Bab 7

39 3 0
                                    

Tengku Kamil ditolak diatas kerusi roda oleh Tengku Dayana . Tengku Mariam dan Tengku Yusof berjalan disamping mereka . Mereka telah sampai di airport di Australia .

Mereka menunggu kereta untuk menjemput mereka berempat .

'Papa nak pergi tandas sekejap ' . kata Tengku Yusof .

Sebenarnya dia kurang selesa terhadap Tengku Dayana .

'Aunty , uncle macam tak suka je Ana ikut ' . kata Tengku Dayana .

'You , Papa tu bukan tak suka you ikut tapi dia teringat dekat perempuan yang dekat rumah tu haaa' . balas Tengku Kamil

'Haa , siapa ? Mak Hawa ?' . tanya Tengku Dayana .

'Eh tu kereta dah sampai dah ' . celah Tengku Mariam .

Mereka kemudian sampai di bilik masing masing . Tengku Kamil ditempatkan di bilik yang sama dimana Tengku Mariam dan Tengku Yusof duduk . Tetapi bilik itu mempunyai 2 buah katil .

Tengku Kamil termenung di balkoni bilik itu sambil melihat pemandangan .

'Mil , jauh termenung . Nah minum ni ' . kata Tengku Mariam sambil menghulurkan cawan kepada Tengku Kamil .

Tengku Kamil mencapai cawan yang dihulurkan oleh Tengku Mariam .

'Mil rasa lega dapat lari sekejap dari perempuan kampung tu . Mil taktahu kenapa , Mil tak boleh la pandang muka dia . Kalau boleh bau dia pun Mil tak tahan' . kata Tengku Kamil sambil menghirup air yang diberikan .

'Mama pun sama Mil , dah lah pakaian dia nampak kampung . Eii geli lah Mama ' . balas Tengku Mariam .

'Kamu berdua ni tak reti nak tidur ke ? Esok Mil dah start treatment' . kata Tengku Yusof dingin .

'Iya nak tidur lah ni ' . balas Tengku Mariam sambil membetulkan kerusi roda Tengku Kamil untuk dibawa masuk kedalam .

........................................................................

Hari ini merupakan hari ke-5 Tengku Kamil menjalani rawatan di Australia . Walaupun baru beberapa hari dia menjalankan rawatan , namun sudah banyak perubahan yang dia alami .

Rania keluar daripada dewan peperiksaan . Selepas beberapa hari dia menjalani peperiksaan , akhirnya zaman belajarnya sudah tamat . Selepas ini dia harus fokus pada pekerjaan .

'Rannnn ! ' . panggil Yana .

Rania menoleh dan memandang ke arah suara yang memanggilnya .

'Ha iyaaa' . balas Rania .

'Kita kan dah habis belajar so apa kata kita pergi celebrate' . kata Yana .

'Takpelah weh , aku nak pergi jumpa Umi je . Aku rindu Umi' . balas Rania .

'Hm sorry weh aku tak boleh ikut kau , aku kena ikut parents aku pergi China esok , so aku nak kena pergi kemas barang . Cousin aku nak kahwin' . kata Yana

'Takpe , aku faham . Nanti kau dah sampai sini balik kau bagitahu okay ?' . kata Rania .

Yana hanya mengangguk tanda faham .

'Okaylah aku pergi dulu ' . kata Rania

Rania naik grab sahaja untuk pergi ke Cahaya Kasih . Sesampai di Cahaya Kasih , Rania dan Yana berjalan masuk kedalam pejabat Cahaya Kasih .

'Assalamulaikum umiiiii !' . kata Rania sambil berlari kearah Umi Zahra .

'Ya Allah bertuah punya budak , dah besar pun perangai kalah adik adik dekat luar tu' . kata Umi Zahra .

Beg For a Second Chance (SLOW UPDATE )Where stories live. Discover now