Bab 43

3.1K 142 6
                                    

"Kayla, cepatlah! Kenapa kau lambat sangat ni?"

   "Aku penatlah," rungut Mikayla. Lara yang sudah jauh hampir 4 meter dipandang malas.

   "Tu lah kau. Tidur lambat lagi," balas Lara sambil jalan kebelakang untuk memandang Mikayla.

   "Yang kau tu pula apa cerita? Tidur sampai tak....," sengaja Mikayla menggantung ayat. Ingin melihat reaksi Lara yang sudah cuak.

   "Kayla, shushh..,"

Buk!

   Langkah Lara berhenti saat sedar yang dia telah terlanggar seseorang. Dalam hatinya pula menyumpah-nyumpah diri sendiri. Kenapalah bijak sangat jalan kebelakang?

   "Rahsia apa tu?"

   Suara maskulin seseorang membuatkan dia menoleh. Kenal sangat suara tu. Suara Encik Tunang, Syahmi Danial.

   "Err.. Tak ada apa,"

   "Ye lah tu. Tak percaya,"

   "Tak percaya sudah," tingkah Lara yang sudah memeluk tubuh membuatkan Syah mengeluh. Alahai.. Merajuk ke?

   "Hei.. Jang..Mi..Mikayla!"

   Lara terus memandang Syah. Berani Syah sebut nama perempuan lain depan diri dia? Dan apabila melihat wajah panik Syah, matanya terus menghala ke arah Mikayla yang sudah berada di tengah jalan.

   Pin! Pin!

   "Mikayla!!"

                          ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

10 saat lepas...

Mikayla ternampak sesuatu yang berada di tengah jalan. Dia berlari anak menuju ke situ. Meninggalkan Lara yang sedang bercengkerama dengan tunangnya.

   Hampir luruh jantungnya melihat dirinya dan Mikael di dalam gambar itu. Secara spontan dia memandang sekeliling, merasai yang lelaki itu ada berdekatan.

   Pin! Pin!

   Bunyi hon kereta yang kuat kedengaran membuatkan dia menoleh. Riak panik dan takut jelas terlakar di wajah Mikayla. Dia hanya memejam mata. Menanti apa yang bakal  berlaku.

   Dan dalam sekelip mata, dia berada dalam pelukan seseorang. Kini, dia sudah berada di tepi jalan. Lelaki itu melepaskan pelukan perlahan-lahan.

   "Kau ni kan menyusahkan aku je lah! Dah tahu tengah jalan tu bahaya, tercongok kat situ buat apa?!" hambur Mikael. Kaca mata hitam yang berada di matanya di tanggalkan.

   'Dia.. Mikael,'

   Bebelan Mikael bagaikan masuk telinga kanan, keluar telinga kiri. Satu apa pun tidak kedengaran di telinga Mikayla. Fikirannya hanya tertumpu pada gambar yang masih berada di telinganya.

   Gambar itu dipusingkan ke belakang perlahan-lahan. Terkesima diri Mikayla melihat tulisan 'saya sayang awak, Miss Blushing' yang penuh di bahagian belakang gambar itu. Dirinya tiba-tiba terasa sebak dan sedih. Dia menutup mulutnya.

   Zapp!

   "Kau ni apasal?! Dahlah aku kena selamatkan kau! Kau curi pula gambar ni! Dasar tak kenang budi!!" tengking Mikael lalu merampas gambar itu dari tangan Mikayla. Berdesing telinga Mikayla dengan suara Mikael yang terlalu kuat itu.

   "Awak.. Mi.. Mikael ke?" soal Mikayla perlahan. Wajah Mikael ditatapnya. Kini, wajah itu tampak lebih matang dan tampan. Mata hazel lelaki itu pula nampak penuh dengan... kesedihan?

Saya sayang awak, Miss Blushing!!Where stories live. Discover now