Kringggg kringggg .........
Nada dering dari telefon milik Tengku Kamil berbunyi menandakan ada seseorang menelefonnya .
'ISHA PA' . nama Pembantunya tertera di skrin telefon .
'Hello' . sapa Tengku Kamil dalam keadaan yang masih mamai .
'Hello Tengku , saya nak tanya hari ini Tengku tak masuk office ke ? Sebab harini Tengku ada meeting penting dengan Harris company' . kata Isha .
Tengku Kamil tersentak , dia terus bangun dan melihat jam di telefonnya . Jam menunjukkan pukul 9 pagi .
'Ermm Isha , i nak mintak you tolong handlekan client tu sekejap , sekejap lagi saya sampai' . balas Tengku Kamil dan terus mandi dan bersiap .
'Err Cik Rania , ni fail yang cik Rania mintak tu' . kata Huda
'Okay thankyou Huda' . kata Rania
'Sama sama , kalau takde apa lagi saya keluar dulu ye ?' . tanya Huda
'Er Huda , awak tahu tak Tengku Kamil dah masuk ke belum ?' . tanya Rania
'Er saya tak perasan laa Cik Rania , nak saya tanyakan dekat Isha ? ' . balas Huda .
'Eh takpe takpe , awak sambung kerja awak' . bantah Rania .
'Baiklah' . balas Huda dan kemudian melangkah keluar .
'Tak masuk office ke dia harini ?' . bisik Rania sambil melihat jam tangannya .
Tengku Dayana keluar daripada kereta dan menuju ke arah pintu milik banglo Tengku Yusof dan Tengku Mariam .
Tengku Dayana mengetuk pintu banglo tersebut . Tengku Mariam membuka pintu .
'Ehhhh Anaaaaa , bila sampai Malaysia ?' . tanya Tengku Mariam sambil memegang tangan Dayana
'Kelmarin aunty , but harini baru sempat jumpa . Sorry aunty ' . ucap Tengku Dayana .
'Ehhh it's okayyy , eh jom masuk aunty masak sedap sedap . Ana cakap je Ana nak makan apa' . ajak Tengku Mariam .
'Thankyou aunty ' . kata Tengku Dayana sambil memeluk Tengku Mariam dan berjalan masuk kedalam rumah .
Tengku Dayana dan Tengku Mariam duduk di meja makan sambil bersembang dan membuka hadiah yang Tengku Dayana belikan untuk Tengku Mariam .
'Eiii cantikknyaaa gelang ni , aunty suka betul . Ana lain kali tak payah laa habis duit beli barang untuk aunty ' . kata Tengku Mariam .
'Ishhh apa pulak, kan Ana akan kahwin dengan Mil nanti . so apa salahnya Ana belikan hadiah untuk aunty ' . kata Tengku Dayana .
Tengku Mariam terdiam apabila dengar Tengku Dayana kata begitu .
'Siapa yang nak kahwin ?' . tanya Tengku Yusof .
Mata Tengku Dayana dan Tengku Mariam tertumpu kepada Tengku Yusof yang sedang berjalan ke arah mereka
'Eh apa abang tanya macam tu . Mesti lah Ana akan kahwin dengan Mil' . kata Tengku Mariam .
'Ohhh tapi Ana sanggup ke jadi isteri kedua?' . tanya Tengku Yusof sambil mengambil tempat di sebelah isterinya .
'Wait , why must i be a second wife ?' . tanya Tengku Dayana .
Tengku Mariam yang masih dihadapan Tengku Dayana tertunduk malu .
'Did anything yang Ana tak tahu ke aunty ?' . tanya Tengku Dayana .
'Ermmmm , aaaaaaaa ....' . Tengku Mariam hilang kata .
'Uncle rasa dah tiba masanya Ana tahu yang sebenarnya Mil dah kahwin sebulan lepas ' . Tengku Yusof berterus terang .
YOU ARE READING
Beg For a Second Chance (SLOW UPDATE )
Roman d'amourRania Mikayla . Seorang anak yatim daripada kecil , namun status itu tidak menjadi penghalang untuk dia berjaya . Seorang yang dicemburui oleh semua perempuan kerana kecantikannya . Disebabkan sifat yang sangat baik dalam dirinya membuatkan dia tida...