D-4-

724 489 43
                                    

Canım epey sıkılmaya başlamıştı. Ne zaman bulacaktı acaba bizi? Böyle hiç bir şey yapmadan beklemek hayli sıkıcıydı. Umarım, çok uzun sürmez bu bekleyiş. Mutfaktan çıkıp salona yöneldim. Konuşmayı başlatmaya karar verdim.

-Kızlar, ne zaman bizi bulmayı düşünüyor bu adam?

-Keşke bilsem.

Hayal'in oflayarak söylenmesi üzerine güldüm. Anlaşılan tek bıkan ben değilmişim. Tam o esnada sertçe kapı vuruldu. Hepimiz birden irkildik. Gözde ayağa kalkıp kapıyı açmaya gidince ikimizde ayaklandık. Kapı açılınca karşımızda genç bir erkek gördük.

-Dosya hırsızları, beni içeri alacak mısınız?

-Elbette.

Gözde davet edince içeri geçti.
Herkes yerine geçince konuşmaya başladı.

-Ben Emre, bende sizin gibi bu gizemi çözmek istiyorum. Benim size ihtiyacım olduğu gibi sizinde bana ihtiyacınız var. Beraberiz değil mi?

Beklediğim soruyu sonunda sormuştu. Kızlarla kafamızla "onay" işareti yaptık ve merak ettiğim soruyu sordum.

-Dosyayı alanların biz olduğunu nasıl öğrendin?

-Kamera odasında bir çocuk olduğunu gördüm ve üstüne aradığım dosyayı Arşivde bulamayınca bu gizemi çözmek isteyen sadece ben olmadığını anladım. Sonraysa çocuğa bunu yapmasını kim istediğini sordum. Gözde'yi tarif etti. En sonunda, gördüğünüz üzere buradayım.

-Bizi bulmak çok basitti. Dosyayı çaldığımızı gün buraya gelebilirdin. Neden 3 gün kadar bir zaman geçti?

-Biliyorsanız, "Lanetli sokak" gizemini çözmek için 4 dedektif tutuldu ve hepsi çok geçmeden öldürüldü. Bende size güvenip güvenmemek arasında kaldım. Bu sırrı çözmek istiyorsam gizli tutmam gerekiyordu yoksa bende cinayetler üzerinde ilerlersem sonum 4 dedektif gibi olur.

Hepimizin ağzı açık kalmış bir şekilde Emre'ye baktık.

-Ne yani, bilmiyor muydunuz? O zaman bu gizemi çözmeye çalıştığınızı neden saklıyorsunuz?

-Hayal'in amcası polis ve bu duruma kesinlikle karşı çıkar. Yasal olarak da bizim gizem çözmemiz doğru değil.

Gözde'nin cevabıyla yaşadığım şoktan çıkmaya başlamıştım. Bu kadarını da beklemiyordum, doğrusu.

-Korkup vazgeçtiyseniz, söyleyin.

Hepimiz "Hayır" deyince Emre konuşmasına devam etti.

-O zaman ilk kurbandan başlayalım.

Gözde telefondan yazdığı kağıtları ortaya koydu.

-İlk kurban Gizem Turan. 2 yıl önce öldürülmüş. O zamanlar 14 yaşındaymış. Ailesinin ifadesine göre; son zamanlarda hayli tedirgin olduğunu ve odasında sürekli video çektiğini söylemişler. Kayıp olduğu günse, okula gitmek için evden ayrılmış. 6 gün bulunamayan Gizem Turan "lanetli sokak" denilen yerde yarısı yanmış bir şekilde bulunmuş. "Lanetli sokak" denmesinin sebebi, sokağın kapısında Gizem Turan'ın kanıyla tabelaya "lanetli sokak" yazısı yazılmasıymış. Ceset ayrıntılı bir biçimde incelendiğinde kemer ve bıçak izleri rastlanmış. Ölme nedeniyse aç ve susuz kalması. Yaklaşık öldüğü gün bulunduğu zamandan 1 gün önce. Ne dersiniz buna?

-Son derece, dehşet verici ve aynı zamanda inanılmaz bir öldürme şekli. Bu bilgilerle cinayeti çözmemiz çok zor. Ailesinin durumu, hayatının özeti, düşmanları olup olmadığı yazılmış mı?

-Sadece ailesinin düşmanları olmadığını, kızının da düşmanının olmasının mümkün olmayacağını yazıyor.

-Elbette, olmadığını söylemeleri gerekiyor yoksa katilin kim olduğu bulunmuş olurdu.

-Sana göre, ailesinin bir düşmanı var ama söylemiyorlar. Öyle mi?

-Evet, öyle düşünüyorum ya da ailesiyle hiç bir ilişkisi olmayan bir katilin kurbanı oldu.

Sadece Emre ve Gözde arasında geçen konuşmayı Hayalle sessizce dinledik. Konuşma sıradı bendeydi.

-Öyleyse, bu kurbanları aynı kişi ya da aynı kişiler öldürdüyse cinayetler planlanarak işlenmiş. Bu işimizi daha da zorlaştırıyor galiba. Bu arada birden çok kişinin beraber cinayetleri işleme ihtimalini unutmayalım.

­­-Katlıyorum da bizim bu cinayeti çözmemiz oldukça zor. Elimizde bu bilgilerden başka hiç bir şey yok ne yapacağız biz?

Hayal'in sorusuyla tüm dikkatimiz ona yönelttik.

-Evet, haklı olabilirsin ama daha yolun başındayız, fark ettiysen. Tabii ki de bu bilgilerle yetinmeyeceğiz. Elimizden geldiğince bilgi toplayacağız ama konumuz bu değil. İlk cinayet hakkında düşüncelerini merak ediyorum.

-Bence, birden fazla kişinin işlediği bir cinayet. Dedektiflerin kolayca öldürülmelerini de açıklıyor. 6 kişi öldürülmüş ve onları öldürenlerden hiç bir iz yok.

-Hiç bir iz olmadığını nereden biliyorsun? Polisler, her ilerlemelerinden bizleri haberdar ederlerse katili ya da katilleri yakalayamazlar değil mi? Ayrıca katiller demek için çok erken.

-Elbette ama benim demek istediğim polislerin, katilleri yakalamalarına az bir zaman kalmasıyla ilgiliydi. Böyle bir durum olsa, amcam polis olduğu için haberim olurdu.

Emre ve Hayal arasında geçen konuşmadan sonra çalan zille ayağa kalktım.

-Birisini mi bekliyordunuz?

-Hayır.

Emre'ye verdiğim cevapla delikten kimin geldiğine baktım.

Herkese merhaba. Umarım, yeni bölümü keyifle okumuşsunuzdur. Yeni bölümler için takipte kalın...

Masa Altı DosyalarıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin