Bab 12

40 2 0
                                    

Hari ini sudah genap 1 bulan dia bekerja di TY Company dan harini juga dia lambat bangun dari tidur kerana menonton drama korea .

'Aduhhh lambat dah niiii ' . kata Rania sambil memakai kasut .

Tengku Kamil mungkin sudah pergi office .

Sampai sahaja di bangunan TY company , dia cepat cepat menekan punat pada lif . Dia kemudian cepat cepat masuk kedalam biliknya .

Tuk tuk ...

Huda mengetuk pintu biliknya . Rania kemudian mengarahkan Huda masuk kedalam biliknya .

'Errr Cik Rania , sekejap lagi Cik Rania dan Tengku Kamil ada meeting dengan CEO daripada RAIHAN HOLDING ' . kata Huda .

'Oh okay , Huda . Ada appointment lain tak selain daripada ni ?' . tanya Rania .

'Err takde dah itu sahaja ' . balas Huda .

'Okay Huda' . balas Rania .

Tengku Raihan melangkah masuk kedalam bangunan TY Company . Tengku Raihan merupakan CEO daripada RAIHAN HOLDING dan dia juga merupakan sepupu kepada Tengku Kamil .

Tengku Kamil dan Rania berjalan menuju ke bilik mesyuarat .

PA Tengku Kamil membukakan pintu untuk Tengku Kamil dan Rania .

Rania dan Tengku Kamil berjalan masuk kedalam bilik mesyuarat itu .

Tengku Raihan yang sudah ada dalam bilik itu segera bangun dan meghulurkan tangan untuk menyalam sepupunya itu .

Selepas mereka bersalaman , Tengku Raihan tertancap kepada Rania yang berdiri di sebelah Tengku Kamil .

'Eh , awak Rania Mikayla right ?' . tanya Tengku Raihan .

'Err , jap oh Tengku Raihan right ?' . tanya Rania pula .

'Yes right , so awak dah okay ke ? ' . tanya Rania .

'Of course , i'm feeling better ' . balas Rania sambil tersenyum .

Tengku Kamil yang berada disebelah memandang sinis kepada mereka berdua .

'Ermmm , okay so should we start our meeting ?' . tanya Tengku Kamil .

Semua orang mengambil tempat masing masing . Tengku Kamil membentangkan tentang projek terbaharu mereka bersama RAIHAN HOLDING . Dan selepas itu giliran Rania untuk membentangkan tentang kos pembinaan tersebut .

Mata Tengku Raihan hanya tertumpu kepada Rania yang sedang bercakap dihadapan . Tengku Kamil memerhatikan Tengku Raihan yang sedang memandang Rania .

Selepas selesai mesyuarat , Tengku Kamil dan Rania berjumpa dengan Tengku Raihan tanda selamat tinggal .

'So guys , nice to have work together ' . kata Tengku Raihan sambil menghulurkan tangan kepada Tengku Kamil .

Tengku Kamil menyambut salam daripada Tengku Raihan .

'Me too ' . balas Tengku Kamil .

'So saya pergi dulu ' . kata Tengku Raihan sebelum melangkah pergi .

........................................................................

'Ishhh macam mana aku nak pujuk balik Ana ni ?' . kta Tengku Mariam sambil mundar mandir di ruang tamu .

'Awak ni kenapa Mar ? Dah macam mati laki je awak ni' . kata Tengku Yusof sambil mengambil tempat di sofa ruang tamu tersebut .

Tengku Mariam terus mengambil tempat disebelah Tengku Yusof .

Beg For a Second Chance (SLOW UPDATE )Where stories live. Discover now