episod 58

675 40 1
                                    

HI semua sambung ye.....











Alicia mendekati dri nya dgn ali....dia melihat ali entah knp bila dia melihat ali dia teringat dekat ejen aliya.....macam ada sesuatu yg dia x pernah bagi thu ali ....


Alicia: ali aku minta maaf ....
Ali: kau ni sakit tau boleh koma balik aku ni
Alicia: jangan kata cam tu ali aku betul betul minta maaf....
Ali: eh bukn dh tukar pangilan ke knp beraku kau lagi 😂
Alicia: dia ni...(ali dan alicia bangun ).
Iman: alicia awk ok?
Alicia: ok cuma rasa cam sesuatu je...
Roza: apa dia? Bagi thu?
Alicia cuba ingat apa yg dia rasa ...tiba dia dpt tangkap...












Alicia: hah mana rudy??
Semua pdg alicia...bukn dia dan rudy dh x ada apa apa malh now musuh ke?? Knp alicia cri rudy??

Ali: knp awk cari dia?
Alicia; ada hal saya nk tanya dia jgn risau saya x curang awk..
Ali: hummm saya dh ada depan awk tpi awk still cari rudy x per lah alicia myebe awk dh x suka kot saya kan??( kata ali wajah ali pun sudah muram )
Roza; betul kata ali tu alicia knp kai cari rudy?
Alicia: ......ada rahsia antara kami yg aku xpernh bagi thu org ....termasuk lah general......
Semua pdg alicia...apa rahsia nya....?









Moon: apa kau ada buat jenayah ke?
Alicia: bukan moon
Ali: hbis tu apa awk? Jgn buat saya suspen ?
Alicia memadg semua org memnag dia nk bagi thu tpi rudy tu dimana???
Alicia: ok aku bagi thu semua pastu jgn nk kata aku ada apa apa dgb dia ok?
Semua tersenyum






Alicia: ali awk ingat time awk sakit ?
Ali: ingat yg waktu kecik ke?
Alicia: yea .....kalau awk nk thu....darah yg ada dlm bdan awk tu.....aduh cam mana eh nk bagi thu...
Iman: knp ni?
Alicia: bukn senag nk bagi thu ni ....rudy je yg rasa nya boleh bagi thu?
Moon: aku rasa rudy ada kat sini cuma x tunjuk je ....rudy aku thu kau ada kat sebalik tembok tu keluar je?!..






Rudy pun keluar...dgn gaya sombong dia lah.....

Rudy: asal kau nak bagi thu dia?
Alicia: dia berhak thu...
Rudy: tpi .....
Alicia: ye aku thu akibat dia...
Ali: apa ni? X fahm?
Rudy: huh....kau rasa kalau aku bagi thu ni kau kuat?
Ali: apa maksud kau?
Alicia: hum biar lah rudy.!?..aku x rasa benda ni hujud lagi....( alicia bangun dan pergi dri situ )





Rudy: nanti alicia....
Alicia: kau nk apa lagi?
Rudy: bagi thu je lantak dia nk terima ke x ..
Alicia: hum tpi tu janji kita dgn ejen aliya mak dia...

Semua makin kliru...
Rudy; sebb tu kau seorg je aku x kena mengena pun dh buat sakit hati duk sini baik aku bla..
Roza: pergi lah...
Rudy pun pergi ...alicia x redy nk bagi thu....
Ali: awk knp ni?
Alicia; ali mula saya minta maaf sebb x bagi thu awk...dan saya fikir kita x akn jumpa lagi...tpi saya x jangka kita akn jumpa time ni....
Ali: apa maksud awk saya x fahm ni rudy knp? Apa hubhg awk dgn dia knp ada mak saya knp???
Alicia diam ....air mata nya jatuh...
Alicia: ali darh yg ada dlm badan awk tu darh saya.....hiskkkk( ali terdiam ....dia terpaku......)(ali pdg alicia begitu juga dgn yg lain)...








Roza: apa?? Adakah kau dgn ali adik beradik?...
Alicia: bukn aku langsung x ada pertalian darh dgn dia...sebenarnya..selapas sahaja ali selesai penbedahan jantung dgn mak dia ...keadaan ali makin teruk ....darh dia x cukup....Dr Ghazli x nk hilang ali macam dia hilanh ejen aliya....aku masa tu tercuri dgr perbualan doktor dgn ayah dia....aku segara tanya rudy apa yg aku perlu buat sebb aku kenal dia tpi dia x kenal aku...
Iman: maksud nya awk ?
Alicia: ye iman...saya lah yg jdi oenderma dia yg dirahsia kan oleh doktor...
Ali: tpi knp awk knp bukn ayah saya ?
Alicia: sebb darh awk dgb saya sama ali..hanya saya je yg mampu tolong awk waktu tu...saya x thu tpi saya rasa ni satu satu nya jln utk saya selamat kan awk...






Tiba ada yg menyampukkk...

E.B: uncle dh agak mesti alicia punya org dia..
Semua pdg...
Alicia: hummm....
Ali: susah nk caya awk rasa cam x thu lah..
E.G; betul ali ejen aliya mama kamu dan pernh cerita tentang kamu pada alicia masa tu kamu seawl 3 thun ...
Ali: knp saya x kanl dia?
Alicia: kita oernh jumpa tpi waktu tu awk x sedar kan dri just i look you...
Ali tertunduk air mata nya jatuh....alicia pub sama air mata nya jatuh...





Alicia: maaf kan saya awk x bagi thu awk pasal ni?!?.
Ali: alicia knp awk sanggup tlong saya???
Alicia: sebb waktu tu ....jujur saya ckp saya ....































Memang dh ada perasaan kat awk.....
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~






















Ali pdg alicia yg tersenyum kearah nya...

Alicia: masa awk dh sihat saya ingat kita boleh jumpa tpi bila general bagi thu awj pindh JB saya rasa sedih juga tpi saya x kisah awk pun x pernh jumpa saya ....tahun demi tahun berlalu kini kita ditemukan kembali ali....waktu pertama jumpa awk kat sekolah tu saya dh dpr agak awk yg saya pernh selamat kan sebb ...








Iman: sebb. Apa?...














Alicia: saya pernh nampak parut yg ada dekt tangab awk tu ...
Ali: awk memang dh kenal saya alicia sorry sebb saya x pernh thu...
Alicia: xper ...lagipun saya x terima apa pun masa tu tpi tulah niat nk jdi kawan tu x kesampaian...
Roza: kalau dh jodoh x kemana kan moon
Moon: aah hahahaha ....
Ali dan alicia tersenyummm..

Ali: terima kasih alicia...
Alicia: sama sama ...
Mika; ni kalau gaduh ni boleh ungkit ni hahhaha
Moon: hahaha ...
Semua gembira...




Mereka pu. Makan...
























Ditemoat lain...








??: jdi kau dh bagi thu ali jdi memg dri kecik kay dah suka dia...kau tunggu ali alicia waktu korg akan tiba masa tu serog pub x akn tlong korg aku yg kenal alicia kau yg dpt apa slh aku.....xper kau tunggu...

































Bersambung
Hai semua ok x kali ni kalau x sorry tau ni sebuh rahisa je tau tpi x betul pun rekaan cerita jgn ada yg percaya ok...apa ug rudy nk buat kali ni??? Nantikan

My hearth is so Tired Where stories live. Discover now