Hai sambung....
Ali x berhenti ketuk kepala nya sendri dia rasa berslh sebb x tlong kawan kwan nya dia ketuk kepala nya sehingga darh mula keluar .........
Tiba tiba....
Alicia memengang tangan ali dan menegkin dia ...
Alicia: ALI?????!!!!! Cukp ali!!!?
Al terdiam tangan nya berhenti ketuk kepala sendri di angkat muka nya itu dan air mata nya jatuh..bukn sebb dimarag oleh alicia dan bukn sebb sakit kepala tpi air mata nya jatuh sebb dia gagal tlong kawan kwan nya...Ali: aku minta maaf alicia aku gagal sebagai seorg pemengang iris sebagi kwan utj tlong korg dlm bahaya aku minta maaf ( kata ali dgn nada yg sayu+sbak+sedih)
Alicia: dh ali aku x kisah cukup lah kau dh bantu rawat luka aku ni ok dh ali aku x marah tengok kepala kau sendri dah darh balik kau x sakit?
Ali: x sakit lagi aku...........
Alicia: aku? Apa? ( alicia memadg ali ali memberikan senyuman pada alicia )( alicia jdi hairan)
Alicia: ali ??? Cpet lah apa aku apa????Ali: aku....
Aku cinta pada mu 😆😆😆😆😆( kata ali dan secara tidak langsung nya ali mendpt hadiah)....
Buk 👊👊👊
Ali mendpt stu tumbukan free dri alicia ...Ali: argh aduh sakit lah alicia ( pegng pipi nya )
Alicia: tulah merapu lagi kan dh kena hum ( kata alicia dgn malu tpi dicover) ...
Ali: ok sorry aku x ckp lagi hum nk gurau pun x boleh hum( ali merajuk )
Alicia tergelk kecil bila tengok ali merajuk macam budk budk..
Alicia: xpayah nk merajuk kau dh besar kn dh 14 pun x payah nk rajuk cam umur 4 thu hahah kau dh makan kalau blum jom aku mask kita makan sama sama eh!? ( ali memdg alicia dia pun tersenyum alicia bangun dan masuk kedpur dan mula mask)Ali : eh dh pukul berpa( bila ali melihat jam jam dh pukul 8;00 mlm):...aku kena call ayah ni ckp aku kat sini....( ali segera ..mencapai phone nya dan mula mendail nom ayah nya )
📲📲
Talian
Ali: helo ayah!?
DrG: hah ali !? Ali pergi mana puas ayah cari kamu pergi mana!? Risau ayah tau x !?
Ali: maaf ayah ali ada kat rumah alicia ni ali jaga dia dia x sihat ayah dia deman ali balik lambat sikit ayah eh!?
DrG: ali kamu tu dh besar syg alicia pun sama dh besar kamu berdua berlaian jantina ali apa kata org nanti kalau nampak hah ayah thu niat kamu baik ali tpi x elok malm malm duk rumah dia ayah dia thux !?
Ali: ayah dia genaral .ayah ali janji x buat apa apa kat dia ayah percya ali ayah ali balik lepas makan dia ajak ali makan dgn dia ayah boleh??
DrG: hum baik lah ali tpi ingat jangn buat apa apa fahm lepas makan balik x payah nk merayau fahm??
Ali: fahm ayah terima kasih bye ayah assalamualikum
DrG::waalaikumusalam ...Tamat talian.
Ali tersenyum dia pergi kearah dpur dan dilihat alicia tengh mengacau nasi goreng..Ali: wah sepd nya bau ..
Alicia: eh heheh thanks ..( sambung mask)
Ali: hum boleh buat calon isteri ni hehe ..
Alicia: apa kau ni benda biasa kot x akn kau pun x reti!? * blusing*
Ali: x aku x pdt masak cuma ada org tu je yg pandai mask !?😊
Alicia: siapa!?
Ali: org tu dpen aku je ni heheh
Alicia jdi malu sangat diterus kan maskan nya ..
Ali perasaan muka alicia mreha dia pun tersenyum ..
Ali: eh org tu malu lah haha
Alicia: alii!!? Aku baling kuali ni kat kau kan
Ali: haha sorry nanti x pasl aku koma pula haha
Mereka tergelk
.Selepas siap mask alicia menghidang kan kepada ali masakan nya dan mereka mula makan ...
Ali: wah humm sedp nya ( sambil menyuapkan nasi kedlm mulut nya)
Alicia: yeke thanks ali 😊
Ali: macam ni hri hri aku makan dgn kau lah hehe
Alicia: kau ni hah ali ayah kau x marah ke kau lama kat sini!?
Ali: aku dh call ayah aku takdi dia kata lepas ni aku terus balik tpi dia x marah sebb dia thu aku duduk dgn bakal menatu dia hehe
( pipi alicia ters memerah ditahn malu )
Alicia: his ali kau ni apa lah humm
Ali: hahah hum alicia nk ( ingin suap alicia alicia jdi terpinga dia malu )...cept alicia!?
Alicia hanya menerima nya dgn malu sekali.
Ali: hahah cute lah thanks sebb mask
.alicia: sama sama dh makan
.Mereka makan dgn selera selepas siap makan ali menita dri utk balik alicia fahm ..
Ali: jaga dri alicia kalau apa apa terus call tau x payah chat takut aku x sedar dri tido ok?
Alicia: ok yelah x sedr aku call takdi pun x sedar hahah
Ali: hahaha ok lah bye alicia night ..
Alicia: bye hati hati jln cpet tau takut nanti ada puntianak kat belakang ( mata ali membulat bila alicia ckp cam tu)
Ali: alicia!!!!
Alicia: hahah bye hati hati..Ali pun balik
Sesampai je dia dirumah dia menerik nafs lega dia berlari balik kerumah sebb takut apa yg alicia ckp takdi ...
Ali: huh nasib baik hum assalamualikum ayah ali dh balik
DrG: hah waslm ali hum ok x ni?
Ali: ok huh penat lari takdi 😂
DrG: ooo dh naik mandi lepas tu solat tido ok?
Ali: ok ayah..Ali pun masuk dan buat aoa yg patut ...
Selepas sahaja ali selesai solat ali mula berdoa ...
Ali: ya allah ya tuhan ku akau mohon pada mu agar kau jaga lah alicia utk ku kalau benar di jodoh ku kau rapt kan hubugan kami ya allah panjg kan umur ayah ku agr dia boleh tengok aku berjaya ya allah sihat kan lah kami semua jaga kami ya allah ya allah kau tempat kan lah awrah mama ku disyurga sesuanguh nya aku amat rindu kan dia...amin ya roba alamin..
Selepas siap doa ali terus tido..
Sikp time
Kesokkan nya ...Bersambung
Hai semua ok xkali ni kalau x sorry tau nk thu apa jdi sila lah vote komen tau bye
YOU ARE READING
My hearth is so Tired
Romansakisah ini bermula daripada seorg lelaki iaitu Ali yg baru sahaja berpindah ke sekolah baru .sekolah menengah sanis cyeberaya (SMSC).disekolah itu ali bertemu dgn serg gadis bernama alicia.ali mula jatuh hati dgn gadis yg berambut perang itu tpi bany...