Bab 21

45 2 0
                                    

Tidak sampai sejam kereta dipandu oleh pembantu Carl , mereka sampai di perkarangan lapangan terbang .

'Erm guys you duduk sini dulu i nak pergi beli tiket you guys ' . Kata Carl kepada Farrah dan Rania .

'Ha okay ' . Balas Rania .

'Abang tak izinkan sayang pergi ' . Satu suara garau memberhentikan langkah Carl .

'Umi ke yang bagitau dia ?' . Tanya Rania perlahan . Sakit hatinya apabila melihat Tengku Kamil yang berada dihadapannya .

'Ran Umi mintak maaf , tempat Ran sepatutnya disisi suami ' . Kata Umi Zahra yang berada disebelah Tengku Kamil

'Ran please kita balik , abang janji abang akan jaga Ran dengan baby ' . Wajah Rania berkerut apabila Tengku Kamil tahu tentang anak mereka .

'Rania i think you should give him a chance' . Kata Carl yang berada disebelah Rania .

........................................................................

Pintu rumah dibuka oleh Tengku Kamil , Rania segera masuk kedalam rumah dan melangkah masuk kedalam biliknya .

Tidak lama kemudian dia berlari keluar daripada biliknya. Tengku Kamil yang berada di sofa dituju .

'Mana semua barang saya ?' . Tanya Rania yang sedang berdiri dihadapan Tengku Kamil .

'Oh barang sayang semua ada dekat dalam bilik abang , eh silap bilik kita' . Balas Tengku Kamil spontan .

'What ? Siapa suruh awak pindahkan barang saya , kenapa awak nak paksa saya ?' . Rania sudah mula meninggikan suara .

'Sorry , it's to late sayang' . Tengku Kamil bangun dan mengenyitkan matanya kepada Rania dan melangkah masuk kedalam bilik .

Tidak lama kemudian dia keluar semula 

'Hah sayang from now on abang nak sayang berhenti kerja , sayang duduk rumah je rest . Lagi satu abang dah hire maid , so sayang tak payah susah susah buat kerja rumah biar maid je buat' . Jelas Tengku Kamil .

'Wait , what maid . Saya boleh buat kerja rumah lah' . Lawan Rania dan berjalan kearah Tengku Kamil

'Memang lah , tapi abang nak sayang duduk rest je dekat rumah . Baby pun kena rest juga' . Kata Tengku Kamil .

'Dah jom tidur' . Kata Tengku Kamil sambil memaut tangan isterinya .

'Taknak , saya nak tidur bilik saya' . Kata Rania sambil merentap tangannya daripada tangan Tengku Kamil

'Eh mana boleh '. Kata Tengku Kamil

'Kenapa pulak tak boleh , suka hati saya lah' . Lawan Rania yang sudah berada betul betul dihadapan Tengku Kamil .

'Serius ni taknak ?' . Tanya Tengku Kamil .

Rania menggelengkan kepalanya .

'Okay' . Kata Tengku Kamil berjalan kearah biliknya . Tiba tiba dia berpusing kearah Rania dan mendukung Rania untuk dibawa kedalam bilik .

'Eh lepasss , eiii lepaslah' . Rania menepuk nepuk badan sasa Tengku Kamil tapi tidak diendahkan .

........................................................................

Keesokkan paginya Rania bangun daripada tidurnya dan berjalan kearah tandas untuk mengambil wuduk .

Usai dia mengambil wuduk dia keluar daripada tandas . Apabila dia membuka pintu ada figura yang sedang menunggu dihadapan pintu tandas .

'Oh mak kau meletop , eii apa awak ni terkejut laa saya' . Kata Rania kepada Tengku Kamil yang berada dihadapan pintu tandas. 

'Sayang tunggu sekejap , kita solat jemaah' . Kata Tengku Kamil yang masih mamai.

Beg For a Second Chance (SLOW UPDATE )Where stories live. Discover now