Rania tersedar dari pengsannya . Dia memegang kepalanya yang masih terasa pening .
'Eh awak jangan banyak bergerak , doktor cakap keadaan awak masih lemah ' . pesan seorang lelaki .
'Awak siapa ? ' . tanya Rania yang masih memegang kepalanya .
'Nama saya Raihan , saya terjumpa awak pengsan dekat bas stop dekat dengan tempat kerja saya . So saya bawa awak pergi hospital ' . balas Raihan .
'Ohhh , terima kasih Raihan saya terhutang budi dengan awak' . ucap Rania .
'It's okay doktor kata kalau awak dah sedar awak dah boleh discharge , tapi sebelum tu awak kena makan dulu '. Kata Raihan .
Rania hanya mengangguk perlahan . Dia memakan makanan yang sudah terhidang di hadapannya . Dia kemudian turun dari katil itu dan berjalan kearah kaunter untuk membayar bil hospital .
'Eh , cik it's okay saya dah bayarkan dah' . kata Raihan
'Oh yeke , berapa eh ? Saya nak bayar balik dekat awak .
'It's okay , takpe anggap je sebagai tanda perkenalan , btw siapa nama cik? ' . kata Raihan
'Nama saya Rania Mikayla , erm sekali lagi thankyou , saya pergi dulu ye ?
'Ha nak saya hantar kan ?' . tanya Raihan .
'Eh it's okay saya boleh balik sendiri . saya dah banyak susahkan awak harini ' . kata Rania .
'Hm takpe lah kalau awak cakap macamtu , awak hati hati jangan lupa makan ubat' . pesan Raihan .
'Okay , thankyou' . balas Rania sebelum dia melangkah pergi .
'Rania Mikayla' . kata Raihan sambil memandang kearah Rania yang sudah berlalu pergi
Rania memasukkan kunci kedalam tombol pintu . Dia membuka pintu dan pagar rumah itu . Selepas dia masuk kedalam ruma , mengunci semula pintu dan pagar . Kemudian dia memasang lampu di ruang tamu .
'Tak balik lagi ke dia ni ?' . bisik Rania .
Tanpa berlengah dia melangkah masuk kedalam biliknya untuk membersihkan dirinya dan berehat .
........................................................................
Suasana kelab malam sudah mula meriah malam itu .
Tengku Kamil duduk berseorangan sambil bermain dengan telefon bimbitnya .
'Haih ada girlfriend macam takde girlfriend . Dayana ni asyik busy je ' . kata Tengku Kamil yang baru lepas membalas whatsapp daripada Dania .
'Wehhh , Milll ' . tegur Faris dari belakang .
'Woi Faris , bila balik Malaysia ?' . tanya Tengku Kamil kepada Faris .
'Semalam , harini bosan tu aku keluar tu ' . balas Faris .
'So , how your flight ?' . tanya Tengku Kamil .
'Okay laa , cuma bosan lah takde kau . Feel dia lain weh' . balas Faris .
'Eh so jom join aku minum' . ajak Tengku Kamil .
'Takpe lah weh ' . tolak Faris .
'Aik pelik , sejak bila kau tolak benda ni ' . tanya Tengku Kamil .
'Aku nak berubah lah weh , ni kau tu aku rasa kena berubah weh. Kau tu dah jadi suami orang , sampai bila nak jadi macamni ? ' . tanya Faris .
'Eh jap jap , kau nak berubah ? Abis yang kau datang sini jugak buat apa ?' . tanya Tengku Kamil .
'Sebab aku tau kalau kau dah sampai sini kau mesti minum benda haram tu . So aku datang sini aku nak control kau . balas Faris .
'Hahahahaha , aduh lawak lah kau ni Faris . Sorry doo , tapi malam ni aku stress so aku kena minum '. Kata Tengku Kamil sambil meneguk air haram itu .
Belum sempat Faris menghalang , Tengku Kamil menghalang tangan Faris .
Rania duduk di sofa yang berada di ruang tamu . Dia sudah cuba tidur tetapi tidak boleh kerana risau akan suaminya yang masih belum pulang kerumah .
'Mana dia ni , aku yang sempat terbaring dekat hospital ni pun dah balik . Ni dia dah pukul 3 pagi tak balik lagi . Ya Allah lindungilah suamiku ' . kata Rania sambil mundar mandir di ruang tamu .
Tuk tuk .....
Bunyi pintu diketuk . Rania kemudian bergegas kearah pintu . Apabila dia membuka pintu dia nampak Faris sedang memapah Tengku Kamil .
Rania cepat cepat membuka kunci pada pintu dan pagar .
'Tolong bukakan pintu ' . kata Faris kpeada Rania apabila sampai dihadapan bilik Tengku Kamil .
Rania cepat cepat membukakan pintu bilik itu . Tubuh Tengku Kamil yang tidak sedarkan diri diletakkan di atas katil saiz king .
Selepas selesai menguruskan Tengku Kamil , Faris dan Rania berjalan ke ruang tamu .
'Erm , Encik Faris duduk dulu saya buatkan air' . pelawa Rania
'Eh takpe takpe , dah lewat malam dah ni . By the way , panggil je saya Faris . Tak payah formal sangat ' . kata Faris .
'Oh , erm okay . Terima Kasih Faris sebab tolong hantarkan Tengku balik' . ucap Rania.
'No problem , saya balik dulu ye ' . Faris meminta diri .
Rania membukakan pintu dan kemudian dia mengunci pintu dan pagar rumah .
Bluekkkkk ....
Rania bergegas berlari ke arah bilik Tengku Kamil apabila terdengar Tengku Kamil muntah .
Tengku Kamil memuntahkan ssmua isi perutnya . Rania disebelah mengusap belakang Tengku Kamil . Kemudian dia memapah badan lemah milik Tengku Kamil .
'Youuuuuu ...... I rindu youuuuuuu , Dayanaaaaaaaaa ' . kata Tengku Kamil yang masih dalam papahan Rania .
Rania kemudian meletakkan Tengku Kamil di atas katil . Dia kemudian menukarkan baju milik Tengku Kamil yang sudah terkena muntah .
'Sampai bila awak nak jadi macamni Kamil ? Sampai bila awak nak simpan saya sedangkan sudah ada orang lain yang memiliki hati awak ? Sampai bila aku boleh tahan dengan semua ni Ya Allah ' . rintih Rania dalam hati .
Rania kemudian menutup lampu bilik itu dan beredar kearah biliknya .
Hey guysss ! Assalamulaikum . Salam maghrib semua 💙 . Thankyou for your time to reading my story ! Don't forget to vote and comment okayyy ? I love you guys ! 💙
YOU ARE READING
Beg For a Second Chance (SLOW UPDATE )
Storie d'amoreRania Mikayla . Seorang anak yatim daripada kecil , namun status itu tidak menjadi penghalang untuk dia berjaya . Seorang yang dicemburui oleh semua perempuan kerana kecantikannya . Disebabkan sifat yang sangat baik dalam dirinya membuatkan dia tida...