Bab 18

33 3 0
                                    

Rania bersiap siap untuk pergi kerja , beg tangan di atas meja dicapai olehnya . Dia kemudian keluar daripada bilik menuju kearah dapur . Tengku Kamil yang berada di meja makan dipandang dan berjalan ke arahnya .

 Tengku Kamil yang berada di meja makan dipandang dan berjalan ke arahnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

                    (Pakaian Rania)

Rania meletakkan beg tangannya diatas meja makan .

'Kau nak pergi mana ? ' . tanya Tengku Kamil .

'Saya nak pergi kerja lah ' . balas Rania sambil membuka peti ais dam mengeluarkan botol air

'Okay lah saya pergi kerja dulu dah lambat ni ' . Ujar Rania .

'Tumpang aku jelah ' .

'Eh takpelah , lagipun pagi ni awak ada meeting dekat luar kan ? Takpe saya naik teksi je' . balas Rania . Ranua bangun dari duduknya dan berjalan kearah Tengku Kamil . Tangannya dihulurkan kepada Tengku Kamil . Dia membuat muka pelik .

'Salam ' . kata Rania sambil tersenyum manis .

Tangan Tengku Kamil dihulurkan . Rania mencapai tangan itu dan disalam olehnya . Pertama kali dia menyalam lelaki itu selain daripada majlis nikah haritu .

Sedang Rania menunggu teksi , tiba tiba ada sebuah kereta berhenti dihadapannya .

Pemilik kereta itu keluar daripada keretanya .

'Hai Rania ' . tegur Aiman .

'Abang buat apa dekat sini ?' . tanya Rania .

'Abang saja nak hantar Ran pergi kerja' . balas Aiman

'Takpe laa abang , Ran dah order grab dah ni' . Tipu Rania , dia baru bercadang ingin menahan teksi sahaja .

'sebenarnya , abang nak mintak maaf dengan Rania. So sebagai tanda minta maaf bagi Abang peluang hantar Rania pergi kerja.  Abang janji ni kali terakir abang jumpa Rania ' . Ujar Aiman.

'Okay kalau Abang cakap macamtu  , Rania ikut Abang' . kata Rania yang percaya dengan kata kata Aiman

Aiman membukakan pintu kereta untuk Rania .

Klik klik .

Gambar mereka diambil oleh seseorang dari jauh .

Sepanjang perjalanan , Rania hanya mendiamkan diri . Berasa kekok duduk satu kereta dengan seorang lelaki yang pernah menghancurkan hatinya .

'Erm , Rania kalau abang nak ajak Rania makan dulu boleh tak ? ' . tanya Aiman

'Ran bukan taknak tapi Ran ada banyak kerja lah nak kena buat' . balas Rania .

'Tak lama pun sekejap je' . kata Aiman .

Rania hanya mengangguk tanda setuju .

........................................................................

Beg For a Second Chance (SLOW UPDATE )Where stories live. Discover now