Bab 16

38 4 0
                                    

Rania menyiapkan kerjanya yang tertangguh . Sejak dua menjak ini dia sibuk ke tapak pembinaan .

Tuk tuk ....

Huda mengetuk pintu bilik itu terus masuk selepas pintu diketuk .

'Cik Rania , ada orang nak jumpa' . ujar Huda .

'Oh siapa ? Perempuan ke lelaki ?' . tanya Rania .

'Perempuan , nama dia Liyana' . apabila terdengar nama itu dia mengukir senyum dan membenarkan Yana masuk .

'Babeeeee !' . kata Yana sambil mendepakan tangannya dan mendapatkan Rania .

Rania bangun dari duduknya dan mendapatkan Yana .

'Ya Allah wehhh rindunya aku dekat kauuuu' . kata Yana sambil memeluk Rania .

'Iya wehhh aku pun sama ' . balas Rania .

'Eh jom makan , tapi kau belanja' . ajak Yana .

'Eh kau yang ajak aku yang kena belanja?' .

'Alaaaa kau dah kerja belanja lah aku' . balas Yana .

'Hahahaha okay okay jom' . kata Rania .

Yana dan Rania makan di kedai yang berhampiran dengan TY company .

Tiba tiba ada suara garau menegur mereka .

'Hai Rania ' . tegur lelaki itu .

Rania memandang kearah lelaki itu . Dia kemudian memandang kearah Yana .

Yana menggelengkan kepalanya dan terus bangun dari duduknya 

'Eyyy kau memang tak faham bahasa eh ? Aku dah kata jangan kacau Rania kan ?' . marah Yana .

'Yana , dahhh ' . Rania cuba meredakan kemarahan Yana .

'Abang , abang buat apa dekat sini ?' . tanya Rania .

'Ran , abang nak minta maaf . Abang menyesal apa yang jadi and abang dah ceraikan perempuan tu . Abang nak balik dekat Ran' . kata Aiman yang cuba untuk menyentuh tangan Rania .

'What ? Abang , sedar tak abang yang abang dah buat ? Kenapa abang kejam sangat . Abang kena sedar yang kita ni dah jadi kenangan , lagipun Ran dah kahwin and Ran happy dengan suami Ran . kata Rania . Airmatanya ditahan daripada jatuh .

'Jom Yana , aku nak balik office' . ajak Rania sambil mencapai beg tangannya .

Kepergian Rania dan Yana dipandang tajam .

'Abang akan pastikan Ran jadi milik abang' . kata Aiman . Psiko !

Sepasang mata yang sedang memerhatikan Aiman dari jauh tadi juga keluar dari situ .

........................................................................

Rania duduk di perhentian bas dan teringat dengan kejadian yang berlaku tadi .

Pin pin ..........

Rania tersentak daripada lamunannya apabila hon ditekan oleh  Tengku Kamil

Cermin sebelah penumpang di buka oleh Tengku Kamil . Isyarat masuk kedalam kereta diberikan . Rania memandang sekelilingnya .

'Aku cakap ngan kau lah cepat lah masuk' . kata Tengku Kamil .

Rania cepat cepat masuk kedalam kereta takut staff lain ternampak pula . Satu hal kena fikir ayat nak menipu pulak 😅 .

Sepanjang perjalanan Rania hanya mendiamkan diri .

'Kau ni kenapa ? Senyap je ' . kata Tengku Kamil .

Beg For a Second Chance (SLOW UPDATE )Where stories live. Discover now