פרק 2

4.8K 208 21
                                    

לא משנה כמה אני אנסה לדחות את המחשבה בראש שלי ולהתחמק מהעשייה של הדבר שאני מכחישה שאני צריכה לעשות, ידעתי שמוקדם או מאוחר אני אצטרך לעשות את זה.
התקדמתי לעבר חבורת המתמחים חושבת על מי מהם אני יכולה לסמוך שלא יעשה לי בעיות מול האדם האחרון שהייתי רוצה לטפל בו, אבל ד״ר שוורץ צדק עם כמה שאני לא מחבבת את העניין שבועה זאת שבועה ואסור לי לעשות אפליות כי אני בניגוד לאחרים שאולי כן חושבים ככה לא חושבת שניתנה לי הזכות להחליט מי יחיה ומי ימות.

״ד״ר שקדי אתה איתי היום״ קבעתי עובדה ברגע שהגעתי מספיק קרוב כדי שיוכלו לשמוע אותי.
לא עוצרת כדי לבדוק אם הוא באמת עוקב אחריי ונעצרת כמה צעדים מהדלת של חדר מספר 9 ״ אני רוצה להאמין שאני לא צריכה להגיד לך את זה ושאתה יודע את כל זה לבד אבל בחדר שלפנינו נמצא גברי אמסלם, הוא הולך לקבל טיפול בדיוק כמו כל שאר המטופלים שלנו אבל אתה צריך לשמור על מקצועיות יתר, מה שהוא עושה בחייו לא משפיע עלינו או על הטיפול שאנחנו נותנים לו, זה מובן?״ נעצתי בו במבט אשר מבשר לו שאני מחכה להסכמה שלו שאכן הבין את דברי לאחר שראיתי את המבט ההמום שלו לנוכח הגילוי על האדם שנמצא מאחורי הדלת והמשכתי ללכת לכיוון הדלת רק לאחר שראיתי אותו מהנהן לכיווני בהסכמה צייתנית .

לא היה קשה לנחש שזה החדר שלו גם אם לא הייתי יודעת, השומרים שעמדו מחוץ לדלתו אשר הייתה בסוף המסדרון שבו רק אחיות בודדות עברו בו היה מחזה שהיה קשה לפספס.
העלתי על פניי את הגישה ההכי חיובית שלי למרות הבוקר הנוראי הזה ועברתי את הדלת שהשומר דאג לפתוח לי עם מבטו האטום.
קולות הצחוק והדיבורים שמילאו את החדר לא היו משהו שציפיתי לו אך ברגע שנכנסנו אל החדר כמו קסם כל הנמצאים סובבו אלינו את פניהם ושתקו ובדיוק שבאתי להציג את עצמי קטע אותי גברי אשר ישב בטוח על מיטת בית החולים וכמובן ששידר לכולנו מי הבוס בדיוק הבוס פה

״אווו אתה בטח ד״ר הראל, שמעתי עלייך דברים נפלאים, אמרו שאתה נס לעולם הרפואה ואני מקווה שתוכל לעשות לי כמה ניסים גם ד״ר״ גיחך גברי.
ד״ר שקדי עמד שמה בהפתעה ואותי הצחיקה המחשבה שהיה קל להם יותר להאמין שמדובר בד״ר שקדי שבא לטפל בהם מאשר אני ורק עמדתי שמה מחכה לראות מה הצעד הבא שיעשה שקדי.

״את בטח המתמחה, אני אוהב את זה, כמה שיותר מוחות יותר טוב ומה שמך ד״ר?״פנה אליי גברי כשראה שהישועה לא תבוא משקדי.
״האמת שאני ד״ר דניאל הראל וזה המתמחה שלי ד״ר איתמר שקדי, נעים להכיר אותך מר אמסלם״ אמרתי עם החיוך ההכי גדול שיכולתי לגייס מה שלא היה קשה כי המבט ההמום על הפרצופים שלהם לעולם לא יפסיק להצחיק אותי.
״מצטער ד״ר,טעות בזיהוי, בכל מקרה תכירי זאת אישתי שרה, הבן הבכור שלי בן והבת שלי אליאנה״ אמר בעודו מצביע לפי הסדר על אישה מטופחת אשר נראית כבת ארבעים והייתה כלכך מטופחת שלא אתפלא אם יצאה לפני כשעה מהמספרה ושני ילדים הבן נראה בגילי ואילו הבת נראית כאילו היא עדיין בית ספר אשר חלקו את אותו צבע השיער והעיניים החומות.
״נעים להכיר אותכם, ובכן מר אמסלם קיבלתי את התיקים שלך מבית החולים הקודם אבל הייתי רוצה לבצע כמה בדיקות שוב לבחון את הדברים בעצמי ולראות את השינוי מהבדיקה האחרונה, האם זה מקובל מבחינתך?״
״כל מה שצריך לעשות ד״ר רק תוציאי אותי מהמיטה הזאתי כבר חזרה הביתה״

״אני יכולה להבטיח לכולכם שאני אעשה כל מה שאני יכולה כדי לגרום לזה לקרות אבל אני לא יכולה להבטיח לכם ניסים או לוחות זמנים עד שאני לא אדע בדיוק עם מה אנחנו מתמודדים ״ עברתי להביט בעיניהם של הנמצאים בחדר אשר היה נדמה כאילו חיכו שאחולל איזה נס ואוציא אותם מכאן ״ד״ר שקדי פה יערוך את הבדיקות ואני אחזור כשיהיו לנו עוד תשובות,יש לכם שאלות ?״ סיימתי את הדברי עם הנוסח הקבוע ולאחר שווידאתי שאין לאף אחד שאלות שנשארו ללא מענה פניתי לצאת החוצה מהחדר רק כדי להיעצר מקולו של גברי שקרא בשמי ״אה וד״ר אני שוב מצטער על הטעות, מקווה שלא נפגעת ממני״ אמר בהתנצלות כנה שהפתיעה אותי

״אין לך מה לדאוג, אני לא לוקחת את זה אישית, זה קורה יותר ממה שאתה יכול לצפות לעצמך, אולי זה הגיל או המגדר אבל לאנשים לרוב קל יותר להאמין שאני לא הרופא המהולל שהם שמעו עליהם״ אמרתי בטון ההכי בטוח בעצמו שיש לי. עם הזמן באמת למדתי לחיות עם העובדה שקל לאנשים לזלזל בי ובמעמד שלי ולהתחיל להנות מהמבט המופתע ומרגשות האשם כשאני מעמידה אותם על טעותם.

״מהמקום שאני בא יש חשיבות רבה לכבוד ומגיע לך את הכבוד והערכה למה שאת עושה. אומרים עלייך רק דברים טובים ותאמיני לי שבדקתי טוב טוב עלייך לפני שבאתי לפה אבל משום מה את הפרט שאת רופאה ולא רופא אף אחד לא טרח לציין בפניי״
״לפעמים יש דברים שצריך לדעת לחפש, בכל מקרה ההתנצלות התקבלה ואין צורך שתמשיך להרגיש לא בנוח לגבי זה, אני אפגוש אותך עוד מעט מר אמסלם, תשתדל לנסות לנוח,להתראות״ חתמתי את השיחה ויצאתי מהדלת נותנת לד״ר שקדי הוראה להתחיל בבדיקות אך לא הספקתי להתרחק יותר מידי לפני ששתי עיניים ירוקות חודרות וקול בס עצרו אותי.

המלאך שליWhere stories live. Discover now