Bab 19

49 2 0
                                    

(Ringtone Rania)

Rania yang berada dimeja solek memandang telefonnya yang sedang berbunyi atas katil . Nama Yana tertera diskrin telefon

'Hello babee ! ' . Rania duduk diatas katilnya .

'Hello Ran , kau okay ke ?' . tanya Yana dengan nada perlahan

'Aku okay je , why weh ? Kau okay tak ? ' . tanya Rania .

'Aku okay , em weh kau bukak whatsapp . aku ada hantar article dekat kau . Lepas kau baca article tu aku nak kau sabar' . kata Yana

'Wait wait , article apa ni ? ' .

'Kau baca je dulu , apa apa kau call aku okay ? ' .

'Emm okayy weh , bye' .

Rania mematikan panggilan . Hatinya mula tak sedap . Ruangan whatsapp yana dibuka .

'Anak usahawan terkenal Tengku Kamil Eril ditangkap khalwat petang tadi' . 

Mata Rania sudah mula berkaca . Dia tidak tahu mahu percaya ataupun tidak .

Buka pintu dibuka oleh seseorang . Rania berjalan kearah Tengku Kamil .

'Apa semua ni ? Betul ke semua ni ? ' . tanya Rania sambil menunjukkan artikel yang dikirim oleh Yana .

'Aku penat , aku nak rest' . Tengku Kamil cuba mengelak daripada persoalan Rania

'Oh selama ni awak cakap saya murah , kaki kikis . so apa beza saya dengan perempuan tu ? Siapa saya dekat dalam hidup awak ? Sampai sanggup langgan pelacur ? Benda yang awak buat harini lagi jijik daripada apa yanv awak cakap dekat saya' . kata kata Rania memberhentikan langkah Tengku Kamil .

'Stop lah , aku penatlah . kau jangan sampai aku hilang sabar ' . kata Tengku Kamil .

'Apa kurang saya ? Sekarang baru saya sedar . Keputusan saya berkahwin dengan awak adalah satu kesalahan besar dalam hidup saya . Sepanjang kita kahwin awak tak pernah jalankan tanggungjawab awak sebagai suami . Awak tu dayusss !!! '.  Tengking Rania .

Tengku Kamil berjalan kearah Rania . Dia menampar pipi Rania .

'Sekarang ni aku tunjuk dekat kau apa itu dayus' . dia mendukung Rania . Rania menjerit untuk dilepaskab tidak diendahkan

Badan Rania dihempaskan ke atas katil miliknya . Malam itu Tengku Kamil terlalu mengikutkan kemarahannya dan nafsunya .

........................................................................

Rania yang berada diatas katil yang sama dengan Tengku Kamil yang sudah tidak berpakaian menangis sambil menutup badannya yang terdedah dengan menggunakan comforter .

Dia memandang kearah Tengku Kamil yang masih lena . Perasaan benci terhadap lelaki itu membuak buak .

Rania bangun daripada katil dan mengutip pakaiannya. Dia mengambil langkah masuk kedalam biliknya .

Rania kemudian berjalan masuk ke dalam tandas.

'Kenapaaaaa kau buat aku macam ni ??!!! Aku benci kauuuuu!!!!! ' . kata Rania yang berada dibawah pancuran air didalam tandas .

Tengku Kamil yang masih berada diatas katil meraup wajahnya. Dirinya seperti dirasuk malam tadi . Dia berasa kusut malam tadi dengan masalah tangkap khalwat dia dengan Dayana . Dan paling buat dia kusut adalah dia takut kehilangan Rania . Ya dia sudah mula mencintai wanita itu .

........................................................................

Sudah seminggu Rania cuba mengelak daripada Tengku Kamil .

Beg For a Second Chance (SLOW UPDATE )Where stories live. Discover now