Mata itu memadang tepat di mata Commander nya.
"Kenapa The Defense Squad Dan The Guard Squad tidak pernah nak datang untuk menjaga di kawasan hujung berdekatan dengan hutan? Sedangkan mereka ditugaskan untuk menjaga semua rakyat. "
"Mereka cuma menjaga tempat yang ada ramai orang dan cuma pentingkan orang yang terdekat sahaja. Mereka membunuh dengan sebab yang bodoh, tidak masuk akal dan tidak ada bukti. "
"Jadi kau tak guna salahkan mereka? "Tanya Commander
"Saya tak pernah cakap yang saya salahkan mereka. Saya cuma bertanya. "Kata Haeun
Commander mengeluh. "Dengar sini budak, mereka cuba untuk pertahankan rakyat ini, tapi mereka takut. Mereka jadi pengecut bila berdepan dengan misi atau tugas ini. "
Commander memandang Haeun. "Kalau betul apa yang kau kata, kau datang sini nak lindungi kawan kau. Kau tunjukan yang kau boleh lindungi dia. Jangan mulut saja bergerak tapi tak ada hasil. "
"Selagi musuh masih lagi ada di luar sana, selagi itulah kita kena membunuh dan dibunuh. Dunia takkan berubah, kalau hal ini tak tamat. Jadi, berusaha dan teruskan keinginan kau tu, budak. "
Commander menggosok kepala Haeun. Aura hitam milik Haeun semakin reda. Dia terdiam. "Tunjukkan aku yang keinginan kau itu kuat. "
Commander itu pergi. Haeun terdiam di sana. "Keinginan? Tunjukkan? "Tanya Haeun lalu dia smirk. "I will, sir. "
Haeun menuju ke dorm perempuan. "Haeunie kau okay? Kau kena marah dengan Commander ke? Kau kena denda? "
Haeun hanya memandang perempuan itu. "Siapa? "
"Ah! Saya Ivy Sophia. Selamat berkenalan, Haeunie. "Kata Perempuan itu memberikan senyuman kepada Haeun
"Kau tak takut ke dengan mata aku? "Tanya Haeun
Sophia terdiam, "Sikit, sebab saya tak pernah nampak mata macam tu. Tapi! Saya rasa mata tu menarik dan cantik! "
Haeun terdiam. "Tak perlu puji sangat. "Dia baringkan dirinya di atas katil. Sophia itu tersenyum
"Awak cerita lah kenapa mata awak dapat macam tu! Saya nak dengar. "Kata Sophia
"Aku tak ada sebab kenapa aku kena bagitau kau pasal mata aku. "Kata Haeun
"Tapi saya nak dengar. "Kata Sophia
"Kalau aku cerita kau takkan faham. "Kata Haeun.
"Tak apa saya akan cuba untuk faham! "Kata Sophia.
Haeun memusingkan bola matanya.
•...•...•
Hari demi hari, minggu demi minggu berlalu dan mereka menjalani latihan dan juga ujian. Ujian minda Haeun menjadapat no. 7 manakala Taehyung mendapat no. 6
Mereka makan malam bersama. Haeun masih lagi abaikan Sophia tapi Sophia tidak kisah, dia tetap ingin berkawan dengan Haeun.
Haeun berada di depan pintu, dia ingin keluar tetapi tangan kanannya menghalang satu tangan yang cuba untuk memukulnya.
"Kau fikir kau nak buat apa? "Tanya Haeun
Haeun menggengam tangan perempuan itu. "Lepas, sakit lah. "Kata Perempuan
Haeun melepaskan tangan perempuan tersebut. "AGHHHH SAKIT! SAKIT! "Tiba tiba perempuan itu mengaduh
"Sara! Kau okay?! "
"Tak! Tangan aku sakit! Kau kasar sangat lah Haeun! Aku just nak tolong kau je! "Kata perempuan bernama Sara itu.
Haeun memadang bosan ke arah Sara. "Kenapa kau buat macam tu?! "Marah Taehyung
"Aku tak genggam kuat pun tangan dia! Lagipun dia tu tiba tiba nak pukul aku! "kata Haeun
"Apa kau cakap ni?! Aku just nak tolong kau jelah! "Kata Sara
"Tch. "
"Haeun, baik kau mintak maaf sekarang! "Kata Taehyung
Sara memandang Haeun, keluarlah aura hitamnya.
"Ak-aku rasa sejuk lah. "
Haeun mengambil gelas yang berisi air dan menyimbah ke muka Sara. "Muka kau memang patut kena dengan air ni tapi lebih baik aku bagi kau air loji. "
"Haeun! "
Haeun membuka pintu, dan melihat Commander didepannya. Commander memandang mata Haeun yang sudah pun bertukar seperti Black Panther. Haeun pergi
Commander hanya mengeluh. "Oi budak tak guna. Lebih baik kamu semua bersihkan semua ni sebelum aku mengamuk. "
"Yes, sir! "
Commander itu menutup pintu, dia hanya memandang Haeun yang berjalan menuju masuk ke dalam hutan.
"Apalah nasib aku kena jaga Kucing liar. Aku tak dibayar buat kerja macam ni. "Kata Commander lalu dia pergi.
Haeun berhenti di depan pokok,
"Haeun, baik kau mintak maaf sekarang! "
Kata kata Taehyung itu bermain difikirkannya. Kenapa dia yang perlu mintak maaf sedangkan itu bukan salah dia.
"Tch, tak guna. "Kata Haeun, dia terduduk di sana.
TBC
DON'T BE SILENT READERS. KALAU TK AKU SANTAU KAU FAHAM? SEKIAN.
Ivy Sophia (15)
YOU ARE READING
✔️ || The Black Panther || KTH ft JJK ⚠️
FanficWarning ⚠️ Maybe double sex akan ditayangkan, anda bolek skip sekiranya anda tak suka. He is my heart if he dies I'll die too Cinta segi tiga? Maaf, cinta begitu tak ada dalam cerita ni. Apa yang ada dia ambil, itu kisah sebenar cerita ini 😏 "H...