MAD-3

232 160 34
                                    

-Benim anlamadığım bir nokta var, Duru. Eğer maktülün üstündeki yırtık senin dediğin gibi yırtılmamışsa, sadece bir yere takılmışsa, bu durum senin tüm teorini yok etmez mi?

Atakan Duru'nun teorilerini dinlerken şaşırmıştı. Bir yırtıktan bu kadar şey çıkarmak profesyonelce miydi?

-Öyle de denebilir.

-Peki, senin teorine göre maktul Burak Ata'yı kimin ya da kimlerin öldürdüğünü nasıl biliyor?

-2 ihtimal var: Ya onlara yardım etti ya da Burak Ata'yı öldürülürken olaya şahit oldu. Küçük bir olasılıkla da olayı kendi çözdü.

-Gerçekten her şey karmaşıklaşıyor. Erdem Aktürk neden ortağını öldürsün?

-Kıskandığı için. Kendini değersiz ve işe yaramaz hissettirdiği için.

-Evet, birçok kişi birbirini bu yüzden öldürür. İnşAllah senin o yırtıktan çıkarak kurduğun teori doğrudur. Doğru değilse her şeye yeniden bakmak gerekir.

-Senin fikrin ne, Atakan?

-Bilmiyorum, daha doğrusu vardı ama şimdi yok oldu.

-Dedektif arkadaşın yüzünden mi?

-Nereden anladın?

-Onu ilk gördüğünden beri yüzünden düşmeyen o sahte mutluluk, onun küçümseyici bakışları altında sinirlenmen.

-Evet. Kısa zamanda aldığı terfiler yüzünden kendini ülkenin en iyi dedektifi zannediyor ama o terfileri yetenekli olduğu için değil babası sayesinde aldı.

Dünya'nın adaleti buydu işte. Yetenekli ve zeki olanlar değil, torpilli olanlar yükseliyordu.

Bazen Duru şunu düşünürdü: Acaba dünyada gerçek adaletin olduğu bir yer var mıydı?

Duru telefonunun çalmasıyla hemen açtı.

-Dedektif Duru.

Duru duyduklarıyla kafasını dikleştirdi.

-Tamam. Teşekkür ederim.

Telefonu kapatınca Atakan'ın konuşmasına fırsar vermedi.

-Erdem Aktürk ve Burak Ata'nın ortak bir arkadaşıymış. Adı: Eslem Şeker. Buradan artık çıkalım. Adres buraya çok yakın.

Atakan'a fırsat vermeden Duru şoför koltuğuna oturdu. Başkasının araba kullanmasından nefret ederdi çünkü kontrolün hep onda kalması gerekliydi.

Normale göre biraz daha hızlı kullanarak adrese geldiler.

-Ben önden giriyorum. Duru.

-Arama iznimiz yok. Farkında mısın? O silahı indir.

-Doğru. Elimizde yeterli bir kanıt yok ki.

Duru cevap vermeden kapıyı çalıp beklemeye başladı.

Kapıyı henüz yirmilerinde kumral bir kadın açtı.

-Buyrun.

-Dedektif Duru. Dedektif Atakan. Burak Ata ve Erdem Aktürk cinayetlerini soruşturan dedektifleriz. Size birkaç soru sormamız gerek. İçeri girebilir miyiz?

-Tabii. Buyrun. İçeri biraz dağınık kusura bakmayın. Lütfen.

-Tabii toplayacak vaktin yoktu.

-Anlamadım.

-Tatlım, uzatmaya gerek yok. Ortağın her şeyi anlattı. Bizimle iş birliği yaparsan ceza indirimi uygulanır. Bizi boşuna uğraştırma, lütfen.

Masa Altı DosyalarıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin