malm tu juga aku sedih apa pun terima kasih sebb jdi kawan aku selamani aku rindu korg aemua..cinta aku pada kau ali x pernh berubah ali ...aku tetep akn syg kau ali tunggu aku disana roza ali ok ...

Selepas alicia siap nulis dia bring...setiap detik keindahan dia dan ali dia ingat kembali bayak benda dia rindu dia juga rindu kan roza.

Roza mati sebb kemalagn selepas setahun rudy dan ali meniggal kan dia....dia sedih sangat mula nya dia x dpt terima tpi hidup mesti diterus kan....alicia banyak belajar dri kesilapa dia yg lalu alicia dh beruh dia dh baik dia x lagi seng oercta kan org..

Alicia temengun







Oh yea lupa juga nk ckp ..kehidupan dr ghazali juga dh berubah 360 drajh setelah ali mati...dr ghazali juga sudah pindh keluar negara utk mula kan hidup baru nya...dan jarang balik ke cyebeyaraya...manakali uncle bakar pula dia dah bina hidup bru bersama dgn isteri nya dia dh khwin 5 buln setelah ali mati...dan mereka menetap di ..
Kuala lumpur...dan jarng jyga balik sini.....






Alicia amat rindy kan ali dan roza ..setip hari jumaat alicia akn oergi ziarah kubur ali dan roza...dua teman nya itu dh menguabh dri nya....sekrg ni alicia hidup macam biasa cuma agak sunyi alicia juga tidk bercinta dh sebb ali lah cinta nya......













Semua org dh mula kan hidup bru...







Alicia..: rindu amat lah sakit tpi rindukan org yg dh tidak ada lagi iti bru sakit....( kata alicia sambil air mata nya jatuh)..













Alicia dan iman serta moon berbaik..dan rapt sebb alicia susah nk rapt dgn org setelah roza meninggal...

Rudy pula mati kena tali gantung zak pula tali gantung juga ...seblum mereka mati alicia dan yg lain memaaafkan mereka yea bert utk semua terima tpi mereka rela ...





Kini semua dh mula hiduo bru dan tidk lagi...sedig macan dulu tpu ada lah rindy nya alicia tetep ...rindu kan semua oeg..








Alicia menutup...dariy nya...dan tersenyum..







Alicia: tunggu aku ali roza.







Kata alicia...dan dia mengalap air mata nua..







Tamat .

Fushhg dh ok semua tamat ok 😅roza dh mati setelh 2 thun kematian ali danrudy ok dia mati sebb kemalangan ok so korg ok 😅dh tamat nanti author akn buat cerita hantu pula tapi x thu bila boleh upd ok tunggu

Tq sebb sudi baca ff author ok walaupun ada typo yea 😂😂dan tq sebb support author tanpa henti i love you guys..💕💕💕💕💕 ok bye nanyi kita jumap lagi ok bye assalamualikum..






Tq juga kepad af12344
Sebb bagi idea pada author ok tq juga kdpa semuuaaaa org ok nantikan ff seterus nya bye

My hearth is so Tired Where stories live. Discover now