Hai sambung ...
Seseorg menelefon ali ali tanpa ragu mengankat panggilan itu...tiada nama tentera di srecn phone nya...hanya lah nom .....
📲📲📲
Talian..
Ali: helo??
??: hai ali!?( suara yg agak garau)( ali terdiam siapa yg call dia )
Ali: err siapani??( curiga)
??: kau kenal aku siapa?( kata laki itu)
Ali: err sorry aku x kenal lah siapa??
??: ok itu x penting tpi aku nk kau thu yg kau jgn cuba nk dekat dgn alicia fahm??!!!( kata laki itu dgb tegas)
Ali;hah??! But why?!!!
??: kau x perlu thu kalau aku thu dan nampak kau dgn dia kau tunggu nsib kau FHM!!! ( ali terkejut mendgr perkataan laki itu dia terdiam)( bru je ali nk jwb laki itu dh letak call )Tamat talian..
Ali menghelah nafs berat ...dia x thu knp tiba tiba hati nya jdi sedih sangat ...Ali: aku x nk tinggal kan alicia...dia lah satu satu nya org yg aku syg selepas ...( ali terus membuka phone nya dan melihat gambr seseorg)...aku rindu kau ...selepas kau pergi aku x seperti dulu..tpi bila dtg sini alicia dh ubah aku jdi pering macam dulu aku x nk hilng dia macam aku hilng kau ....kau pergi dan kau ubah 360 darjh kehidupan aku...hikkk..aku hrp aku x hilng alicia macam aku hilng kau...( ali memeluk phone nya gambar gadis itu jelas kelihatan gembira waktu itu air mata ali jatuh...bila ingay kenagan dia dgn gadis itu ..)...aku hrp alicia x tinggal kan aku kan.....
Aku masih rindu kau....
Tenang lahbkau disana....
🤧🤧🤧🤧🤧🤧🤧🤧hrp kau x lupa aku
Kata ali dgn sedih sekali.......selepas itu ali tido dgn tangisan dia teringat pasl org yg call dia tu ...
Sikp time...
Ali bangun dri tido nya dia bangun dan terus mandi...dia rasa dah ok sikit berbanding semlan......selepas siap ali turun ke bawah dilihay Dr gazali sedg duduk buat kerja nya..ali x kacau tpi dia pergi ke dapur dan minum air ..selepas itu ali pergi ke arah ayah nya..
Ali: ayah ....( murang)
DrG: ye ali knp sedih je ni??
Ali: ali rindu dia!?( nk ngis)
Dr gazali memdg ayah nya itu dgn senyuman
DrG::kalau ali rindu dia ali sedekah kan al fatihah kat dia ok ali x boleg nagis sebb nanti susah dia kat sana ok ( ali hanya mengagguk)...ali...kena move on ali.....
Ali: susah ayah ali nk lupa kan dia ( duduk)
DrG: memang ali tpi ali kena ingat ali ada ramai org syg kan ali ok macam hum hah alicia!? ...
Ali: humm ali akn cuba utk move on ayah ..
DrG: bgus dh 2 thun ali ali dlm dakside ali kena berubah mula kan hidup bru dgn org yg ali syg fahm??
Ali: baik ayah...Selepas itu mereka pub bork..
Sikp time
Tengahhari..
.ali duduk diluar rumah memadg langit yg cerah tiba tiba ali teringat...Flasback..on..
2 year ago.....
Ali duduk bersama rakan rakan nya di sebuah sungai .....
Ali: wah sejuk ni...
Aiman: jom terjun je hahah( mereka pun mandi sungai)( semasa mandi tiba tiba ada seorg gadis berambut panjgn cantik dtg kerah mereka)Ali!!?( panggil gadis itu ali segara pdg dia tersenyum)
Ali; yes ada apa??
??: awk nah ni mama saya ksi ..
Aiman: utng lahhh ..
Ali: his senyao aiman hehe thanks awk eerr sorry saya mandi sungai..
??: x per nah nanti makan tau..😊
Ali: ye saya ingat lah..
??: oklah bye ..( gadis itu pergi meniggal kan mereka ali meletakna bekal itu dan mandi semula)Adha: usihhh happy nampak..
Ali: eh korg ni...
Aiman: org dh bahagia kan haha
Ali: hehehe..
Semua : hahaha..Mereka pun mandi...
End flasback..
Bila ali teringat je kembali kenagan itu ali jdi sedih bila ingat akn gadis itu...
Ali: dh masuk 2 thun kau pergi...aku hrp dgn ada nya alicia boleh buat aku ceria balik aku x akn ulng kesilapan lalu yg membuat kan kau terkorban aku akn jaga alicia aku x nk dia sama macam kau...
Kata ali dgn air mata nya jatuh...
...tiba tiba ada org call ali ali melihat phone nya itu..dia tersenyumn org iti sangat dia kenal..ali mengangkat panggilan itu..
📲📲
Talian
Ali: ye alicia!?
Alicia: ali!!...Bersambung
Hai semua ok x kali ni kalau x sorry tau ok siapa thu gadis itu komen tau ok bye ...Korg rasa siapa gadis itu pada ali sampa ali sedh sangat??? ...
Nanti kan ok kalau korg nk komen sila ka ok vote. Juga bye
YOU ARE READING
My hearth is so Tired
Romanskisah ini bermula daripada seorg lelaki iaitu Ali yg baru sahaja berpindah ke sekolah baru .sekolah menengah sanis cyeberaya (SMSC).disekolah itu ali bertemu dgn serg gadis bernama alicia.ali mula jatuh hati dgn gadis yg berambut perang itu tpi bany...