03 || HQ Clan

1.2K 92 25
                                    

-NO ONE POV-

Haeun masuk ke dalam rumah melihat Taehyung yang terbaring di atas sofa. Haeun menuju ke dapur.

"Kau tidur ke? "Tanya Haeun

"Tak. "Kata Taehyung.

"Kalau kau nak tidur kau masuk dalam bilik. Nanti kau demam. "Kata Haeun

"Kau tak perlu bagitau aku benda tu, kau bukan mak aku. "Kata Taehyung. Dia bangun lalu pergi masuk dalam bilik.

Haeun hanya mengeluh, keras betulah kepala budak tu!

Hari demi hari berjalan, dan tiba masanya untuk mereka menyertai ahli HQ Clan

HQ Clan adalah tempat untuk mereka menaruh nyawa untuk membunuh orang Squad yang lain. Rakyat mereka selalu diserang oleh musuh mereka sendiri IT Clan, WW Clan, 2Z Clan dan H4 Clan.

Merek pula memberi 3 Squad yang akan menjaga penduduk dan juga diberi tugasan. The Guard. Menjaga penduduk rakyat, Squad ini adalah yang paling selamat dan tidak merbahaya.

The Defence, Squad ini pula menjaga Squad The Guard dan juga Rakyat yang ada.

Dan yang akhir sekali, The Killer. Squad yang berbahaya perlu membunuh, menjaga The Guard, The Defence dan Rakyat.

Tak semua Training Squad ingin masuk ke dalam The Killer Squad, tetapi mereka memaksa diri untuk membalas dendam.

Haeun dan juga Taehyung masuk ke dalam. Tempatnya sangat besar. Ramai yang datang,

Untuk permulaan mereka perlu masuk ke dalam Training squad, dimana mereka perlu belajar untuk menggunakan pistol dan pedang. Belajar teknik, dan menguji minda mereka.

"PERHATIAN! "

Mereka semua melihat ke arah suara itu. Lebih kurang 2800 orang mendengar dengan jelas suara tersebut.

"Kamu semua jejak di tempat ini dimana kamu semua akan dilatih! Jangan sesiapa menyesal dengan pilihan diri sendiri! "

Taehyung dan Haeun memberi perhatian kepada orang tersebut. Mereka diminta untuk pergi ke dorm mereka masing masing. Perempuan di bilik perempuan manakala lelaki di bilik lelaki.

Haeun meletakkan begnya di atas katilnya.

"Hye. "

Haeun melihat ke arah perempuan itu, perempuan itu terdiam seketika. Haeun memandang bosan ke arah perempuan itu lalu dia pergi.

Dia tahu yang perempuan itu takut dengan matanya. Bagi dia itu bukan masalah dia kalau orang takut padanya.

Haeun keluar dari dorm itu. Melihat sekeliling. Mulai dari hari ini dia akan bangkit sebagai pelatih.

Matanya melihat ke seorang lelaki. Dia menuju ke arah lelaki tersebut. Tiba tiba datang seorang lelaki menumbuk muka lelaki itu.

Haeun terkejut, anak mata hitamnya bertukar menjadi tajam seperti mata kucing. Sepantas kilat dia sudah berada di depan lelaki tersebut, satu tumbukan kena tepat di muka lelaki itu.

Mulut lelaki itu terkeluar darah dan jatuh ke bawah.

"Don't you dare to touch Taehyung. "Kata Haeun. Suaranya menjadi garau. Taehyung dan orang sekeliling terkejut melihat Haeun.

"O-oi. "Panggil Taehyung. Haeun melihat ke arah Taehyung. Matanya kembali kepada asal.

"Kau okay? "Tanya Haeun, dia memegang pipi Taehyung.

Taehyung menolak badan Haeun. "Aku tak apa apa, jangan buat aku macam budak budak lah! "Kata Taehyung lalu pergi dari sana.

"Taehyung! Tunggu! "Kata Haeun mengikut Taehyung dari belakang.

"Oi, kau okay? "

"Dia mati ke? "

"Aku tak pasti, tak pernah lagi aku tengok orang hidup lepas kena tumbuk sekuat tu. "

"Bawa dia masuk dalam. "

Haeun hanya mengikut Taehyung dari belakang. "Kau marah aku ke? "Tanta Haeun

Taehyung berhenti. Haeun juga turut berhenti. "Kau tak boleh buat macam tu kat sini. Kalau kau kena denda atau apa apa aku tak boleh nak tolong. "Kata Taehyung

Haeun tersenyum. Dia berada di depan Taehyung.

"Satu lagi. Kau pendekkan rambut kau, nanti susah kau nak berlatih pakai pedang. "Kata Taehyung.

"Tapi Taehyung kan suka kalau orang rambut panjang. "Kata Haeun. Taehyung mengeluh

"Kalau ye pun kau potong lah sikit rambut kau. "Kata Taehyung.

Haeun mengangguk. "Nanti Taehyungie tolong potongkan! "Kata Haeun

"Hmm. "Taehyung pergi dari sana. Haeun mengikut Taehyung.

TBC

DON'T BE SILENT READERS. KALAU TK AKU SANTAU KAU FAHAM? SEKIAN.

✔️ || The Black Panther || KTH ft JJK ⚠️Where stories live. Discover now