episod 15

914 59 5
                                    

Hai sambung ...( ☺️)( author nk ckp author syg korg thanks bagi semangat kat author)

















Semasa duduk dikerusi tiba tiba...





Seseorg dtg dan.....













Kau buat apa kat sin??( pdg tajam pada ali)(ali kenal suara itu suara itu lah yg dicari nya semenatr takdi ali terus mengakat muka nya dia terkejut melihat gadis itu penuh dgn luka )...

Ali: alicia!!?? Knp ni???( risau)
Alicia: aku..aerghhh( alicia x sempat nk ckp dia pengsan didpen ali ali segera sambut alicia bila ali sambut alicia secara x sengaja ali terpdg wajah alicia hati ali jdi sayu ali terus angkat alicia menggunakan ala briend stly...masuk kerumah)...

Ali melihat kan alicia disofa dan terus mengambil air dan peti pertologan kecemasan...

Ali::alicia bertahan alicia semua slh aku( ali meletakan ubat luka dan mula merawat alicia badan alicia panas alicia deman )..
Ali pergi kedapur dan mengambil tuala dan basah kan dia kembali kearag alicia dijaga alicia setelah selesai ali mengemas semua nya ali duduk bersandar didinding sebelah sofa alicia kerana kepenatan jaga alicia ali tertido sambil bdan nya bersandar menuggu alicia)...







Setelah 1 jam alicia sedar dri pengsan nua dilihay dia bukn berada diluar rumah tpi di dlm rumah dilihat juga luka luka dan lembam nya takdi sudah dirawat dan dibalut dia juga perasan ada kain kecil kat atas dahi nya ....dia mula berfikir siapa yg buat semua ni?? Alicia bangun dia nampak sesuatu didinding keadaan rumah malap dia jdi takut alicia segera kesuiz lampu dibuka nya dia terkejut melihat ali tertido disitu ...tangan ali pun ada kesan ubat yg merawat alicia takdi..alicia jdi terharu ...




Alicia menghampiri ali dikejut ali ...

Alicia: ali bangun uhuk ali..??( ali tersedar)
Ali: ye hah alicia kau dh sedar !? Macam mana ok x ni kalau x kita pergi kilinik ok alicia ?? Jwb lah ??( alicia hanya senyum melihat ali yg gelabah melihat nya )...jwb lah alicia senyum buat apa risau aku!?
Alicia: ye aku ook cuma aku pening je ni x ada apa lh thanks ali sebb rawat aku😊
Ali: no hal lah alicia baik kau rehat kau deman ni esok x ok aku teman kau pergi kinik eh alicia aku minta maaf aku tertido takdi aku x sedar kau call aku sorry ..( tunduk)
Alicia: dh ali aku x kisah memnag aku nk marah tpi bila kau dh rawst aku marah aku hilang humm ...
Ali: apa dh jdi alicia sampai cam ni?? Cuba cerita? ( ali memadg alicia alicia mengehlah nafs berat dab mula bercerita)..
Alicia: macam ni.....









Flasback on...

Alicia khai moon dan iman kena pergi misi disebab kan ali x dtg khai yg menggantikan tempat nya mereka ber4 kena menghalang konco konco komeng dri membeli senjata haram disebuh rumah kosong...diutara cyberaya....


Alicia: korg kita kena halng diaorg ni
Iman: aah tpi cm mana?
Khai: aku thu alicia kau cover iman dri atas guna blesutik kau ok moon kau tlong iman dan aku pula akn cuba hack sistem !?..
Iman: sistem apa khai?
Khai: komputar dia lah ok!?
Semua: ok...

Mereka mula membuka langkah..

Alicia panjat palang dan mula duduk diatas semantar khai bersembunyi dan menujuk kebilik kawaln moon dan iman sudah sedia dan mereka mula sernag..

Moon: hiya ( menolak pintu)..
Konco1 : wey ada budk ah tangkap dia..
Konco konco laib mula menyerang moon tpi iman cover dia iman mula sernag..
Khai dgb cepat menhack sisrtem semasa khai dan yg laib sibuk ada seseorg dtg dan menghentak kepala khai khai jatuh pengsan bila kena hantak...

Alicia cuba bagi isyarat kat khai tpi gagal iman dan moon juga dah dikalah kan oleh org tu...kini tinggal alicia..


??: kau nk kawan kwan kau selamat ? Kalah kan aku!?( kata org itu)( alicia mula serang setiap serang alicia tidak membuat kan hasil)...

Alicia:* susah nya siapa dia ni* huh ...
??: dh penat ni kata ejen???
Alicia terus serang org itu tpi gagal banyak luka luka dan lembam pada mereka semua .



??: hum lemah rasa kan ni hiya( menubuk alicia alicia terbaring lemah dia dh x mampu lawan )( tiba lah sesorg dtg)

??: alicia;? Kau ok?? ( alicia memdg org itu ternyata org tu ialah).









Alicia: rudy!?( lemah alicia oengsan)
Rudy terus lwan tpi org tu berjaya menepis serng rudy bila rudy mahu menggunakan teknik nya org itu sudah hilang ..
Rudy: mana dia? Hum kena bagi thu mata ?.









Rudy meminta bantuan yg laib uti membawa iman moon alicia dan khai ke mata ...

End flasback.

Ali hanya mengganguk kan kepala nya tanda faham terbit rasa berslh dlm diri ali sebb x dpr tlong..

Ali: maaf kan aku alicia aku x thu aduh ali knp kau x tlong kwan kwan kau nibhiss( kata ali sambil mengetuk kepala nya yg berbalut ali buat beberapa kali megetuk kepala nya alicia jdi kesian dipengan tangan ali sepuya ali x ketuk kepala dia )
Alicia: ali dh dh jgn nanti kau sakit ali dh aku ckp dg!?( ali x berhenti ketuk kepala sendri alicia nampak balutan ali mula ada darh )( dia x thu bk wat apa)..
















Alicia: ali stoop lah ali????
















Tiba tiba..














Bersambung
Hai semua ok x kali ni kalau x sorry tau and sorry sebb lambat ok beteri phone ni pun selalu habis 😂ok korg baca ye syg korg vote dab komen tau bye

My hearth is so Tired Where stories live. Discover now