Yana keluar daripada kelas apabila kelas tamat . Tiba tiba ada seorang memanggil namanya .
'Yana ! ' . panggil Haikal .
'Eh , Haikal ' . balas Yana .
'Er awak sorang jeke harini ? Mana Rania ?' . tanya Yana .
'Err Rania ada hal harini dia tak boleh datang ' . tipu Yana .
'oh , awak nak pergi mana lepas ni ?' . tanya Haikal .
'Kalau takde apa apa , saya nak balik ' . balas Yana .
'Oh , if you don't mind let's have a drink' . ajak Haikal .
'Oh sure , boleh' . balas Yana .
Mereka berjalan menuju kearah cafe universiti itu .
CAFE UiTM
'Awak , hal apa yang buat Rania tak boleh datang kelas ?' . tanya Haikal .
'Oh sebenarnya , er Rania ... kena balik kampung'. Tipu Yana .
'Oh , Rania masih ada ibubapa ? Bukan ke ibubapa dia dah takde ?' . tanya Haikal .
'Haah memang lah tapi ... Dia pergi melawat makcik dia sakit ' . Tipu Yana lagi .
'Tapi macam mana awak boleh tahu eh ? Kitorang baru sekali bertegur dengan awak ' . kata Yana pelik .
'Budak kelas cerita dekat saya , Ran membesar dekat rumah anak yatim selepas permergian mak dan ayah dia' . balas Haikal .
'Ohhh , paham ' . balas Yana .
........................................................................
'Takpe jom Mama bawa Mil makan ' . ajak Tengku Mariam .
'Tak payah , biar Ran yang bawa dia' . arah Tengku Yusof .
'Tapi bang .....' . belum sempat dia menghabiskan ayatnya Tengku Yusof memotong ayatnya .
'Dah jom !' . ajak Tengku Yusof .
Tengku Kamil yang berada di atas kerusi roda ditolak oleh Rania menuju ke arah lift rumah itu .
'Mil nak makan apa ? Nak roti ?' . tanya Tengku Mariam .
Tengku Kamil hanya mengangguk .
'Lepas ni kita pergi hospital , ada appointment fisioterapi' . kata Rania .
'Aku nak bawak anak aku pergi overseas . Buat treatment dekat sana '. Kata Tengku Mariam .
'Aik saya tak tahu pun ?' . kata Tengku Yusof .
'Itu lah yang saya nak bincang dengan abang tadi' . kata Tengku Mariam .
'Dekat mana treatment tu ?' . tanya Tengku Yusof .
'Dekat australia , kawan saya pernah pergi bawa suami dia buat treatment dekat sana . Alhamdulillah , dia dah sembuh dah' . balas Tengku Mariam .
'Okay kalau macam tu kita pergi minggu depan ' . kata Tengku Yusof .
'Betul ke ni bang ?'.tanya Tengku Mariam .
'Thankyou Papa' . ucap Tengku Kamil sambil tersenyum .
'Rania boleh ke cuti kelas lagi ?' . tanya Tengku Yusof .
'Buat masa ni Ran tak fikir lagi pasal study tu . Ran nak Tengku Kamil sihat dulu baru Ran masuk balik ' . balas Rania .
'Kenapa dia kena ikut pulak ? ' . tanya Tengku Mariam .
'Mesti lah dia kena ikut , dia isteri Mil ' . Tengku Mariam menentang .
'Kalau awak taknak dia ikut takpe , awak pun tak payah pergi . Masa tu baru awak tahu apa perasaan Ran' . balas Tengku Yusof .
YOU ARE READING
Beg For a Second Chance (SLOW UPDATE )
RomanceRania Mikayla . Seorang anak yatim daripada kecil , namun status itu tidak menjadi penghalang untuk dia berjaya . Seorang yang dicemburui oleh semua perempuan kerana kecantikannya . Disebabkan sifat yang sangat baik dalam dirinya membuatkan dia tida...