Resim: TEMSİLİAlaz eline bulaşan kanı yıkarken lavaboya adamlarından birisi girdi ve elindeki telefonu göstererek
"Kemal bey arıyor efendim."diyince elimi silerken kulagıma dogrultması adına göz isareti verdim.
Babacım.dedim telefonu artık ben elime alırken.O sırada lavabodan çıkmış çıkışa ilerliyordum.
Nerdesin oglum?
İşler işte.
Dogru düzgün bir işte çalışsan ne olurdu ki sanki?
Baba bunları konuştuk.dedim sıkkınlıkla.
Neyse ben seninle başka bir konu konuşacagım.
Söyle.
Telefonda olmaz oglum.Eve gel de seninle bir konuşayım.
Endişelenmem mi gerekiyor?
Sen gele hele bir.
Peki.dedim telefonu kapatıp cebime koyarken.Önümde duran araba ile arabaya ilerledim.Adamlarımdan en sadıgı olan Koray arabadan inip anahtarı elime verdikten sonra.
"Benzin full abi.Araba hazır."
"Tamam sen işine bak."dedim arabaya binerken.Arabayı eve sürdüm.
*
Eve gelince direk adamlardan birine anahtarları verdim.O sırada kapı açılmıştı zaten.Salona geçtigimde annemi oflarken babamı ise neşeli gördüm.Babamın mutlu olması için herşeyimi verirdim.Annem en ufak şeyle mutlu olurdu ama babam öyle kolay degildi.Tekli koltuklardan birine geçip oturdum.Babam
Sesini dizginleyip girdi söze"Benim dükkanda bir kız var oglum.Kız iyi niyetli,saf,temiz birisi.
Kıza baktım,begendim.Ve senden bir istegim var oglum.O kızla evlenmeni istiyorum."diyince gözlerim irice açıldı."Tanımadıgım etmedigim biriyle mi evlenmemi istiyorsun?Üzgünüm baba ama bunu kabul edemem.Benden başka bir şey iste."diyince ayaga kalktı.
"Onunla evlen,Alaz.Her gün işe gittikten sonra başka bir kız.Artık hayatına birinin girmesini istiyorum.Seni çevirecek biriyle evlen istiyorum.Kendine bile zor bakan bir kızla ol istemiyorum.Benim kararım kesin,o kızla evleneceksin."diyince ayaklandım.
"Evlenmezsem ne yaparsın?"
"Seni mirastan men ederim."
(Mira)
Cafe'de işlerim bitince taksiye binip eve geçtim.Kapıyı açıp içeri girdim.Babam ilk defa ayıktı.Annem koltuga oturmuş Mine'nin saçlarını örüyordu.Kabanımı asarken babam
"Gel güzel kıım,gel.Seninle önemli bir şey konuşacagım" diyen kişi Babam olamazdı.Korkuyla kabanımı asıp tekli koltuga geçtim.
"Bir sorun mu var?"derken yüzü de güller açıyordu.
"Ne sorunu kızım? Başına talih kuşu kondu."
"Ne kuşu baba?"dedim çatık kaşlarla.
"Dün akşam sen işteyken patronun Kemal bey eve geldi.Bize bir şeyler söyledi"diyince şaşırdım.Kemal beyi arada sırada bizi teftiş için geldiginde görüyordum.
"Ne olmuş ki?"
"Oglu Alaz ile evlenmeni istiyor."diyince ayaklandım ve bir anlık cesaretle.
"Olmaz.Ben elin adamıyla ne diye evlenecegim ki?Gitsinler başka birini bulsunlar."dedim iri gözlerimle.Babam da ayaga kalktı ve bana pörltlemiş iri gözlerle ve irileşmiş damarla baktı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BENİMSİN
AcakMira ve Alaz... Mira ailesi için her fedakarlıgı göze alabilecek iyi aile kızı.Babası alkol bagımlısı.Mira'nın tek derdi annesi ve küçük kız kardeşi Minedir.Ailesine bakmak için üniversteye gidemedi ama başarılı bir tıp ögrencisidir. Alaz ise babası...