10 || Im Sorry

719 59 23
                                    

Hanya tinggal 1 bulan sahaja untuk mereka graduate, Haeun hanya menikmati udara pada waktu malam. Melihat bintang, teringat saat dia dan Taehyung menikmati hal yang sama.

Haeun tersenyum, dia rindu, dia sedih, dia marah semua nya dia rasa. Tapi sekiranya ia Taehyung, dia rela menahan semua tu untuk Taehyung.

Dia bagi masa untuk Taehyung, dia tahu kalau Taehyung rimas dengan dirinya. Jadi dia biarkan Taehyung dengan kawannya yang lain

Dia juga nak Taehyung bangga sebab dia sudah berkawan dan sudah ada kawan yang setia disisinya.

Seorang menarik lengannya. Haeun terkejut tapi dia sudah tahu tangan itu dari siapa. Jadi dia biarkan. Lelaki itu membawa Haeun pergi

"Ta-Taehyungie kita nak pergi mana? "Tanya Haeun

Taehyung tidak mengatakan apa apa. Membawa Haeun pergi. Taehyungbpun berhenti bila mereka sampai di sebuah tempat yang boleh nampak banyak sangat bintang dengan jelas.

Haeun terdiam, melihat bintang tersebut. Sungguh banyak dan sungguh cantik.

"Mian. "

Haeun memusingkan badannya menghadap Taehyung.

"Maaf sebab aku terlampau ego. Aku tak fikirkan perasaan kau selama ni. Maaf, kau keluarga aku dan juga kawan aku. Aku tak tau apa yang akan terjadi kalau aku kehilangan kau. Jadi maafkan aku. "Kata Taehyung. Dia menundukkan kepalanya

Haeun terdiam, air matanya keluar. Menitis jatuh. Taehyung memandang Haeun.

"Taehyungie! "Panggil Haeun lalu dia melompat ke atas Taehyung membuatkan mereka berdua jatuh.

"Bangun! Bangun! Kau beratlah! "Kata Taehyung. Haeun pun bangun. Dia menangis.

"Ka-kalau aku buat kau resah hati aku pun tak boleh maafkan diri aku. Tapi aku dah buat apa yang Taehyungie nak. Aku dah dapat kawan aku sendiri. Armin dan Sophia baik. "Kata Haeun memberikan senyuman kepada Taehyung.

Taehyung memeluk badan Haeun. "Biar aku saja yang jadi kawan kau. "Kata Taehyung menguatkan lagi pelukannya.

"Emm, tak apa. Armin dan Sophia still lagi nak jadi kawan aku. "Kata Haeun membalas pelukan Taehyung.

Sudah lama mereka tidak berpelukan begini. Perasaan ego mengahalang mereka. Kalau betul yang mereka tidak ada perasaan marah, tidak salah kalau mereka menegur antara satu sama lain

Tapi tak, ego mengawal dirinya dan berkata 'biarkan dia yang mulakan dulu' tapi ego itu kalah dengan perasaan rindu. Maka disinilah mereka.

Taehyung meleraikan pelukan. Memandang Haeun. "Selagi aku hidup, aku yang akan cuba untuk lindungi kau. Sebab kau penting dalam hidup kau, Haeun. "Kata Taehyung

Dia mencium dahi milik Haeun membuatkan Haeun terdiam dan tidak kata apa apa. Mukanya merah.

Dia menyembunyikan mukanya di bidang dada Taehyung. Si lelaki ketawa kecil bila melihat Haeun buat begitu.

"Taehyung, bodoh! "Kata Haeun

"Kenapa pulak aku yang bodoh? "Tanya Taehyung sambil ketawa. Haeun memukul mukul Taehyung.

"Eh! Sakitlah, kau ingat tak sakit ke? "Marah Taehyung

"Mian. "Kata Haeun. Dia pun bangun. "Kajja, balik ke camp. Nanti Botak tu mengamuk. "Kata Haeun

"Kau panggil dia 'botak' macam tubm tahu tak rude. Dia tu Commander kita. Tukar nama yang kau bagi kat dia. "Kata Taehyung sambil bangun.

Haeun hanya meng'hmm' kan saja. Haeun menghulurkan tangan kanannya ke arah Taehyung.

Taehyung memegang tangan Haeun dan memimpin tangan itu. Haeun tersenyum gembira. Mereka berdua pulanh ke camp sambil memimpin tangan.

•…•…•

"So biar aku teka, something good happened last night? "Tanya Armin

Haeun tersenyum dan memegang dahinya dimana Taehyung menciumnya.

Haeun mengangguk.

"Patutlah. "Kata Armin

"Gaaah!!! "Zhuang tiba tiba menjerit. Dia memegang collar baju Taehyung. "Kau buat apa kat Haeunie aku?! "

"Hoi! Lepaskan! Aku tak ada buat apa apalah! "Kata Taehyung.

Haeun menuju ke arah Taehyung lalu mengangkat Taehyung pergi. "Lepaskan! Jangan buat aku macam budak budak, Haeun! "Marah Taehyung.

"Tapi aku bersyukur sangat sebab persahabatan diorang jadi macam biasa. "Kata Armin

"Saya pun rasa macam tu. "Kata Sophia

"Tak guna! Kau guna Haeun aku untuk selamatkan, siaplah kau Taehyung!! "Kata Zhuang

"Mengalah sajalah, Zhuang. Diorang ditakdirkan untuk bersama. "

"Kau diam! Aku takkan mengalah. Haeunie akuu. "Kata Zhuang

"Handsomekan diri kau kalau kau nak ambil hati Haeun. Ni tak muka tak de beza dengan babi. "

"Kurang ajar. Kau siap kau! "Kata Zhuang.

Mereka hanya ketawa.

TBC

DON'T BE SILENT READERS. KALAU TK AKU SANTAU KAU FAHAM? SEKIAN.

Ryu Haeun (15)162 cm67 kg

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Ryu Haeun (15)
162 cm
67 kg

#diorang berat bukan berisi tau. Ni sebab body dia sasa. As you can see diorang ni macam soldier. So diorang kenalah jaga body leklok. Haaa 🤭

✔️ || The Black Panther || KTH ft JJK ⚠️Where stories live. Discover now