Två veckor framåt
Wilmas perspektiv
Omg!! Imoron skulle vi åka på turnen! Jag och Oscar hade packat hela dagen... Vilket var ganska tråkit... How ever... Vi skulle åka till 4 städer, Stockholm, Göteborg, karlstad och den sista kan jag inte namnet på.
Efter som att jag hade varigt i Sverige ett bra tag nu så hade pengarna börjat ta slut. Så jag sökte efter ett jobb. Tyvärr var det inte så lätt för mig att hitta ett... Så jag fick börja jobba som assistent på Artist House Stockholm! Vilket har varit skit kul:)
Nu var klockan 23:00 så vi gick och la oss. Vi skulle ju stiga upp rätt tidigt imoron för att åka iväg med tourbussen. Trots att vi skulle ha första konserten i Stockholm, så ville vi ändå bo i bussen redan då. Nästa morgon
Vi åkte till dans studion till klockan 9. Ogge och Omar satt där inne på sina mobiler.
"Var är de andra?" Fråga Oscar. "Felix har inte kommit ännu... och turturduvorna är och kollar buss...sängen!!!" Utropade Omar så att alla började gapskratta. Då kom Kat och Daff in hand i hand.
"Vad e det som är så kul??" Vi tittade upp mot dem innan vi alla ramlade ihop på golvet och as garvade! Dom tittade lite konstit på oss. "5 minuter!" Sa de boda innan de åkte ut tillbaka.
"Antat att det är bäst om vi åker då!" Ropade jag och de andra nickade. Vi gick ut till baksidan av byggnaden där bussen fanns. Vi hoppade in och paxade sängarna. Oscar skulle sova i sängen ovanför mig och Ogge i sängen under Omar. Felix fick sova i den enskilda sängen efter som att han inte var här då vi valde. Vi skulle åka iväg 09:30 och 1 minut i kom Felix springande.
"Sorry guys! Jag försov mig igen...!" "Skynda dig och hoppa in nu!"
Vi visade vilken säng han skulle sova i, såklart började han gnälla på oss men vi bara skrattade.
Den dagen skulle killarna ha en konsert. Dom skulle vara på Skansen efter som att de hade det bästa utrymmet på och bakom scenen.
Musiken startade, fansen skrek och killarna hoppade in på scenen. De skulle köra Ballin', Roller coaster, Doo Wop, My Beyonce, Thirsty, WWFooo, Buzzkill, Jump och BAG. Varje gång Oscar gick till och från scenen gav han mig en puss, jag stod bakom scenen och kollade så att allt skulle vara klart innan de åkte ut på scenen. Hela konserten var jättebra! Oscar hade bytt om på scenen (som OG gjorde på Vertigo. Ända skillnaden var att Oscar tog bort denhär saken han hade runt magenom ni såg då ogge gjorde det så fattar ni vad han hade på sig) Annars skulle jag troligen blivit lite avis på alla fansen som fick se Oscars SIXPACK... men jag fick se dem live nästan hela tiden där hemma.
Jag hade jobbat på Artist House Stockholm i typ en månad så att stå bakom scenen var en del av jobbet. Jag fick väl en okej lön typ 900kr i månaden(vet inte om det är en stor eller liten lön...). Men jag klarade mig bra på den summan eftersom att jag bodde hos Oscars. Så det ända jag behövde betala för var kläder, ibland lite mat, tamponger och andra saker jag skulle behöva.
Konserten gick ganska snabbt. Efteråt var vi i detas "omklädningsrum" och var helt galna! Killarna sprang runt utan nåt på överkroppen. En stund senare åkte vi till bussen som stod parkerad bakom skansen på en avstängd plats. Vi gick och lade oss med en gång eftersom att vi var så trötta.
*
Kort och tråkigt kapitel jag vet! Men nu behöver jag ha er hjälp! Jag behöver en till karaktär till novellen så jag vill att NI ska ge mig ideer till karaktären(en tjej)! Den kan vara påhittad eller baserad på er själva. Det kommer mer infornation snart så vi ses då! Komentera och rösta!
Xoxo
KAMU SEDANG MEMBACA
You And I ~Oscar Enersad~
Fiksi PenggemarWilma blir överlycklig då hon får reda på att hon skulle få åka till Sverige. Och inte bara med de... hon skulle få bo hos självaste OGGE MOLANDER! hon får tillbringa mycket tid med killarna i The Fooo Conspiracy och efter ett tag börjar hon känna...