UiTM SHAH ALAM
Rania Mikayla duduk di cafe sambil membaca sebuah novel yang baru dia beli dia kedai buku . Sekali sekala dia akan menghirup air dihadapannya .
'Rannnn!' . Ada seseorang yang mengejutkannya dari sambil memeluk bahu Rania .
Rania memandang kearah perempuan yang mengejutkannya .
'Eiii kau niiiii , terkejut aku kau tau tak' . kata Rania sambil menepuk lengan rakan karibnya itu .
'Hahahahaha , weh kau kena tengok muka kau tadi . Lawak weh . Hahahaha ' . kata Yana .
'Eiii nasib baik aku takde sakit jantung tahu tak . Kalau aku mati kat sini kau tanggung eh' . kata Rania sambil menghalakan jari telunjuknya kepada Yana yang sedang mengambil tempat duduk dihadapannya .
'Ala sorry lah , tapi serius muka kau takleh bla tadi . Rugi weh aku tak rakam' . kata Yana .
'Ei dah lah kau , jom masuk kelas . Kelas nak start dah ni' . ajak Rania .
'Ala aku baru nak makan , tadi tak sempat makan ' . kata Yana .
'Ish ha yelah , pergi beli makanan aku tunggu' . arah Rania .
'Okay nah jaga barang aku tau' . kata Yana sambil meletakkan barangnya diatas meja .
Rania hanya mengangguk . Rania dan Yana merupakan pelajar di UiTM itu . Mereka merupakan pelajar ijazah sarjana muda semester akhir di university itu .
Rania belajar disitu menggunakan duit biasiswa . Dia bersyukur kerana dia ditawarkan biasiswa . Dapat juga lah dia merasa melanjutkan pelajaran .
KLIA 2
Semua pramugari dan juruterbang keluar daripada pesawat selepas mereka memberi perkhidmatan kepada semua penumpang .
'Mil malam ni lepak jom ? Aku dengar cerita dekat KL ada satu kelab baru bukak' . kata Faris kepada Tengku Kamil Eril .
'Aku on je , kau tu lah jangan cancel last minute' . kata Tengku Kamil Eril .
'Don't worry , i will not break my word this time' . kata Faris kepada Tengku Kamil Eril .
'Tengku Kamil Eril!' . panggil seorang wanita .
'Eh Tengku Dayana' . jawab Tengku Kamil Eril .
Tengku Dayana merupakan salah seorang pramugari .
'You nak pergi mana mana tak malam ni?' . tanya Tengku Dayana .
'Oh malam ni i nak keluar dengan Faris ' . balas Tengku Kamil Eril endah tak endah .
'Oh , boleh i join?' . tanya Tengku Dayana dengan nada gediknya .
'Dah mula dah gedik dia' . kata Tengku Kamil dalam hati .
'Err you kena tanya Faris lah' . kata Kamil sambil memandang kearah Faris .
'Eh sure , why not' . balas Faris .
'Okay kalau macamtu nanti you bagilah location nanti i datang' . balas Tengku Dayana .
'Kau balas macamtu kenapa wehhhh' . kata Tengku Kamil Eril sambil memukul lengan Faris selepas Dania pergi .
'Habis tu kau nak aku balas macam mana weh ? Eh dia tu okay lah weh' . kata Faris .
'Aku meluat lah dengan dia tu gedik lain macam kau tau tak' . balas Tengku Kamil Eril .
'Habis kau nak aku buat macam mana ni ?' . tanya Faris
'Nak buat macam mana terpaksa laa lepak sekali dengan dia . Eh dah lah jom balik ' . ajak Tengku Kamil Eril
YOU ARE READING
Beg For a Second Chance (SLOW UPDATE )
RomanceRania Mikayla . Seorang anak yatim daripada kecil , namun status itu tidak menjadi penghalang untuk dia berjaya . Seorang yang dicemburui oleh semua perempuan kerana kecantikannya . Disebabkan sifat yang sangat baik dalam dirinya membuatkan dia tida...