פרק 1

10.6K 239 64
                                    

שעון מעורר.שירותים.להתלבש.קפה.הגעה למחלקה.
שגרה מקוללת, עוד לפני שאני אפילו מספיקה להתאפס על החיים שלי בעודי עדיין מצטערת על הרגע שהסכמתי לצאת לבר הנוראי הזה אתמול בלילה עם אביגיל ואני כבר מוקפת ברעש של המיון, רעש המיטות שמתגלגלות ממקום למקום, האחות שמנסה להרגיע את החולה שלא מפסיק להתלונן על כך שאף אחד לא מגיע לבדוק אותו והתלחשויות המתמחים שנפסקות כשאני מתקרבת אליהם.

בדיוק שבאתי לעקוף אותם ולהתעלם מקיומם לעוד כמה דקות של שקט, קריאה מאחורי גרמה לי להבין שהתוכנית הזאת כבר לא תצא לפועל ״בוקר טוב דוקטור הראל, איך את מרגישה?״ קראה לעברי רותם, מתאמצת לקבל כל טיפת יחס ממני בתקווה שזה יוביל אותי לבחור בה לסייע לי בניתוח היום.
חלוקת המתמחים הייתה פשוטה כל שבוע שני מתמתחים היו מצוותים לרופא אחראי אחר על מנת לחקור ולהתנסות בכל סוגי ההתמחויות.
אבל כשזה נוגע אליי הניסיון והמעמד שלי נתנו לי את הלגיטימציה לבחור את עם איזה מתמתחים אני רוצה לעבוד ומי יוכל לסייע לי בניתוחים שלי.
״אני מרגישה מעולה, תודה על התעניינות, אני מקווה שכולכם ישנתם טוב כי אני צריכה אותכם חדים היום, נתראה בסבב רופאים״ השתדלתי לומר זאת בצורה שתראה להם שאין לי מועדפים ואולי גם להעביר להם שההתחנפויות שלא יעזרו להם איתי.

הייתי צעד אחד מהקפה המיוחל שאני מפנטזת עליו עוד מהרגע שסיימתי את הקפה של הבוקר כשטריקת דלת רמה גרמה לי לשפוך אותו לכל עבר.
״מה קרה דוקטור?חשבת שהשולחן צמא גם?״ עקץ אותי נמרוד.
אם יש משהו אחד שאני בטוחה לגביו בד״ר נמרוד כהן זה שהוא שונא אותי בכל נימי ליבו והוא גם אף פעם לא חשש להראות את זה,  
השנאה של נמרוד כלפיי התחילה  עוד מהתקופה שהיינו מתמחים, הייתה בינינו יריבות לא מוסברת שאם אוכל לומר לזכותי הוא היה המשתתף העיקרי בה, הוא הפך כל דבר בינינו לתחרות,בין אם זה היה מי מקבל את ניתוח הסולו הראשון לבין מי עושה את העבודה השחורה יותר מהר כמו לפתוח וריד או לתפור חתך.

הוא שנא את העובדה שהייתי צעירה ממנו ועוד יותר את העובדה שהצלחתי יותר מה שהוביל לנסיונות פתטיים וקצת עצובים שלו לגבור עליי ואת זה לא אני אמרתי...
מבלי להסתובב אליו או אפילו להגיב לאמירה העוקצנית שלו התחלתי לנקות את הקפה החם שהיה בכל מקום חוץ מהכוס שלי ובדיוק כשחשבתי לעצמי שהבוקר הזה לא יכול להתדרדר עוד יותר נכנסה אחות לחדר כדי להודיע לי שהמנהל מחכה לי במשרד שלו, דבר שהוביל את נמרוד לחייך את החיוך הזדוני שלי ואני בטוחה שלהריץ בראשו את כל הדרכים האפשריות שהוא מקווה שיפטרו אותי בהם.

—•—

סידרתי את הצמה הזהובה שעל ראשי והחלקתי את המדים הכחולים, החדשים והנקיים מהקפה לפני שדפקתי קלות על הדלת וחיכיתי לשמוע קול אשר יסמן לי להיכנס
״אוווו ד״ר הראל חיכיתי לך״ חייך אליי ד״ר שוורץ כשנכנסתי לחדרו, חיוכו העיד לי שהוא יודע שמה שהוא עומד להגיד לי לא עומד למצוא חן בעיניי.

ביני לבין ד״ר שוורץ הייתה הבנה, הוא ידע שיש לי הצעות אחרות וקווים אדומים כך שאם דברים לא ימצאו חן בעיניי, אני יכולה לעזוב בכל זמן שאני רוצה למקום שיציעו לי בו תנאים טובים יותר ולכן הקפיד להתחשב בדעתי ולא להטיל עליי את מרותו ומצד שני אני כיבדתי אותו ואת הדרך והתרומה שלו לעולם הרפואה כך שהקפדתי להתחשב ולציית לדברים שהוא ביקש ממני.
חוץ מכל זה ד״ר שוורץ סמך עליי ועל שיקול הדעת שלי בעיניים עצומות ולא נתן יחס לגיל שלי או לכל דעה קדומה אחרת להפר את האמון שלו בי, דבר שגרם לי להעריך אותו ולרצות להוכיח את עצמי עוד יותר.

״אז על מה רצית לדבר איתי?״שאלתי בעודי יושבת על הכיסא שהצביע לי עליו בידו
״אני צריך ממך טובה דניאל, מגיע אלינו מטופל חשוב ואני צריך שתפני כמה ניתוחים כי לטפל בו, הוא עבר בין כמה רופאים עד שגילו מה יש לו והוא מגיע אלינו בשביל חוות דעת שנייה וטיפול״ אמר ונעץ בי את מבטו מחכה לתשובה שלי.
״אתה יודע שאני לא יכולה להזיז את המטופלים שלי, יש לי ניתוחים שנקבעו מראש ומחויבויות אחרות למטופלים שהבטחתי להם את העזרה שלי, אני לא יכולה פשוט לוותר עליהם כדי לטפל במטפל הוי אי פי שלך״ אך עוד לפני שהספקתי להמשיך את הנאום שלי על האחריות שלי כלפי המטופלים שלי ד״ר שוורץ עצר אותי בהינף יד ״ד״ר כהן יכול לקחת את המטופלים שלך, את יודעת שלא הייתי מבקש את זה אם לא הייתי חייב,אני לא יכול לסרב לו והוא ביקש אותך ספציפית, שנינו יודעים שהשם שלך הולך לפנייך וזאת בדיוק  הסיבה שאני ושאר מנהלי בתי החולים רדפנו אחרייך כדי שתעבדי אצלנו, אני צריך שתעשי את זה״.

עם כמה שרציתי לסרב לא יכולתי וכל שנשאר לי לעשות זה לשאול את השאלה שיכולתי להרגיש שד״ר שוורץ מתחמק מלנדב לי את המידע הזה בעצמו
״מי המטופל שהוא כל כך חשוב ולמה אתה לא יכול לסרב לו?״
לקח לו כמה שניות עד שישר אליי בחזרה את מבטו וענה לי עם ארשת פנים כבדה
״גברי אמסלם״
״אין סיכוי״
״דניאל זה לא נתון לוויכוח, את ראש מחלקת הלב וחשוב מאוד שהוא יקבל את הטיפול ההכי טוב שאנחנו יכולים לתת לו, אני יודע שאני לא צריך להסביר לך איך העולם שלהם עובד...״

״אריק החיים שלי גם ככה היו מלאי דרמה ואני לא צריכה דרמה של משפחת פשע על הראש שלי גם, יש לך עוד מלא רופאים טובים שאני יכולה לערוב להם פה, תיקח אותם״ הוצאתי את המילים מהפה עוד מבלי לחשוב עסוקה יותר באיך אני יוצאת מכל העניין הזה, לטפל בראש משפחת הפשע החזקה בישראל לא בדיוק היה ברשימת המשאלות או הרצונות שלי וזה כרוך בכל כך הרבה סיכונים שאני לא יכולה לקחת על עצמי.
אריק הסתכל עליי עם במבט רציני ״ ד״ר הראל אני צריך שתזכרי שהוא קודם כל בנאדם ואת נשבעת לעשות הכל כדי להציל חיי אדם, הוא יחכה לך בחדר 9 לבדיקה ראשונית״ בכך הוא סגר את הוויכוח כי ידע שעם הפרט הזה אני לא יכולה להתווכח.

———
היייייייי
טוב אז כמה דברים שחשוב לי להבהיר☀️
1. זה הסיפור הראשון שלי ואני עדיין מנסה להבין מה קורה ומה אני עושה🌝
2. כל הידע הרפואי שלי מבוסס על סדרות רפואיות(צופות האנטומיה של גריי להתפקד😝) אז סליחה אם יהיו(וסביר להניח שיהיו) כל מיני דברים שלא נכונים בהכרח, אשתדל לעשות כמיטב יכולתי כדי שזה יצא טוב ומדוייק🥰
3.אשמח לתגובות,הערות והארות💋

המלאך שליWhere stories live. Discover now