Bab 13

46 2 0
                                    

Hari ini sudah hampir seminggu Rania dan Tengku Kamil tidak bertegur . Masing masing masih mempertahankan ego masing masing .

Lampu dan lagu di kelab malam sudah mula meriah , dan orang juga sudah mula ramai membanjiri kelab itu .

'Hi sayang , i rindu you . Dah lama kita tak jumpa ' . Tengku Dayana menegur Tengku Kamil sampai mengambil tempat disebelahnya .

'Eh hi , sorry i tak perasan . You buat apa dekat sini ?' . tanya Tengku Kamil .

'I rindu you lah , sebab tu i datang ni' . balas Tengku Dayana .

'Oh sorry lately ni i serabut sikit . Banyak benda nak kena fikir ' . kata Tengku Kamil .

'It's okay , apakata malam ni you spend time dekat kondo i ? ' . tangan Tengku Dayana sudah mula merayap pada tangan Tengku Kamil .

'Sorry Ana , malam ni i takde mood . Erm i balik dulu lah ye' . kata Tengku Kamil dan berlalu pergi . Meluat dia dengan perangai Tengku Dayana .

'Ni mesti sebab perempuan kampung tu , Mil tak pernah lah tolak offer aku . Kau tunggu perempuan ' . kata Tengku Dayana .

Tengku Raihan membuka aplikasi instagram . Dia kemudian membuka profile instagram milik Rania .

@raniaMikayla

Dia kemudian membuka satu persatu gambar milik Rania .

Gambar gambar milik Rania dilihat satu persatu .

'Patut ke aku straight je cakap dekat dia ? ' . bisik Tengku Raihan .

........................................................................

Rania membancuh air , tekaknya tiba tiba mahukan air manis .

Rania kemudian duduk di hadapan televisyen sambil membawa cawannya yang berisi air nescafe .

Sedang dia seronok menonton televisyen . Bunyi kunci pintu rumah menandakan Tengku Kamil telah pulang rumah . Tengku Kamil kemudian membuka kasut dan meletakkan disebelah rak kasut .

Rania segera meletakkan cawan di sinki dapur dan mengambil langkah untuk masuk ke dalam bilik .

Belum sempat dia sampai di biliknya , tangannya sudah dicapai oleh Tengku Kamil .

'Kau marahkan aku lagi ke ' . tanya Tengku Kamil .

Tangannya ditarik daripada Tengku Kamil .

'Tak , saya tak marah . Takpelah Tengku saya masuk bilik dulu' . balas Rania

'Boleh tak stop panggil aku Tengku ?' . tanya Tengku Kamil .

'Haaa ? Maksud Tengku ?' . tanya Rania  .

'I mean , yeah dekat office orang panggil Tengku dekat rumah pun sama . Aku rimas ' . balas Tengku Kamil .

'Oh okay , kalau takde apa apa lagi saya masuk bilik dulu ' . balas Rania pula .

Tengku Kamil hanya menganggukkan kepala .

Rania melangkah masuk kedalam office . Apabila dia masuk kedalam biliknya terdapat sejambak bunga di aras mejanya . Dia membelek bunga itu , kad yang berada dalam jambakan bunga itu di baca .

'Have a nice day pretty !💙' . - RAIHAN .

'Tengku Raihan ? Kenapa dia bagi bunga dekat aku ?' . tanya Rania .

Bunga itu diletakkan di tepi meja , takut Tengku Kamil nampak bunga itu .

Ting ting ting ...

Telefon pintar milik Rani berbunyi . Nama Umi Zahra tertera di skrin .

Beg For a Second Chance (SLOW UPDATE )Where stories live. Discover now