Jag ska rädda dig! 5.

135 5 0
                                    

Wilmas perspektiv

(Inne i dans studion)

"Sååå... du måste va Wilma?()" ja vände mej om mot rösten. "Såå... du måste va Katia?" Sa ja me ett brätt men underlit flin. Sen började vi skratta båda två.

"Oscar har berättat så mycket om dej Wilma!" "Katia!!!" Ropade Oscar tyst till Katia och ja log.

"Kom, vi ska inte va ivägen då de övar!" Katia tog tag i min handled och drog med mej bak i salen där vi började prata som om vi alltid känt varandra.

"Katia ja älskar din stil! Ja önskar att ja vore lika bra på mode som du!" Sa ja då ja pekade på hennes trändiga kläder.

"Du, vi kan gå och shoppa nån da bara du å ja så kan ja ge dej råd?" "De skulle va awesome!!!" Hon log.

Efter ett tag va killarna klara å vi åkte hem till Oscar.

Oscars perspektiv

"Oscar... kan vi inte spela FIFA?!" Ja skrattade åt Ogges komentar.

"Visst! Får ni igång den så går ja efter något att äta?" "Tror du ja e skit eller?!" Skrattade Ogge å ja log fånit tillbaka. Ja gick ut till köket och började gräva i skåpen efter något att äta.

"Behöver du hjälp?" Ja vände mej om å där stog Wilma.

"Aah" ja log lite smått. "Du kan väl ta läsk ur kylen?" Hon nickade och hämtade dem medans ja tog fam chips och godis från skåpet. Vi ställde allt på en bricka och gick ut till tvrummet. Ogge å Felix körde en match, Felix lädde.

"Nejj nu orkar ja inte mer...!" "Vadåå Ogge e du rädd för att förlora?!" Hånskrattade Felix. De stängde av och började äta.

"Ska vi inte se på en film eller nåt?" Undrade Omar. Alla nickade och han skuttade fram till hyllan me filmerna.

"Denhära!" "Jaa!" Såklart va de en skräckfilm...

"Måste vi kålla på skräckfilmer?? Kan vi inte bara kolla på en romantisk?" Frågade Wilma.

"Men vi kollar ju ren på en..!" Sa Felix och log

"Va menar du?" Felix pekade mot mej och Wilma som satt väldit tätt. Alla började skratta.

"De e ingen fara min ängel, ja kommer att skydda dej" sa ja och log. Hon log tillbaka och kröp in under min arm. Ren efter 10 minuter av filmen satt hon me ansiktet tryckt mot mitt bröst medans jag smekte(kom inte på ett bättre ord...) och gav henne små våta pussar på hennes huvud. Efter ytterligare ett tag kände ja hur hennes andetag blev djupare, hon hade somnat. Vi kollade klart filmen och började på en ny. Nu va klockan 8.

"Hörni ja går och förar henne till min säng så hon får såva i lungn och ro." "Mmm" de va nog så inne i filmen. Jag lyfte upp henne i min famn och bar henne till mitt rum. Satte ner henne på sänhen och ton av henne hennes tjocka tröja(hon hade en topp under). Ja tittade på henne där hon sov, hon va så vacker. Ja gick in till tvrummet.

"Hörni killar ja går också å lägger mej." "Mmm..." ja skrattade lite och gick in till mitt rum. Ja tog av mej till bara kallingar och lade mej brevid henne.

"Gonatt Oscar" ja log, hon hade vaknat men låg och blundade. "Gonatt Wilma" ja gav henne en fjäder lätt puss på läpparna. Hon log och vi somnade snabbt.

*

Kapitel 5 är ute!
Tråkit igen men kan inte komma på nåt dramatiskt som kunde hända just nu men de kommer att komma en hel del lite frammåt☺
Så va tycker ni om "novellen" hittills? Komentera!!
Om ni gillar den så rekomendera den gärna för andra oxå
Har ni tips på drama så komentera gärna! Alla ideer är till hjälp
Komentera och rösta!✌

Xoxo

You And I ~Oscar Enersad~Where stories live. Discover now