Hai semua ok....
Ali mengis dia terduduk diam ....x thu nk buat apa semua nya berlaku dlm sekelip mata sahaja selepas dia dan alicia pisah kini dia ditudh sebagai pembelot mata pula dia rasa sedih sangat....
Ali: apa teruk kah aku sampai semua org benci aku..!!!.( ali mengis ) teruk ke ali ma??? Knp knp???? Aku benci hidup aku nenci semua nya knp??!!! ( ali menghentak kan tangan nya ketanah )....( dia sedih sangat...)
Hari dh semakin gelp tapi ali masih disitu lagi dia x nk balik ayah dh thu bahawa dia pembelot kalau dia balik semestinya ayah nya akn memarahi dia...
Ali: ma....ali nk iku mama ali dh x tahn hidup lagi mama semua org benci ali mama !???! Knp !?? Alicia!? Khai!? Huwaaa....🤧😭😭😭😭( ali mengis semahu nya kerana kepe natan dia tertido ditasik sebelah tugu mama nya)...
Sikp time....
Ali masih belom pulang kerumah nya..Dr Ghazali risau sangat sejak petg takdi dia masih tidak nampak anak tunggal nya ...
DrG: mana ali ni?? Dh pukul 10 x balik lagi??
Kena call niDr Ghazali menelephone ali tetapi ali tidak mengakat nya...dr ghazali semakin hairan dan pelik dia segera call uncle bakar...
📲📲📲
Talian
DrG: assalamualikum bakar?
Uncle: ye waslm knp ?
DrG; ada nampak si ali ni x balkk lagi ?
Uncle; x balik lagi? Seingat saya kan dia dh balik dulu?
DrG: x dia x ada pun x balk lagi saya x kerja hari ni dri takdi tunggu dia tpi x balik balik kemana dia pergi??
Uncle: saya x thu lah sebb dia memang dh balik x oer saya cari dia.
DrG: aah ye ye baik lah terima kasih ye..
Uncle: sama samaTamat talian...
DrGhazali menuggu ali dia call x angkay chat x reply ali dimana...uncle bakr pula segara cari dia mana mana tetapix jumpa hri mula mendeung walauoun malm tetapi langit gelap dri biasa tiba tiba hujun turun...
Ditemoat ali...
Ali yg tertido takdi tersedar bila air hujan menitis ketas dia...
Ali: eh..humm dia berapa lama aku kat sini?( tengok phone) what lama beni ofc ayah marah alamk hujan lah kena cari tempat no?
Ali segara mencari tempat hujan trub dgb lembat...sekali ali x ada pilihan kalau dia tunggu mahu 3-4 pagi x balik lagi...
Ali pun redah je lah hujan...
Semasa dlm perjalanan ali sedih sangat semasa dia lalu di kawasan kedai...tiba ada kereta hon...
Pon pon..
Ali pdg terlihat keret itu berhenti...ali mula rasa takut...org dlm kereta itu keluar ternyata...Ali; uncle!?
Uncle: kau nk hilang kan dri??? X reti balk?? Menyusahkan org lah dh masuk ayah kau cri !?( ali hanya tjnduk sahaja ni kali oertama uncle guna panggilan aku kau dgn nya..dia sedih sangat)...
Dlm kereta ali diam sejuk sangay dia rasa.uncle bakr melihat anak buah nya...terasa kasihan juga dgn nya...uncle bakr mengambli kain tuala dan menyuruh ali menyelimut kan dri nya..Uncle: nah amik ni...
Ali amik dan diam sahaja air mata nya jatuh jua dri sedih..sangat...
Ali: terima kasih...uncle..( pelahan tetapi uncle bakar mendgr nya)....
Uncle : * sama sama ali* ( dlm hati)...
Mereka sampai kerumah ali dr ghazali membuka pintu...
DrG: ali ali pergi mana??? Bru balik? Risau ayah?
Ali tunduk ...
DrG: ali knp ni??
Uncle: saya jumpa dia dikwasb kedai takdi bash hujan..hum susah kan org je..dh saya balik dulu
DrG: aah okkk tq bakar..Uncle bakar balik..ali pdg ayah nya dr ghzali memeluk ali..pnas badan ali terasa..
DrG: ali ali deman ni? Hujan ni? Jom masuk mandi ?
Ali diam selangkah dia masuk tetapi dilihat semua kawasab rumah nya gelap..dan...DrG; eh ali!?????!!??..
Tup tup tup......
Ali membuka mata nya matahari menyeliau kan mata nya dia bangun...
Ali: aoa jdi ni?? ( dia pelik sangay )( tiba ada org masuj bilik nya).....ayah?
DrG: ali dh sedar !? Ali pengsan semalm !?...
Ali: ooo...
DrG: ali knp ali buat cam ni kat mata?
Ali terdiam dia melihat ayah nya...Ali; ayah percaya lah ali li x buat.ayah ...( air mata ali jatuh)
DrG: susah ayah nk caya li rakam cctv tu memag betul ali yg dtg kat blik tu dan mengambil maklumat tu ali kno!??? Apa yg mata dh lakukan pad ali sampai ali nk oembelot??!!
Ali: ayah ali berni bersumpah bukn ali yg buat..
DrG: tah lah ali ....ali kena jumpa ketua terua hri ni...
Ali diam takut mula dtg dia bangub dan terus mandi...Setelah itu ali terus ke akdemik..
Sesampai je ali disana semua ejen melihat dia...ada yg x puas hati..ada yg kasihan semua ada lah...
Ali hanya diam...
Tiba tiba seorg dtg dab sengaja menlanggar ali...Ali: aduh( jatuh)
??: eh jatuh pula budj lemah ni??
Ali: hah kau nk apa lagi??
??: haha kau tengok apa dh jdi kat aku?
Ali: padam lah muka !?...
Tiba ada org menyampuk..
??: rudy dh lah biar kan lah budk ni!?
Ali: alicia!? ...awk....
Alicia: kau apa hal
Rudy: awk thu x dia tolak saya..
Alicia: kay ni x hbis hbis nk ganggu aku dgb rudy??? Dh belot dh hancur kan hti aku apa lagi kau ni??
Ali; awk oercaya lah bukn saya buat..
Alicia: bukn saya bukn saya hbis??!! Siapa!?? Hantu!??? Setan!?? Kalau bukn kau jdi siapa!? Aku!??
Ali tunduk...
Rudy; aku rasa kan baik kau berambus dri sini biar senag hidup semua org..
Alicia: tah iris kono hiss cam mana aku boleh suka kat budk ni dh rudy jomm..
Rudy: syg oergi dulu nanti saya ikut ok?
Alicia: okk ..( alicia pergi)( ali pdg alicia dia rindu sangat alicia ali bangub dan terus pegng tangab alicia)...Alicia: kau apa hal lepas kan aku!???
Ali: awk dgr lah dulu
Alicia: dgr!?? Dgr apa lepas!??
Rudy; oiii lepas kan tangab dia lah...
Ali: alicia pls beri saya stu peluang utk bagi thu awk........
Alicia: his lepas lah ali!??Pakkkk( ali ditampar).
Ali melepask kan tangab alicia..Alicia; * pnas bdan dia ? Deman ke? * kau jgn kacau aku!?
Rudy: kau ni nah amik niBuk...( ali ditumbok)
Ali: aduh.....
Rudy: kau sentuh dia aku belasg kau .m.
Ali: aku ....x buat...
Alicia; kau ni dh lah mals aku nk ckp lagi
Ali: alicia. .
Alicia: ali pergi aku benci kau kau bukn sesiap lagi bagi aku aku x kenal kau kau siapa aku x kenal?? Silap aku tlong kau waktu kecil dulu kalau aku thu cam ni aku biar kan he kau mati....Ali tediam..air mata nya mangalir sekali kagi ....
Bersambung
Hai semua ok x kali ni kalau x sorry
YOU ARE READING
My hearth is so Tired
Romancekisah ini bermula daripada seorg lelaki iaitu Ali yg baru sahaja berpindah ke sekolah baru .sekolah menengah sanis cyeberaya (SMSC).disekolah itu ali bertemu dgn serg gadis bernama alicia.ali mula jatuh hati dgn gadis yg berambut perang itu tpi bany...