Bab 6

34 2 0
                                    

Rania hanya memandang kearah Tengku Kamil dan Tengku Dayana . Meluat dia melihat karenah mereka .

'Ei perempuan ni tak reti nak balik ke ? Tergedik gedik dengan suami orang macam takde batasan agama langsung . 'Eh wait wait , do you jealous Ran ? No no , wake up Ran' . kata Rania yang berada di dapur kerana dia diarahkan untuk membancuh air untuk Tengku Dayana .

'Ran , Ran okay tak ? Dari tadi Mak Hawa tengok Ran cakap sorang sorang ' . tanya Mak Hawa .

'Oh Ran okay , Ran nak buat air .' jawab Rania .

'Eh meh sini Mak Hawa buatkan' . Mak Hawa menawarkan dirinya .

'Eh takpe takpe , Ran boleh buat' . balas Rania .

'Takpe lah , lagipun ni kan kerja Mak Hawa ' . balas Mak Hawa sambil mengambil jag daripada tangan Rania .

'Mak Hawa , Ran nak tanya sikit boleh tak ?' . tanya Rania .

'Ha tanya jelah' . balas Mak Hawa .

'Apa hubungan Tengku Dayana dengan Tengku Kamil ?' . tanya Rania .

'Oh mereka tu kawan daripada kecil lagi . Ibu Tengku Dayana dengan Tengku Mariam kawan rapat ' .balas Mak Hawa .

'Oh patutlah rapat semacam je' . balas Rania .

'Rania tak cemburu ke ?' . tanya Mak Hawa .

'Heh , Mak Hawa ni ada ada je ' . balas Rania . matanya masih tertancap pada Tengku Kamil dan Tengku Dayana .

........................................................................

Rania membantu Tengku Kamil naik keatas katil .

'Aku taknak kau ikut pergi Australia ' . kata Tengku Kamil .

'Ta.. Tapi , Papa su.. suruh saya ikut' . balas Rania tergagap

'Pandai pandai lah kau cari alasan , takkan itu pun nak kena ajar ' . tengking Tengku Kamil .

'Tapi kenapa awak taknak saya ikut ?' . tanya Rania .

'Aku nak Dayana yang ikut , so aku tak perlukan kau dekat sana . Faham ?' . balas Tengku Kamil .

Setelah selesai Rania menguruskan Tengku Kamil , dia turun ke dapur untuk mencari makanan . Dia masih belum makan malam itu .

Rania membuka peti sejuk , dia mengambil puding caramel yang dia buat bersama Mak Hawa .

Rania mengambil tempat duduk di meja yang berada di dapur .

'Eh Ran tak tidur lagi ?' . tanya Tengku Yusof .

'Eh Papa , haah Ran tiba tiba lapar tu yang cari makanan tu . Papa nak apa apa ? Ran boleh buatkan ' .

'Eh tak , Papa dari bilik bacaan tiba tiba Papa dengar bunyi dari dapur . Tu yang Papa datang jenguk tu ' . balas Tengku Yusof

Tengku Yusof mengambil tempat di hadapan Rania .

'Dah alang alang Papa jumpa Ran ni , Papa nak cakap sikit dengan Ran boleh ?' . tanya Tengku Yusof .

'Oh tanya apa Papa ?' . balas Rania.

'Mil ada dera Ran ke ?' . tanya Tengku Yusof .

Rania berhenti makan apabila terdengar soalan itu .

'Errr , takde apa pun . Tengku Kamil okay je' . tipu Rania sambil tersenyum

'Lega Papa dengar , Papa bukan apa Mil tu perangai dia susah sikit nak control . kadang kadang okay , kadang kadang tak' . balas Tengku Yusof

Beg For a Second Chance (SLOW UPDATE )Where stories live. Discover now