Rania yang sedang baring diatas katil memicit kepalanya . Alahannya makin menjadi jadi . Tengku Kamil masuk kedalam bilik sambil membawa air susu yang dibancuh oleh Mak Hawa .
'Sayang , ni minum susu ni ' . Kata Tengku Kamil .
'Letak jelah dekat meja tu dulu . Kepala saya pening ' . Balas Rania yang masih memicit kepalanya .
'Meh sini abang urutkan' . Pelawa Tengku Kamil .
Tengku Kamil mengambil tempat disebelah Rania . Minyak angin didalam laci diambil . Kepala Rania diletakkan diatas pehanya . Rania hanya membiarkan sahaja kerana kepalanya terlalu pening .
Rambut Rania yang menutup dahi diketepikan . Minyak angin disapu pada dahi Rania .
Usai kepala Rania dipicit , dia meletakkan kepala Rania diatas bantal .
'ni sayang minum susu ni dulu sebelum tidur' . Segelas susu dihulurkan kepada Rania .
Rania meneguk susu itu dan menghulurukan cawan kosong kepada Tengku Kamil .
'Thankyou ' . Ucap Rania.
'Sepatutnya abang yang cakap thankyou dekat sayang sebab mengandungkan anak abang . Pengorbanan yang besar sampai bila bila abang takkan lupa . Thankyou sayang ' . Tangan Rania dicapai dan dikucup perlahan .
'Saya minta maaf , saya derhaka dengan awak . Saya tinggalkan awak saat awak dalam kekusutan . Saya tak dengar penjelasann daripada awak . Saya minta maaf' . Rania sudah mengalirkan airmatanya .
'Shhh sayang tak salah , kalau abang jadi sayang pun abang aka buat benda yang sama . Abang minta maaf sayang' . Kata Tengku Kamil .
Rania mengangguk perlahan sambil mengalirkan airmatanya . Tubuh Rania ditarik kedalam pelukannya . Dahi Rania dikucup lama.
........................................................................
'Selamat pagi Mak Hawa !' . Kata Rania yang berjalan kearah tubuh wanita itu .
'Eh Ran , awalnya bangun ' . Kata Mak Hawa
'Apa yang awalnya Mak Hawa , Ran memang selalu tolong Mak Hawa waktu macam ni kalau Ran balik sini' . Rania membuat muka pelik .
'yelah malam tadi Mak Hawa dengar Ran punya alahan teruk tu yang Mak Hawa pelik boleh pulak Ran bangun awal harini' . Jelas Mak Hawa .
'Oh okay dah sebab Mil urutkan , kurang lah sikit pening tu malam tadi ' . Balas Rania .
'Ohh , ni Ran nak makan apa apa tak ? Mak Hawa boleh buatkan ' . Tanya Mak Hawa sambil mengacau air didalam teko .
'Takpelah Ran makan je apa yang Mak Hawa masak . Ada apa apa yang Ran boleh tolong ?' . Tanya Rania .
'Tak payah lah mengada mengada tolong awak tu mengandung , jadi apa apa Mak Hawa jugak yang susah ' . Balas Mak Hawa yang masih lincah berbuat kerja .
'Alaaa Mak Hawa , Ran bosan lah . Boleh lah Mak Hawa . Pleaseeeeee ' . Rayu Rania .
'Hishh yelah . Ni Ran bawa je air ni letak dekat meja makan . Kerja lain semua dah siap dah ' . Mak Hawa mengalah dengan pujuk rayu Rania .
'Okay Mak Hawa !' . Kata Rania sambil membuat tabik di dahi .
Rania membawa teko yang berisi air teh dan diletakkan diatas meja makan . Makanan yang sudah tersusun dirapikan lagi agar nampak kemas .
'Eh Ran , awal Ran bangun ' . Tegur Tengku Yusof yang sedang menuju kearah meja makan .
'Takde lah Pa , Ran memang selalu bangun waktu macam ni ' . Tengku Yusof menganggu dan menarik kerusi .
'Erm Pa Ran naik sekejap ye , nak kejut Kamil sekejap ' . Pamit Rania san berjalan menuju biliknya .
Kaki Rania berjalan menuju kearah bilik . Dia kemudian melangkah kearah katil yang menempatkan suaminya yang sambung tidurnya selepas solat subuh .
'Awak , bangun . Jom makan ' . Tengku Kamil menggeliat sedikit dan menghiraukan isterinya yang cuba mengejutkannya .
'Awak bangunlahhhh' . Rengekan itu masih tidak berjaya mengejutkan suaminya.
'Haih sukahati awak lah nak makan ke tak ' . Kata Rania yang ingin turun daripada katil itu .
Belum sempat dia ingin turun daripada katil tangan Tengku Kamil laju menarik Rania kedalam pelukannya .
'awakkk, apa ni . Dah lah jom lah makan' . Rania menepuk dada milik Tengku Kamil .
'Ermm sekejap lah ' . Kata Tengku Kamil yang masih menutupkan matanya .
'Ishhh jomlah makan , saya laparlah ' . Kata Rania sambil memegang perutnya .
Tengku Kamil kemudian meleraikan pelukan itu .
'Sayang tunggu sini abang nak basuh muka lepastu kita makan ye ?' . Rania hanya menganggukkan kepalanya.
Hye guysss , thankyou untuk sesiapa yang masih baca karya saya . Thankyou sebab masih support . Saya hrgai sangat ! Jangan lupa vote lepas baca okayyy? Love youuuu 💙💙
Oh one more thing ! Saya ada tukar sinopsis sikit . Cuba tgk okay tak . Ce komen sikit . Hehehe
YOU ARE READING
Beg For a Second Chance (SLOW UPDATE )
RomanceRania Mikayla . Seorang anak yatim daripada kecil , namun status itu tidak menjadi penghalang untuk dia berjaya . Seorang yang dicemburui oleh semua perempuan kerana kecantikannya . Disebabkan sifat yang sangat baik dalam dirinya membuatkan dia tida...