Joerish
"Ma'am are you ready for your trip to Ilocos? It is a three-day conference for young entrepreneurs like you Ma'am."
I sighed when I reached my office. A week have passed and I feel like ang dami nanamang nangyari. Feeling ko talaga ibang level nanaman ang pagod ko. The construction was doing great. I can see a lot of improvement since it's the third week of construction now. That just basically mean na three weeks na kaming magkasama ni Ryseann.
The good thing is hindi na siya nangungulit or nagpapaka-moody. Hindi na rin ako gaanong naiinis sa kanya lalo pa't lagi siyang natitigilan kapag sinasabihan ko siyang Ay-Ayaten ka. Feeling ko gulat na gulat siya kapag sinasabi ko yun cause maybe he was not expecting me to tell that.
Kung siguro dati, I am not really fighting back. But I am a different person now. I won't just keep quiet on the side of a corner containing all of my hatred towards him.
"Give me the details Marie."
"Yes Ma'am. I'll send it through your email." Marie smiled at me and nodded.
"Thank you Marie."
Aalis na sana siya kaya lang she stopped when I think she remembered something. I paid attention to her and she was just smiling. It feels like she was hesitant to ask it but I insisted her to tell it.
"Uhm... your brother is asking for your birthday Ma'am? How would you like to celebrate it daw po ba?" Marie asked.
"I haven't thought about that. Malapit na nga pala ang birthday ko. Uhm... siguro, simple celebration lang. I am just going to spend that with my friends then family. Okay na yun." I shrugged.
"Okay po. Sasabihin ko po kay Sir Hans. How about Engineer Santos? Should we invite him?"
"Marie, you're teasing me again! Someone might hear you! Could you please just shut up." I said so defensively and somehow irritated at the same time.
"Luhh, Ma'am. I am just kidding. Balik na po ako sa work." She smiled so playfully.
Ang hilig-hilig talaga akong pag-tripan ng mga tao pagdating kay Ryseann. I am avoiding him na nga para humupa na ang mga issues eh. Pero bakit ganun? Kahit gaano ko pa iwasan si Ryseann mas lalo lang lumalaki ang mga issues. I am afraid na makaabot na ito sa ibang employees ko na hindi naman alam ang past namin. My god! I super duper hate issues pa naman! Iwasan si Ryseann! Iwasan!
"Miss Rivera?" Marie called my attention again.
"Yes?"
"May bisita po kayo." Marie was smiling na para bang natanaw na niya ang langit.
I suddenly got confused. I checked my schedule and I wasn't expecting anyone today. Sino nanaman yun at bakit tinanggap siya ni Marie? Sinabihan ko na si Marie about sa mga visitors na walang appointment ah. Dapat maging strict siya pagdating sa mga yun cause they might disturb whatever I am doing.
"May appointment ba yang sinasabi mong visitor ko—"
Naputol kaagad ang sasabihin ko nang mapansin ko ang pamilyar na mukha na sinasabi ni Marie na visitor ko. Pamilyar na pamilyar talaga. Sa sobrang pamilyar niya, gusto ko nalang siyang maging unfamiliar sa buhay ko. Yes he is. Nandito siya. The great Engineer Ryseann Andrius Santos.
Hindi naman sa ayaw kong nandito siya pero once na nakita ko na kasi siya, wala na. Sira na ang mood. Palagi na akong na-didistract sa mga ginagawa ko.
BINABASA MO ANG
The Way You Look At Me (VA Series 2)
Roman pour AdolescentsVESTIBULUM ARCU SERIES no. 2 Ryseann Santos, a handsome and outstanding college student was still stuck and heart broken with his first love, Abigail Mendoza. Along his way in finding himself and looking for the real meaning of love, he intertwine...