Hai so ok ni bru episod 1 ok dgn lafas
Bismilahirohmanirohim jom mula....Pgi yg indah mula menjelang dgn udara yg segar lagi memang akn membuat semua org rasa bersemangat lah utk mula kan hri pgi nya ......di stu tempat....
Ali: ayah knp kita kena pindah?
Dr.gazali: sebb ayah dpt rumah kat sana ali ..
Ali: alalaa ali x nk tinggal kan safiq aiman adha mereka kwan baik ali....( kata ali sambil membuat muka pujuk ayah nya utk tidak jdi pindah )
Dr.gazali: alaa ali ni kat sana pun mesti ali ramai kwan punya ok syg !! ?
Ali: humm dh lah ali x nk juga ( ali lari keluar rumah dan pergi ke taman )...Sikp perjlanan
Sampai tamanAli: sttt aku x nk pindah huhh( ali mengis dia x nk pindah dri tempat nya itu bert hati nya utk tinggal kan tempat kelahiran nya )( ali mengambil phone nya dn mendail nom aiman)
📲📲
Ali: angkat lahhh....
Talian...
Aiman: ye ali why?
Ali: wey suruh yg lain kumpul sekrg aku nk bgi thu berita penting ni!?
Aiman: oritd kat mana?
Ali: taman now ...Tamat talian
Ali menuggu kwan kwan nya sampai...setelah 2 minta mereka pun sama ..
Safiq: wey ali knp kau ngis?
Ali: ( diam )
Aiman: lahh takdi dia yg ajak jumpa last dia knp ni cuba cerita ??
Ali; hiskkk huh korgg( ali mengais dan memeluk aiman dgn erat )..
( automatik aiman safiq adha terkejut dgn tingkah laku ali)..
Adha: k..knp ni? ( risau+ terkjut).
Ali: hikk korg aku ..kena ..pindah..( kata ali sambil mengelap air mata nya)
S/A/A: what????! Srs ly???
Ali: yeee hiskk...🤧
Adha: tpi kau dh janji nk sekolah menegah sama dgn kita org kan ???
Ali: sorry aku terpaksa ikut ayah aku ..😞
Safiq: alaa x best ah hummm ...
Ali: aku minta maaf semua aku janji x lupa kog ok??
Adha: hum so kat mana kau pindh?
Ali; cyebaraya ...
Aiman: ooo x per ali kita still kawa. Ok jaga dri kat sana ok ..
Ali: aku syg korg thanks ( mereka berpelukan )...Selepas itu ali balik kerumah nya...
Dh mlam bru balik 😅😂DrG: ali kemas brg kamu tu masuk dlm kotak lusa kita dh bertolak..
Ali: ye ayah ...
Ali pun kemas brg brg nya ...selepas siap kemas ali pergi ke arag ayah nya ..
Ali: ayah kat sana best ke?
DrG: kalau ali nk thu ...dulu masa ayah muda dulu kat san best gila tau kat sana juga ayah jumpa awrah mama kamu ...
Ali: oooo kkk
DrG: dan kat sana ali ada pak sedara tau ..
Ali: hah ye ke?? Siapa knp ali x kenal ?
DrG: sebb ayah x bgi thu kamu tpi kamu pernh jumpa dia masa kecil dulu ...
Ali: ooo ali x ingat siapa nama dia ?
DrG: nama nya uncle bakar kamu panggil je uncle bakr dia tu baik adik kepada mama kamu tu...
Ali: ooo i seee so kita lepas ni x balik sini lagi ke?
DrG: ayah sibuku Li sorry myebe x kot kalau ada masa bru kita ke sana ok !?
Ali: hummm ok ..ayah ...kat mana nanti ali sekolah?
DrG: nanti ayah bgi thu now ali naik atas solat tido ok?
Ali: alaaa ok ayah bye assalamualikum
DrG: ok waslm bye ali ...Ali naik ke atas dan dia pun buat apa yg en gazali suruh...
Sebelum ali lelap mata ia temenung...
Ali pov...
Hurm rasa sedih nk tinggal kan tempat ni selepas je aku pindh sana aku x dpt nk terjun sungai hurmm susah nk tinggal kan tempat ni banyak kenagan kat sini humm best sangat ke cyebaraya tu hurmm ikut apa yg ayah cerita dulu aku lahir sana tpi knp aku besar kat johor baharu hurmm mesti ada rahsia ni ayah tu kan peneraju knp ia pindah ni huemm kena tanya esok huamm baik aku tido...End pov..
Dan ali pun melelap kan mata nya ...Bersambung
Hai semua ok x kali ni kalau x sorry tau sebb ni bru mula ali bru je nk pindh kat cyeberaya ok banyak ni flasback kena buat hahah so korg vote komen ok bye
YOU ARE READING
My hearth is so Tired
Romansakisah ini bermula daripada seorg lelaki iaitu Ali yg baru sahaja berpindah ke sekolah baru .sekolah menengah sanis cyeberaya (SMSC).disekolah itu ali bertemu dgn serg gadis bernama alicia.ali mula jatuh hati dgn gadis yg berambut perang itu tpi bany...